Welcome to navstat   Click to listen highlighted text! Welcome to navstat Powered By GSpeech
Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev 14 may kuni Missisipi shtati gubernatori Filipp Brayant boshchiligidagi delegatsiyani qabul qildi.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoev hududlarni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish borasidagi islohotlar, amalga oshirilayotgan bunyodkorlik ishlari hamda avval berilgan topshiriqlar ijrosi bilan tanishish va istiqboldagi rejalarni belgilab olish maqsadida 30 aprel kuni Surxondaryo viloyatiga keldi.
 
Davlatimiz rahbari 2018 yil 19-20 yanvar kunlari Surxondaryo viloyatiga tashrifi chog‘ida ko‘plab istiqbolli loyihalar bilan tanishib, tuman va shaharlarda qurilish-bunyodkorlik ishlari ko‘lamini sifat jihatdan kengaytirish, sanoat, qishloq xo‘jaligi, turizm, xizmat ko‘rsatish va servis sohalarini jadal rivojlantirish, aholi uchun munosib turmush sharoiti yaratish yuzasidan tegishli vazifalarni belgilab bergan edi.
 
O‘tgan davr mobaynida mazkur topshiriqlar ijrosi yuzasidan bir muncha ishlar amalga oshirildi. Sanoat, qishloq xo‘jaligi hamda xizmat ko‘rsatish va servis yo‘nalishlarida umumiy qiymati 3 trillion 12 milliard 994 so‘mlik 423 ta loyiha ishga tushirilib, 7 mingga yaqin yangi ish o‘rni yaratildi.
 
Davlatimiz rahbari belgilab berayotgan vazifalar ijrosiga muvofiq vohada sement ishlab chiqarish o‘zlashtirildi. Granit va gabbro toshlarini qazib olib, qayta ishlaydigan korxona barpo etildi. Zamonaviy issiqxonalar qurilib, turli ziroatlar yetishtirish, chorvachilik va parrandachilikni rivojlantirishga, ta’lim, tibbiyot sohalarini rivojlantirish, aholini arzon, sifatli uy-joy bilan ta’minlashga e’tibor yanada kuchaydi. Qurilish-bunyodkorlik ishlari ko‘lami kengaydi. To‘g‘ridan-to‘g‘ri xorijiy investitsiyalarni jalb etish muhim vazifa sifatida belgilab olindi. Jumladan, joriy yilning birinchi choragi yakuni bilan viloyat bo‘yicha 23,6 million dollar qiymatidagi 42 ta to‘g‘ridan-to‘g‘ri xorijiy investitsiyalar jalb qilindi.Sanoat sohasida 16,2 million dollar, qishloq xo‘jaligida 3,62 million hamda xizmat ko‘rsatish va servis sohasida 3,16 million dollar miqdorida to‘g‘ridan-to‘g‘ri xorijiy investitsiya o‘zlashtirildi.
 
Viloyatda yangi loyihalarni ishga tushirish va xorijiy investitsiyalarni jalb etish yuzasidan amalga oshirilayotgan ishlar vohaning hududiy eksport salohiyatini oshirishda muhim o‘rin tutmoqda. Xususan, joriy yilning birinchi choragida o‘tgan yilning shu davriga nisbatan hududiy eksport hajmi 131,5 foizga bajarildi. Yoki o‘tgan yilning dastlabki choragida 17 ming 763,3 dollar qiymatidagi mahsulot chetga jo‘natilgan bo‘lsa, joriy yilda bu ko‘rsatkich 23 ming 365,9 dollarni tashkil etdi. Dunyoning turli davlatlariga 20 634,9 dollar qiymatidagi meva-sabzavot, 483 ming 800 dollar hajmidagi parrandachilik, 2 ming 731 dollar qiymatidagi sanoat va boshqa mahsulotlar eksport qilindi.
 
Joriy yilda viloyatning eksportyor korxonalari 164 ming 981,9 dollar qiymatidagi mahsulot va xizmatlarni eksport qilishni mo‘ljallamoqda.
 
Tashrif davomida viloyatni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish bo‘yicha yangi loyihalar taqdimotlarini o‘tkazish rejalashtirilgan.
 

 

Xolmo‘min Mamatrayimov, O‘zA
“Bir makon, bir yoʻl” ikkinchi xalqaro forumi 27 aprel kuni “Yansi” xalqaro konferensiyalar markazida delegatsiya rahbarlarining davra suhbati tarzida davom etdi.
 
