Jamoatchilik bilan aloqalar kampaniyasi milliy va hududiy ommaviy axborot vositalari, hududiy statistika organlari, tuman, shahar tashkilotlari va aholi bilan oʻzaro aloqalarni taʼminlashni oʻz ichiga olishi mumkin. Reklama kampaniyasining har qanday bosqichida bir yoki bir nechta aholini xabardor qilish uchun quyidagi usullar va ommaviy axborot vositalaridan foydalanish mumkin:
- milliy va mahalliy gazetalar va jurnallar;
- milliy, hududiy va mahalliy televideniye va radio;
- jamoaviy axborot vositalari;
- matbuot anjumanlari, davra suhbatlari va brifinglar;
- maxsus statistika yoki ilmiy anjumanlar / tadbirlar;
- internetdagi veb-saytlar, ijtimoiy tarmoqlar va mobil texnologiyalar;
- tarqatma varaqalar, plakatlar, billboardlar;
- Call markazlari va joylardagi maʼlumot markazlari;
- pullik / bepul reklama;
- ovozli kasetlarda, kompakt-disklar va video disklarda;
- maktablardagi tadbirlar.
Reklama kampaniyasi davomida aholini roʻyxatga olish toʻgʻrisida xabardor qilish, xususan, quyidagi joylarda amalga oshirilishi mumkin:
- mahalliy hokimiyat organlarining binolari;
- maktablar, kollejlar va universitetlar;
- banklar, pochta aloqasi boʻlimlari, ichki ishlar boʻlimlari va boshqa jamoat joylari;
- turli xil bekatlar, aeroportlar;
- ommaviy kutubxonalar;
- mahalliy axborot-maʼlumot markazlari;
- diniy idoralar;
- fabrikalar va boshqa ish joylari;
- barlar, teatrlar va boshqa koʻngilochar joylar va
- sport inshootlari.
Reklama materiallarining mazmunini, ularni tarqatish joyini va usulini tanlash koʻpincha kirish qiyin boʻlgan ayrim guruhlarning eʼtiborini jalb qilish zarurligini aks ettiradi. Yuqorida taʼkidlab oʻtilganidek, maktab oʻquvchilari va talabalar (ayniqsa, uydan uzoqda yashovchi katta yoshdagi talabalar) anʼanaviy soʻrov usulida oʻtkaziladigan roʻyxatga olish jarayonida ularni qamrab olish juda qiyin. Roʻyxatga olish qiyin boʻlgan guruhga yosh erkaklar (ayniqsa, shahar tumanlari), keksa odamlar, nogironlar va yangi kelgan muhojirlani kiritshimiz mumkin. Bundan tashqari, koʻplab ota-onalar koʻpincha roʻyxatga olish varaqlarida yangi tugʻilgan bolalari haqidagi maʼlumotlarni qoʻshishni unutishadi. Reklama kampaniyasi doirasida alohida eʼtiborga loyiq boʻlgan boshqa guruhlar orasida maʼlum bir yashash joyisiz, savodxonlik va tilni bilish qiyin boʻlgan shaxslar va kambagʻal aholi yashaydigan shaharlar aholisini qayd etish mumkin.
Har qanday reklama kampaniyasi tomoshabinlarning eng keng qamrovini taʼminlashga intilishi kerak. Bu kerakli-guruhlar va turli maqsadli guruhlar va hududlar xususiyatlarining ehtiyojlari va muammolarini hisobga olgan holda puxta ekspert sinovidan oʻtgan maxsus moʻljallangan ijodiy konsepsiyalarga tayangan holda ishlab chiqilishi kerak. Roʻyxatga olish “oddiy” mahsulot yoki xizmat emas, shuning uchun siz ayniqsa, muayyan “muammoli” aholi guruhlariga yoʻnaltirilgan innovatsion reklama shakllarini talab qilishingiz mumkin.
Yuqorida taʼkidlab oʻtilganidek, reklama kampaniyasi roʻyxatga olishning turli bosqichlariga mos keladigan bir necha ketma-ket bosqichlardan iborat boʻlishi mumkin. Roʻyxatga olish arafasida dastlabki kampaniya davrida (lekin roʻyxatga olishga juda yaqin boʻlgan vaqt boʻlishi kerak emas) roʻyxatga olishning ahamiyati haqida xabardor qilish va uning nafaqat butun mamlakatga, balki har bir inson uchun ham foydasi haqida tushuntirish kerak. Roʻyxatga olish bosqichi boshlanganidan soʻng, reklama kampaniyasi doirasida axborot roʻyxatga olishda ishtirok etish uchun nima qilish kerakligi va qachon amalga oshirilishi kerakligini, shuningdek, bunday ishtirokni ragʻbatlantirishga qaratilishi kerak. Roʻyxatga olishda ishtirok etish majburiyligiga alohida eʼtibor berish kerak (lekin juda koʻp emas). Maxfiylik va xavfsizlik masalasiga butun roʻyxatga olish davrida alohida eʼtibor berish zarur. Keyinchalik, roʻyxatga olishdan keyin roʻyxatga olish jarayonida ishtirok etmaslik yoki roʻyxatga olishni rad etish bilan bogʻliq tegishli tadbirlar oʻtkazilganda, qonunchilikni amalga oshirishni taʼminlash masalalariga koʻproq eʼtibor berilishi mumkin.
