Roʻyxatga olish materiallari odatda yashovchi aholining tarkibini batafsil bayon qilishi kerak. Umumiy qoida sifatida odatda yashovchilarning umumiy soni tegishli maʼmuriy-hududiy birliklarda odatiy yashash joyiga ega boʻlgan shaxslarni ularning huquqiy maqomi qanday boʻlishidan qatʼiy nazar oʻz ichiga olishi kerak.
Aholining turli guruhlari mavjud boʻlib, undagi noaniqlik mamlakatning odatda yashaydigan aholisi tarkibiga kiritilishi mumkin. Ular tarkibiga quyidagi shaxslar kiritilishi kerak:
a) oddiy yashash konsepsiyasi (koʻchmanchilar, vagabondlar va boshqalar) qoʻllanilmaydigan 12 oylik mezonga javob berishidan qatʼiy nazar roʻyxatga olish vaqtida ishtirok etadigan shaxslar;
b) roʻyxatga olish vaqtida roʻyxatga olish mamlakatida mavjud boʻlishidan qatʼiy nazar, roʻyxatga olish mamlakatida koʻp vaqt yashab, bir yildan ortiq mamlakatda muntazam ravishda istiqomat qiluvchi shaxslar;
v) chet elda boʻlish muddatidan qatʼiy nazar, mamlakat tashqarisida boʻlgan harbiy xizmatchilar, dengizchilar va diplomatik xodimlar va ularning oilalari;
g) xalqaro kompaniyalar yoki tashkilotlar (xorijiy diplomatlar va harbiy xizmatchilar bundan mustasno), mamlakatda normal yashash mezonlariga rioya qilish sharti bilan ishlaydigan chet elliklar;
d) odatda mamlakatda yashovchi savdo va baliq ovlash kemalari guruhlari, ammo roʻyxatga olish vaqtida dengizda yurganlar (shu jumladan, kemada idishni boshqa joyga ega boʻlmaganlar);
ye) noqonuniy koʻchib kelgan shaxslar, qonuniy maqomiga yoki tegishli hujjatlar ega boʻlmagan muhojirlar, shuningdek boshpana izlovchilar yoki qochqin maqomini yoki xalqaro himoyaga qabul qilish uchun ariza bergan shaxslar, mamlakatda normal yashash mezonlariga mos kelishi sharti bilan. Maqsad bu shaxslarni ajratish emas, balki ular roʻyxatga olish jarayonida ularni roʻyxatga olmay, chetda qoldirmaslikni taʼminlashdir;
g) oilalari odatda roʻyxatga olish vaqtida mamlakatda yashaydi va roʻyxatga olish vaqtidan oldin 12 oylik davrda tugʻilgan bolalar;
h) mamlakatda qolish muddati (haqiqiy va/yoki taxmin qilingan) bir yil boʻlgan shaxslar.
Quyidagi shaxslar mamlakatning keng tarqalgan aholisidan chiqarilishi kerak:
a) bir yildan ortiq vaqt mobaynida muntazam ravishda istiqomat qiluvchi shaxslar, agar ular roʻyxatga olish davrida roʻyxatga olish mamlakatda mavjud boʻlmasada, koʻp vaqt davomida roʻyxatga olish mamlakatida yashamasa;
b) chet ellik harbiy xizmatchilar, dengizchilar, diplomatik xodimlar va ularning oilalari, ularning qolish muddatidan qatʼiy nazar;
s) mamlakatda (haqiqiy va/yoki taxmin qilingan) bir yildan kamroq, hatto kamida bir kun boʻlgan shaxslar.
Qisqa muddatli xalqaro muhojirlar uchun, yaʼni kamida 3 oy boʻlgan, ammo 12 oydan kam boʻlgan shaxslar, avvalgi yashash mamlakati oddiy yashash mamlakati sifatida qaralishi kerak. Uzoq muddatli muhojirlarga kelsak, chet elda qolish 12 oy yoki undan koʻp boʻlsa, maqsad mamlakat migrantning oddiy yashash joyi sifatida qaralishi kerak.
Yashash joyi, muassasa roʻyxatga olish vaqtida tegishli muassasada 12 oy yoki undan koʻp vaqtini oʻtkazgan yoki oʻtkazadi deb taxmin qilingan barcha shaxslarning odatiy yashash joyi sifatida qaralishi kerak. Bunday muassasalar ijarachilarining misollari shifoxona bemorlari, qariyalar uylarida yoki tibbiy yordamga ega boʻlgan uylarda, mahbuslar va voyaga yetmaganlar uchun qamoqxonalarda boʻlgan shaxslar boʻlishi mumkin.
Uydan uzoqda ishlaydigan/oʻqiyotgan shaxslar mamlakat aholisiga qoʻshilishi va/yoki mamlakat ichidagi oddiy yashash joyida taqsimlanishi nuqtayi nazaridan tasniflash uchun maxsus muammolarni keltirib chiqarishi mumkin.
BMTning Statistika Boʻlimlari tomonidan chop etilgan aholini roʻyxatga olish boʻyicha tavsiyalar bilan muvofiqlik uchun oliy oʻquv yurtlari talabalari, agar ular mamlakat ichida oʻqiyotgan boʻlsa, oʻquv yili davomida yashash joyida hisobga olinishi kerak. Chet elda oʻqiyotganda, ular oʻz uylari joylashgan mamlakat aholisiga qoʻshilmasligi kerak, chunki ularning oddiy yashash joyi muntazam ravishda uyga qaytsalar ham, oʻquv yurtida semestr davomida yashaydigan manzil boʻlishi kerak. Biroq, baʼzi mamlakatlarda ushbu talabalarni oilaviy uyining manzili boʻyicha hisobga olish foydasiga eʼtiborga olish mumkinligi eʼtirof etiladi (masalan, aholini roʻyxatga olish jarayonida toʻliq qamrovni taʼminlash yoki talabalarning yuqori darajasi, chet elda tahsil olayotgan talabalar).