Unda Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev nutq soʻzladi.
 
Xalqaro va mintaqaviy oʻzaro bogʻliqlik masalalari Markaziy Osiyo, jumladan, dengiz portlariga bevosita chiqish imkoniyati boʻlmagan mamlakatimiz uchun dolzarb boʻlib kelgan va hozir ham shunday. Oʻzbekiston mamlakatlarimizning barqaror taraqqiyotida muhim omil boʻladigan “Bir makon, bir yoʻl” tashabbusini ilk kunlardanoq qoʻllab-quvvatlagan, dedi Shavkat Mirziyoyev.
 
Davlatimiz rahbari forum davra suhbatining Qoʻshma bayonoti qabul qilinishini maʼqullab, bu mintaqaviy hamkorlikni rivojlantirish, umumiy maqsadlarga erishish, iqtisodiy yuksalishning yangi manbalarini kashf etish, natijada xalqlarimiz turmush darajasi oshishiga xizmat qilishini taʼkidladi.
 
Prezidentimiz Markaziy Osiyoning transport va logistika imkoniyatlarini oshirish, “yashil iqtisodiyot” orqali oziq-ovqat xavfsizligiga erishish, turizmni rivojlantirish, ekologik muammolarni birgalikda bartaraf etish va boshqa dolzarb masalalar boʻyicha qator tashabbuslarni ilgari surdi.
 
Markaziy Osiyo mintaqasining tranzit salohiyatini roʻyobga chiqarish hamda Xitoy – Markaziy Osiyo – Gʻarbiy Osiyo iqtisodiy yoʻlagini shakllantirish dolzarb ahamiyatga ega ekani taʼkidlandi. Toshkent – Andijon – Oʻsh – Irkishtom – Qoshgʻar avtomobil yoʻli, Oʻzbekiston – Qirgʻiziston – Xitoy va Mozori Sharif – Kobul – Peshovar temir yoʻli loyihalari bu borada katta istiqbollar ochishi qayd etildi. Shuningdek, Sariq dengiz portlari – Markaziy Osiyo – Yevropa yoʻnalishi boʻylab temir yoʻlda yuk tashishga bir xil tarif oʻrnatish ham iqtisodiy jihatdan maqsadga muvofiq.
 
Prezidentimiz “yashil iqtisodiyot”ni rivojlantirish, oziq-ovqat xavfsizligiga erishish uchun qishloq xoʻjaligiga zamonaviy texnologiyalar va ilgʻor yechimlarni joriy etish masalalariga eʼtiborni qaratdi.
 
Orol dengizi qurishi oqibatida yuzaga kelgan ekologik vaziyatni bartaraf etish umumiy vazifa ekanini taʼkidlar ekan, Shavkat Mirziyoyev sheriklarni BMTning Orolboʻyi mintaqasi uchun Trast fondi hamda Orolboʻyi hududida ekologik innovatsiyalar va texnologiyalar zonasi faoliyatida ishtirok etishga chaqirdi.
 
Turizm sohasida almashinuvlarni rivojlantirish, buning uchun “Ipak yoʻli” brendi ostida qoʻshma dastur va mahsulotlarni ilgari surish boʻyicha dolzarb takliflar bildirildi.
 
Davlatimiz rahbari Afgʻoniston masalasiga ham eʼtibor qaratib, ushbu mamlakatda tinchlik oʻrnatilishi Markaziy va Janubiy Osiyoda yangi taraqqiyot manbalari yaratishini taʼkidladi. Shavkat Mirziyoyev bu boradagi dolzarb masalalar joriy yilning kuzida Toshkentda boʻlib oʻtadigan Afgʻoniston boʻyicha Mintaqaviy iqtisodiy hamkorlik konferensiyasida (RECCA) muhokama etilishini maʼlum qildi.
 
Tarixiy va madaniy merosimiz, oldimizda turgan maqsad va vazifalarning oʻxshashligi hamda intilishlarimiz mushtarakligi kelajakka katta ishonch bilan qarashga imkon beradi. Xalqlarimiz birgalikdagi saʼy-harakatlarimizning ijobiy natijalarini albatta sezishi kerak, dedi Shavkat Mirziyoyev.
 
Davlatimiz rahbarining fikr va tashabbuslari katta qiziqish bilan kutib olindi.
 