Keyingi bosqichda roʻyxatga olish organlari oʻzlarining axborot dasturlarida ishtirok etishlari uchun aholiga minnatdorchilik bildirishlari mumkin va shundan soʻng roʻyxatga olish natijalaridan foydalanish imkoniyati haqida xabardor qilish va ulardan foydalanishni ragʻbatlantirish mumkin.
Roʻyxatga olishning turli bosqichlarida markaziy va hududiy televideniye va radiodan foydalanish ishlab chiqilgan reklama strategiyasiga bogʻliq. Reklama yoki filmlarni suratga olish uchun professional aktyorlarni jalb qilishning hojati yoʻq, garchi xususiy reklama agentliklari ishtirok etsa, odatda professional aktyorlar xizmatlaridan foydalanadilar. Biroq, baʼzan koʻproq ishonchlilikni aktyor boʻlmagan odamlar xizmatlaridan foydalanish zarur.
Reklama va boshqa axborot faoliyati uchun ishlatiladigan tillar mamlakatda yoki muayyan hududlarda ishlatilishi mumkin boʻlgan tillarning xilma-xilligini aks ettirishi kerak. Bu milliy ozchilik guruhlarining roʻyxatga olinishini taʼminlashga yordam beradi.
Oxirgi bosqichda, roʻyxatga olishni boshlashdan oldin, toʻgʻridan-toʻgʻri reklama joylashtirish, yaʼni billboardlarni oʻrnatish, plakatlarni osib qoʻyish, tarqatma varaqalar va esdalik sovgʻalarni tarqatish samarali boʻlishi mumkin.
Jamoatchilik fikrini monitoring qilish ijtimoiy tadqiqotlar shaklida amalga oshirilishi mumkin. Bunday tadqiqotlar uchun quyidagilardan foydalanish mumkin:
a) roʻyxatga olish uchun jamoatchilik munosabatlarining oʻzgarish dinamikasini monitoring qilish;
b) reklama materiallarini sinovdan oʻtkazish;
v) joriy reklama kampaniyasini jamoatchilik fikrini oʻzgartirishga javoban matbuot anjumanlari, press-relizlar va toʻgʻridan-toʻgʻri reklama tadbirlari uchun materiallar bilan qoʻllab-quvvatlash.
Ommaviy axborot vositalarining monitoringi roʻyxatga olish masalalari boʻyicha ommaviy axborot vositalarida eʼlon qilingan materiallarni tahlil qilishni, xususan, ushbu materiallarni aholining turli guruhlarini qamrab olishni nazarda tutadi. Bu axborotni uzluksiz toʻplash, roʻyxatga olish xaqida salbiy nashrlar va tanqidlarni aniqlash va ushbu salbiy sharhlar va tanqidlarga munosib javoblarni tayyorlashni bildiradi.
Ommaviy axborot vositalari odamlar xatti-harakatlariga sezilarli taʼsir koʻrsatadi, hatto eng kichik chalgʻitadigan narsalar va maʼlumotlarning buzilishi roʻyxatga olish samaradorligini sezilarli darajada yomonlashtirishi mumkin. Shuning uchun, NSI (tashqi pudratchilar yordamida yoki oʻz kuchlari bilan) oʻz reklama kampaniyasi rivojlantirishda kutilmagan voqealarga (masalan, salbiy munosabat, axloqsiz lobbi, texnik qiyinchiliklar, kechikishlar, ishonchsiz axborot, va hokazo kabi) tayyorgar boʻlishlari va alohida eʼtibor qaratish lozim. Roʻyxatga olish jarayonining bir tekisda oʻtishini taʼminlash uchun koʻp savol va muammolarga moslashuvchan javob choralarini kutilmagan, salbiy (yoki ijobiy) yoki gʻayritabiiy hodisalarga tezda javoblarni oldindan tayyorlash va yangilash tavsiya etiladi. Shuningdek, MSI rahbarlaridan, joylardagi rahbarlardan, barcha ishtirok etuvchi mansabdor shaxslardan ommaviy axborot vositalari va umuman jamiyat bilan muloqot jarayonida oʻz rolini aniq anglashini taʼminlash tavsiya etiladi.