Forumda quruqlik va dengiz yoʻllarini rivojlantirish, savdo aloqalari va davlatlararo hamkorlik mexanizmlarini kengaytirishga qaratilgan yirik iqtisodiy koridorlar ochish masalasi muhokama etildi. Buning uchun transport-logistika, energetika va telekommunikatsiya infratuzilmalarini integratsiyalash, makroiqtisodiy siyosatni muvofiqlashtirish, savdo va investitsiya sohasidagi toʻsiqlarni bartaraf etish, sanoat kooperatsiyasini kuchaytirish zarurligi taʼkidlandi.
 
Taʼkidlanganidek, “Bir makon, bir yoʻl” loyihasida mamlakatlarning yagona iqtisodiy makonni barpo etish yoʻlidagi birgalikdagi maslahatlashuv, barpo etish va foydalanish formati yoʻlga qoʻyildi. Ochiqlik, “yashil iqtisodiyot" va innovatsiyalardan foydalangan holda uzoq muddatli taraqqiyotning yangi manbalarini izlab topish, yirik infratuzilmaviy loyihalarni birgalikda amalga oshirish mazkur tashabbusning asosini tashkil etadi.
 
Tashqi bozorlarga chiqishni kengaytirish, intellektual mulkni himoya qilish sohasida xalqaro hamkorlikni mustahkamlash, tovarlar va xizmatlar eksportini oshirish, makroiqtisodiy siyosatning muvofiqlashtirilishini yaxshilash global iqtisodiy jarayonlarni tezlashtirishi qayd etildi.
 
Yevroosiyodan Afrika, Amerika va Okeaniyagacha choʻzilgan “Bir makon, bir yoʻl”ning qurilishi dunyo iqtisodiyoti oʻsishi uchun yangi imkoniyatlar eshigini ochdi, xalqaro savdo va sarmoyaviy faoliyat uchun yangi platforma yaratib berdi, global iqtisodiy boshqaruvni takomillashtirish boʻyicha yangi amaliy faoliyatni kengaytirib, turli mamlakatlar aholisi farovonligini oshirishga hissa qoʻshdi. “Bir makon, bir yoʻl” yangi imkoniyatlar va taraqqiyot yoʻlidagi umumiy yoʻldir.
 
Ommaviy axborot vositalari uchun brifingda Xitoy Xalq Respublikasi Raisi Si Szinpin forumda ishtirok etayotgan davlat va xalqaro tashkilotlar rahbarlari hamkorlikni yanada rivojlantirish, sheriklik oʻrnatish va mavjud aloqalarni mustahkamlash, BMTning 2030 yilgacha moʻljallangan barqaror rivojlanish dasturini amalga oshirish kabi masalalar yuzasidan muzokaralar oʻtkazganini taʼkidladi.
 
Biz “Bir makon, bir yoʻl” tashabbusini amaliyotga izchil tatbiq etish borasida koʻplab kelishuvlarga erishdik. Delegatsiyalar rahbarlarining qarashlari davra suhbati yakunida qabul qilingan Qoʻshma bayonotda oʻz aksini topgan. Unda “Bir makon, bir yoʻl” tashabbusi doirasida oʻzaro hamkorlikda amalga oshiriladigan qator loyihalar qamrab olingan. Ushbu yirik tashabbus ishtirokchi davlatlar taraqqiyotiga xizmat qilayotgani barcha tomonidan alohida taʼkidlandi. Biz “Bir makon, bir yoʻl” konsepsiyasini boyitdik va uni yanada rivojlantirishga kelishib oldik. Mazkur loyihaga qiziqish bildiradigan davlatlarni qoʻllab-quvvatlaymiz, dedi Si Szinpin.
 
Davlat rahbarlari koʻp tomonlama oʻzaro manfaatli aloqalarni yanada mustahkamlash, avtomobil, dengiz va havo yoʻli orqali aloqalarni rivojlantirishga kelishib olgani qayd etildi. Yuksak sifatli, barqaror, inklyuziv va keng koʻlamli infratuzilmani taraqqiy ettirish, iqtisodiy yoʻlaklar va zonalar faoliyatini rivojlantirishga alohida eʼtibor qaratiladi. Bunda korxonalarning tutgan oʻrni alohida ahamiyatga ega. Bu loyihalarning yanada barqaror boʻlishini, xorijiy investorlar uchun adolatli muhitni taʼminlaydi.
 
Forum doirasida tomonlar 283 ta amaliy natijaga, davlatlararo kelishuvlar va hamkorlik loyihalariga erishdi. Forum doirasida ishbilarmonlar qiymati 64 milliard dollardan ziyod boʻlgan bitimlar imzoladi. Bularning barchasi “Bir makon, bir yoʻl” loyihasi doirasidagi hamkorlik oʻzaro manfaatli va keng koʻlamli tus olganidan dalolat beradi.
 
Shu bilan “Bir makon, bir yoʻl” ikkinchi xalqaro forumi nihoyasiga yetdi.
 

 

Matnazar Elmurodov, OʻzA

 


Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev Xitoy Xalq Respublikasi Raisi Si Szinpinning taklifiga binoan joriy yil 24-27 aprel kunlari “Bir makon, bir yoʻl” ikkinchi xalqaro forumi tadbirlarida ishtirok etish uchun amaliy tashrif bilan Xitoyda boʻladi.
 
Forum ishida 40 dan ziyod xorijiy davlatlar va hukumatlar, xalqaro va mintaqaviy tashkilotlar rahbarlari ishtirok etishi kutilmoqda. Anjuman kun tartibidan mintaqadagi iqtisodiy hamkorlikni yanada mustahkamlash, uzoq muddatli taraqqiyotning yangi manbalarini izlab topish borasidagi sheriklikni faollashtirish, “yashil” iqtisodiyot va innovatsiyalarni ilgari surish, ustuvor infratuzilmaviy loyihalarni amalga oshirish masalalari oʻrin olgan.
 
Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev XXR Raisi Si Szinpin va Butunxitoy xalq vakillari kengashi Doimiy qoʻmitasi Raisi Li Chjanshu bilan uchrashuvlar oʻtkazadi.
 
Oʻzbekiston bilan Xitoy oʻrtasidagi har tomonlama strategik sheriklikni yanada mustahkamlash, shuningdek, mintaqaviy va xalqaro ahamiyatga molik dolzarb masalalarni muhokama qilish rejalashtirilgan.
 
Prezidentimiz forumda ishtirok etadigan xorijiy davlatlar delegatsiyalari va xalqaro tashkilotlar rahbarlari bilan qator ikki tomonlama muzokaralar oʻtkazadi.
 

 

OʻzA

 

 
Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining

q a r o r i
 
Mamlakatimizda tashqi iqtisodiy faoliyatni liberallashtirish, eksport salohiyatini kuchaytirish, investitsiyaviy jozibadorlikni oshirish va bojxona maʼmuriyatchiligini takomillashtirish boʻyicha izchil chora-tadbirlar amalga oshirilmoqda.
 
Shu bilan birga, fitosanitariya, sanitar-epidemiologik, veterinariya, ekologik nazorat organlari va sertifikatlash organlari (keyingi oʻrinda – vakolatli organlar) faoliyatini oʻrganish natijalari ularning Oʻzbekiston Respublikasi Davlat chegarasi orqali oʻtuvchi tovarlar va transport vositalariga nisbatan nazorat funksiyalarini amalga oshirish samaradorligi va tezkorligini oshirish, shu jumladan, idoralararo elektron hamkorlikni jadal joriy qilish orqali takomillashtirish zarurati mavjudligini koʻrsatmoqda.
 
Tashqi iqtisodiy faoliyatni amalga oshirishda maʼmuriy tartib-taomillarni yanada takomillashtirish, biznes yuritish shart-sharoitlarini yaxshilash, shuningdek, 2017-2021 yillarda Oʻzbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yoʻnalishi boʻyicha Harakatlar strategiyasi va Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2018 yil 12 dekabrdagi “Texnik jihatdan tartibga solish, standartlashtirish, sertifikatlashtirish va metrologiya tizimlarini yanada rivojlantirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida”gi PQ–4059-son qarorida belgilangan vazifalarni bajarish maqsadida:
 
1. Oʻzbekiston Respublikasi Adliya vazirligi, Sogʻliqni saqlash vazirligi, Moliya vazirligi, Davlat bojxona qoʻmitasi, Veterinariya va chorvachilikni rivojlantirish davlat qoʻmitasi, Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish davlat qoʻmitasi, “Oʻzstandart” agentligi va Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Oʻsimliklar karantini davlat inspeksiyasining (keyingi oʻrinlarda – “Oʻzdavkarantin” inspeksiyasi) 2021 yil 1 yanvarga qadar BMTning Savdo tartib-taomillarini soddalashtirish va elektron ish amaliyotlari boʻyicha markazi tomonidan ishlab chiqilgan “yagona darcha” mexanizmini yaratish boʻyicha tavsiyalar va yoʻl-yoʻriq tamoyillari mezonlariga javob beradigan “Yagona darcha” bojxona axborot tizimini (keyingi oʻrinda – “Yagona darcha” BAT) joriy etish toʻgʻrisidagi taklifiga rozilik berilsin.
 
“Yagona darcha” BATni joriy etishda tashqi iqtisodiy faoliyat (keyingi oʻrinlarda – TIF) subyektlariga quyidagi imkoniyatlarni yaratadigan mexanizm nazarda tutilsin:
 
import, eksport va tranzitga taalluqli barcha tartibga solish talablarini bajarish maqsadida standartlashtirilgan maʼlumotlar va hujjatlarni yagona oʻtkazish kanalidan foydalangan holda taqdim etish;
 
axborot almashinuvning maxfiyligi va xavfsizligini taʼminlovchi normativ-huquqiy baza bilan mustahkamlagan holda, tashqi savdo bitimlariga doir barcha axborotlarni almashish;
 
davlat bojxona xizmati, vakolatli organlar, shuningdek, tadbirkorlik subyektlari tomonidan ruxsat etuvchi hujjatlarni rasmiylashtirishning bosqichlarini masofadan kuzatish;
 
barcha uchun ochiq boʻlgan elektron shakldagi ruxsat etuvchi hujjatlar reyestrlarini (keyingi oʻrinlarda – Reyestrlar) yuritishga toʻliq oʻtish;
 
Oʻzbekiston Respublikasi va xorijiy mamlakatlardagi epizootik, karantin va fitosanitariya holatlari toʻgʻrisidagi ochiq maʼlumotlarni
eng soʻnggi koʻrsatkichlar holatida ushlab turish;
 
dastlabki maʼlumotlar asosida tovarlar Oʻzbekiston Respublikasi hududiga amalda yetib kelishiga qadar ruxsat beruvchi xarakterga ega hujjatlarni berish.
 
2. “Yagona darcha” BATning samarali va toʻliq faoliyat yuritishi, shuningdek, vakolatli organlarning nazorat punktlaridagi ishlarini tizimli yondashuv va doimiy nazorat asosida tashkil etish yuzasidan Oʻzbekiston Respublikasi Davlat bojxona qoʻmitasi (Azimov), Sogʻliqni saqlash vazirligi (Shodmonov), Veterinariya va chorvachilikni rivojlantirish davlat qoʻmitasi (Norqobilov), Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish davlat qoʻmitasi (Qoʻchqorov), “Oʻzstandart” agentligi (Sattorov) va “Oʻzdavkarantin” inspeksiyasi (Ergashev) rahbarlarining shaxsiy javobgarligi koʻrsatib oʻtilsin.
 
3. Tashqi iqtisodiy faoliyat jarayonlarini takomillashtirish chora-tadbirlarini amalga oshirish boʻyicha ishchi guruhi (keyingi oʻrinlarda – Ishchi guruhi) ilovaga muvofiq tarkibda tashkil etilsin.
 
4. Ishchi guruhi 2019 yil 1 oktyabrga qadar boʻlgan muddatda bojxona maʼmuriyatchiligini isloh qilish, davlat nazorati samaradorligini oshirish, TIF ishtirokchilarining xarajatlarini qisqartirish sohasida tanqidiy tahlillar oʻtkazsin va tahlillar yakunlari asosida Tashqi iqtisodiy faoliyat jarayonini takomillashtirish boʻyicha konsepsiya va uni amalga oshirish boʻyicha “Yoʻl xaritasi”ni tasdiqlash uchun kiritsin. Bunda quyidagilarga alohida eʼtibor qaratilsin:
 
haddan ziyod maʼmuriy toʻsiqlar va davlat organlarining bir-birini takrorlovchi funksiyalarini bekor qilish;
 
resurslar cheklanganligi sharoitida davlat xarajatlarining erishilgan yoki kutilayotgan samaraga nisbatini inobatga olgan holda, xavf-xatarlarni boshqarishning toʻlaqonli tizimini joriy etish;
 
“bojxona hududida qayta ishlash” bojxona rejimini keng qoʻllash;
 
bojxona koʻrigida tovarlar qadoqlarini buzib ochish holatlarini qisqartirish.
 
5. Tashqi iqtisodiy faoliyat ishtirokchilaridan quyidagilarni talab qilib olish taqiqlansin:
 
ruxsat etuvchi xarakterga ega hujjatlarni berishda va eksport-import operatsiyalarini amalga oshirishda – karantin ostidagi mahsulotlarni eksport va import qilishda zararsizlantirish (fumigatsiya) dalolatnomasini;
 
eksport-import operatsiyalarini amalga oshirishda – oʻrov varagʻini;
 
import qilinayotgan tovarlarga vakolatli organlar tomonidan ruxsat beruvchi hujjatlar va muvofiqlik sertifikatlarini berishda –Oʻzbekiston Respublikasi bojxona hududiga kelganlik toʻgʻrisida belgi qoʻyilgan tovarlarning kuzatuv hujjatlarini (tovar-transport yuk xati, invoys, hisob-faktura va boshqalar);
 
vakolatli organlar tomonidan beriladigan hujjatlarni olishda – ishonchnomalarni;
 
import tovarlariga muvofiqlik sertifikatini berishda – normativ hujjat nusxasi, sanitar-epidemiologik xulosa nusxasini;
 
vakolatli organlar tomonidan ruxsat beruvchi xarakterga ega hujjatlarni berishda – ishlab chiqaruvchi mamlakat toʻgʻrisida sertifikatni;
 
2020 yil 1 yanvardan boshlab tovar va transport vositalarining bojxona rasmiylashtiruvida, shuningdek, import qilinadigan tovarlarga muvofiqlik sertifikatini berishda – xalqaro shartnomalarda maxsus qogʻoz blankalarda rasmiylashtirishni talab qiladigan hujjatlardan tashqari, vakolatli organlar tomonidan qogʻoz shaklida beriladigan ruxsat beruvchi xarakterga ega hujjatlarning asli va nusxalari.
 
6. Shunday tartib oʻrnatilsinki, unga muvofiq:
 
veterinariya ruxsatnomalarini, fitosanitariya va veterinariya sertifikatlarini rasmiylashtirish uchun eksport qilishdan 30 kun oldin ariza bilan murojaat qilish zarurati toʻgʻrisidagi talab bekor qilinadi;
 
karantin ruxsati va ekologik sertifikatini berish muddati ularni olish uchun qonunchilikda nazarda tutilgan hujjatlar ilova qilingan holda ariza berilgan kundan boshlab 5 ish kunidan oshmasligi kerak;
 
tovarlar va transport vositalari, agar mazkur tovarlar va transport vositalari qonun hujjatlariga muvofiq fitosanitariya va veterinariya nazoratiga tegishli boʻlmasa, ularni fitosanitariya va (yoki) veterinariya nazoratidan oʻtkazish taqiqlanadi;
 
tranzit orqali Oʻzbekiston Respublikasi hududidan oʻtuvchi karantin ostidagi tovarlarni karantin tekshiruvidan oʻtkazish haq olinmagan holda amalga oshiriladi;
 
bojxona yuk deklaratsiyasi “sariq” yoʻlakdan “qizil” yoʻlakka oʻtkazilgan holda mazkur oʻtkazishni amalga oshirgan xodim tomonidan bojxona tekshiruvini oʻtkazishga yoʻl qoʻyilmaydi.
 
7. Oʻzbekiston Respublikasi Davlat bojxona qoʻmitasi:
 
bir oy muddatda Oʻzbekiston Respublikasi Transport vazirligi bilan birgalikda bojxona postlarida Oʻzbekiston Respublikasining umumiy foydalanishdagi avtomobil yoʻllaridan ogʻir yuk tashuvchi va yirik gabaritli transport vositalarining oʻtishi uchun toʻlovlarni avtomatik ravishda hisoblashni amalga oshiruvchi tizimni yaratsin va uning faoliyat yuritishini taʼminlasin;
 
bojxona postlari orqali kesib oʻtish vaqti toʻgʻrisidagi har oylik statistik maʼlumotni har bir bojxona posti kesimida Oʻzbekiston Respublikasi Davlat bojxona qoʻmitasi rasmiy veb-saytida eʼlon qilish uchun har bir avtotransport vositasining kirish va chiqish vaqtini avtomatlashtirilgan qayd etish tizimini, shuningdek, yuk transport vositalarini Oʻzbekiston Respublikasi Davlat chegarasi orqali oʻtkazish punktida bojxona rasmiylashtiruvi vaqtini taqsimlash imkoniyatini beradigan navbatlarni boshqarish elektron tizimini joriy etish orqali bojxona postlarida avtotransport vositalari boʻlish vaqtining cheklangan muddatini belgilasin;
 
Veterinariya va chorvachilikni rivojlantirish davlat qoʻmitasi, Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish davlat qoʻmitasi hamda “Oʻzdavkarantin” inspeksiyasi bilan birgalikda tovarlarning alohida turlari uchun moʻljallangan laboratoriya uskunalari bilan jihozlangan va eng optimal manzillarda joylashtirilgan maxsus oʻtkazish punktlari va bojxona postlarini tashkil etish masalasini oʻrganib chiqsin va zarur hollarda ularning ochilishini taʼminlasin;
 
uch oy muddatda Davlat xavfsizlik xizmatining Chegara qoʻshinlari
va vakolatli organlar bilan birgalikda chegara, bojxona, sanitariya-karantin, fitosanitariya va veterinariya nazoratidan oʻtishning aniq muddatlarini (daqiqalarda) belgilashni, bojxona posti hududiga kirish va chiqish vaqtini qayd etish, shuningdek, bir-birini takrorlovchi nazorat funksiyalarini bekor qilishni nazarda tutuvchi Oʻzbekiston Respublikasi Davlat chegarasi orqali oʻtkazish punktlarida tekshiruv tartib-taomillaridan oʻtish reglamentini tasdiqlash uchun Vazirlar Mahkamasiga kiritsin;
 
tovarlarning bojxona qiymatini xatarlarni boshqarish tizimining xavf koʻrsatkichlari qatoriga kiritsin, shuningdek, qonunga xilof maqsadlarda davlat bojxona xizmati organlari mansabdor shaxslari tomonidan mezonlarni manipulyatsiya qilishga yoʻl qoʻymaslik boʻyicha aniq choralar koʻrsin;
 
vakolatli organlar bilan birgalikda muammoli masalalarni yechish uchun tashqi iqtisodiy faoliyat jarayonlarining soddalashtirilishi boʻyicha koʻrilayotgan choralar haqida yiliga ikki marta Tarif va notarif tartibga solish kengashining yigʻilishlarida hisobot taqdim etib borsin.
 
8. Oʻzbekiston Respublikasi Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi Davlat bojxona qoʻmitasi bilan birgalikda 2019 yil 15 iyunga qadar nazorat punktlari va vakolatli organlarining boshqa obyektlarini maʼlumotlarni uzatish tarmogʻiga ulashni taʼminlasin.
 
9. Oʻzbekiston Respublikasi Sogʻliqni saqlash vazirligi, Veterinariya va chorvachilikni rivojlantirish davlat qoʻmitasi, Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish davlat qoʻmitasi, “Oʻzdavkarantin” inspeksiyasi va “Oʻzstandart” agentligi maʼlumotlarni uzatish tarmogʻiga ulanadigan nazorat punktlari va vakolatli organlarning boshqa obyektlari dislokatsiyasi toʻgʻrisidagi maʼlumotni bir hafta muddatda Oʻzbekiston Respublikasi Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligiga taqdim etsin.
 
10. Oʻzbekiston Respublikasi Tashqi iqtisodiy faoliyat milliy banki va AT “Xalq banki” xarajatlarni toʻliq qoplashni taʼminlagan holda chegaraoldi bojxona postlarida kechayu kunduz ishlaydigan, tegishli organlar tomonidan chegara postlarida koʻrsatilgan xizmatlarga toʻlovlarni amalga oshirish, valyuta ayirboshlash, pul mablagʻlarini naqd pulga almashtirish hamda boshqa naqd va naqdsiz hisob-kitob bank operatsiyalarini amalga oshirish imkonini beradigan oʻz-oʻziga xizmat koʻrsatish terminallarini tashkil qilsin.
 
11. Oʻzbekiston Respublikasi Veterinariya va chorvachilikni rivojlantirish davlat qoʻmitasi:
 
2019 yil 1 iyunga qadar joriy etilayotgan ruxsatnomalar berish tartibi doirasida har bir turdagi nazorat qilinadigan tovarni oʻrganishning alohida muddatlarini belgilagan holda, nazorat qilinadigan tovarlarning veterinariya normalari va talablariga muvofiqligini aniqlashning murakkablik darajasidan kelib chiqib, tasniflashni nazarda tutuvchi hukumat qarori loyihasini Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritsin;
 
Davlat bojxona qoʻmitasi bilan birgalikda mamlakatimiz hududini yuqumli kasalliklarni qoʻzgʻatuvchilardan muhofaza qilish maqsadida Oʻzbekiston Respublikasi Davlat chegarasi orqali oʻtkazish punktlarida avtotransport vositalarini zamonaviy yuqori samarali dezinfeksiya qilish asbob-uskunalarini bosqichma-bosqich oʻrnatishni taʼminlasin.
 
12. “Oʻzdavkarantin” inspeksiyasi va Oʻzbekiston Respublikasi Veterinariya va chorvachilikni rivojlantirish davlat qoʻmitasi Adliya vazirligi bilan birgalikda bir oy muddatda korrupsiyaning oldini olish boʻyicha chora-tadbirlarni nazarda tutgan holda, karantinga olingan mahsulotlar uchun ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatlarni berishda ushbu mahsulotlar fitosanitariya holati va epizootik vaziyatini oʻrganish maqsadida mutaxassislarni xorijiy mamlakatlarga yuborish zaruratini aniqlash mezonlarini va yuborish tartibini belgilangan tartibda tasdiqlasin.
 
13. Oʻzbekiston Respublikasi Sogʻliqni saqlash vazirligi, Veterinariya va chorvachilikni rivojlantirish davlat qoʻmitasi, Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish davlat qoʻmitasi, “Oʻzdavkarantin” inspeksiyasi va “Oʻzstandart” agentligi uch oy muddatda “Yagona darcha” BAT platformasida vakolatli organlar tomonidan tanlab olish asosida fitosanitariya, sanitariya-epidemiologiya, veterinariya va ekologik nazorat oʻtkazish imkonini beradigan xavf-xatarlarni tahlil qilish tizimini ishlab chiqsin, shuningdek, ruxsat etuvchi hujjatlar dastlabki maʼlumotlardan foydalangan holda tovarlar Oʻzbekiston Respublikasiga amalda yetib kelishiga qadar berilishini amalga oshirsin.
 
14. Oʻzbekiston Respublikasi Savdo-sanoat palatasiga maʼmuriy tartib-taomillardan oʻtish qulayligi va davlat bojxona organlari, shuningdek, ularning xodimlari tomonidan xizmatlar koʻrsatishda normativ-huquqiy hujjatlar talablariga rioya etilishi, xodimlarning professionalligi va tezkorligi, ularning aholi bilan muomala qilish etiketi darajasini muntazam baholab borish uchun “davlat xizmatlarining sirli mijozi” institutidan foydalangan holda chora-tadbirlarni tashkil etish tavsiya etilsin.
 
Oʻzbekiston Respublikasi Davlat bojxona qoʻmitasi, Sogʻliqni saqlash vazirligi, Veterinariya va chorvachilikni rivojlantirish davlat qoʻmitasi, Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish davlat qoʻmitasi, “Oʻzdavkarantin” inspeksiyasi hamda “Oʻzstandart” agentligi qonunchilik hamda huquqni qoʻllash amaliyotini takomillashtirish uchun “davlat xizmatlarining sirli mijozi” monitoringi natijalarining koʻrib chiqilishini taʼminlasin.
 
15. Oʻzbekiston Respublikasi Adliya vazirligi manfaatdor idoralar bilan birgalikda ikki oy muddatda qonun hujjatlariga ushbu qarordan kelib chiqadigan oʻzgartirish va qoʻshimchalar, shu jumladan, tashqi iqtisodiy faoliyat sohasidagi maʼmuriy tartib-taomillarni tubdan soddalashtirish va muddatlarini qisqartirish boʻyicha takliflarni Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritsin.
 
16. Mazkur qarorning ijrosini nazorat qilish Oʻzbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.N.Aripov va Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vazirining oʻrinbosari E.M.Gʻaniyev zimmasiga yuklansin.
 
Oʻzbekiston Respublikasi

Prezidenti                                                                           Sh.MIRZIYOYEV
 
Toshkent shahri,
 
2019 yil 23 aprel
 
OVOZ BERISH
Ishonch telefonlarining xizmatini baholang:
 
A'lo
Yaxshi
Qoniqarli
Yomon

Моё мнение

Korrupsiyaga qarshi kurash

Tugmani bosing Tinglash