Welcome to navstat   Click to listen highlighted text! Welcome to navstat Powered By GSpeech

Davlat statistika qo`mitasi markaziy apparatida “Call centre” tashkil etilgan. Murojaat uchun telefon: (+998 71) 203-80-00

Портал

 

     Yangiliklarimizga obuna    bo'ling


Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining
 
Farmoni
 
Koronavirus infeksiyasi tarqalishiga qarshi kurashish davrida aholini ijtimoiy himoya qilishni kuchaytirish va iqtisodiyot tarmoqlari faoliyat koʻrsatishining barqarorligini taʼminlash, shuningdek, ayrim xoʻjalik yurituvchi subyektlarni qoʻllab-quvvatlash maqsadida:

1. 2020-yil 31-dekabrga qadar 1-ilovaga muvofiq tovarlarni olib kirishda bojxona boji va aksiz soligʻining nol stavkalari belgilansin.

Tarif va notarif tartibga solish kengashi Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, Iqtisodiy taraqqiyot va kambagʻallikni qisqartirish vazirligi bilan birgalikda ikki hafta muddatda kichik tadbirkorlik subyektlari tomonidan mahsulot ishlab chiqarishda foydalanish uchun olib kiriladigan xomashyo, materiallar, aksessuarlar va butlovchi qismlarning narxini pasaytirishga alohida eʼtibor qaratgan holda, tashqi iqtisodiy faoliyatni yana-da takomillashtirish yuzasidan takliflar kiritsin.

2. Joriy yilning mart–iyun oylarida toʻlash muddati tugaydigan bolalari boʻlgan oilalarga nafaqa, bola parvarishi boʻyicha nafaqa va moddiy yordamlar toʻlash ularni toʻlashni yangi muddatda davom ettirish toʻgʻrisidagi ariza hamda boshqa hujjatlarni talab qilmagan holda 6 oy muddatga (biroq bola tegishlicha 2 yoshga va 14 yoshga toʻlgunidan koʻp boʻlmagan muddatda) tanaffussiz davom ettirilsin.

Belgilansinki, ijtimoiy nafaqalar va moddiy yordam toʻlashni uzaytirish bilan bogʻliq xarajatlar Inqirozga qarshi kurashish jamgʻarmasi hisobidan qoplanadi.

3. Oʻzgalar parvarishiga muhtoj boʻlgan yolgʻiz keksalar va nogironlarni bepul taʼminlash uchun asosiy oziq-ovqat mahsulotlari va gigiyena tovarlarining roʻyxati karantin tadbirlari amal qilishi davrida bir martalik niqoblar, antiseptik vositalar va bakteriyaga qarshi sovunlar jamlanmasi bilan toʻldirilsin.

4. Belgilansinki, 2020-yil 1-apreldan 31-dekabrga qadar quyidagilar:

a) turoperatorlar, turagentlar va turizm sohasida mehmonxona xizmatlari (joylashtirish xizmatlari) koʻrsatuvchi subyektlar, “Uzbekistan Airways” AJ va uning tarkibiy boʻlinmalari, “Uzbekistan Airports” AJ va “Oʻzaeronavigatsiya markazi” DUK:

yuridik shaxslardan olinadigan yer soligʻi va yuridik shaxslarning mol-mulkiga solinadigan soliqni toʻlashdan ozod qilinadi;

ijtimoiy soliqni kamaytirilgan stavkada 1 foiz miqdorida toʻlaydi;

b) tovarlarni (xizmatlarni) realizatsiya qilish aylanmasi oyiga 1 milliard soʻmdan oshmaydigan va elektron hisob-fakturalarni qoʻllaydigan qoʻshilgan qiymat soligʻi toʻlovchilar ushbu soliqni har choraklik asosda hisoblash va toʻlash huquqiga ega;

v) foydalanilmayotgan ishlab chiqarish maydonlari, yashash uchun moʻljallanmagan inshootlarga, shu jumladan, 2020-yil 1-aprelga qadar aniqlanganlarga nisbatan mol-mulk soligʻi va yer soligʻining oshirilgan stavkalarini qoʻllash, shuningdek, koʻrsatilgan soliqlar boʻyicha oshirilgan stavkalarni qoʻllash natijasida yuzaga kelgan qarzdorlikka nisbatan penya hisoblash va majburiy undirish choralarini koʻrish tartibi toʻxtatiladi.

5. Karantin tadbirlari davrida oʻz faoliyatini toʻxtatishga majbur boʻlgan yakka tartibdagi tadbirkorlar uchun jismoniy shaxslardan olinadigan daromad soligʻi qatʼiy belgilangan summasini va ijtimoiy soliqni hisoblash toʻxtatilsin, bunda faoliyatni toʻxtatganlik toʻgʻrisida soliq toʻlovchining shaxsiy kabineti orqali davlat soliq xizmati organlari xabardor qilinadi va davlat roʻyxatidan oʻtkazilganlik toʻgʻrisida guvohnomani topshirish talab etilmaydi.

6. Oʻz faoliyatini toʻxtatgan va (yoki) tovarlar (xizmatlar) realizatsiyasidan tushumi joriy yilning birinchi choragidagi oʻrtacha oylik miqdoriga nisbatan 50 foizdan koʻproqqa kamaygan mikrofirma, kichik korxona va yakka tartibdagi tadbirkorlarga soliq organlarini xabardor qilgan holda 2020-yil 1-oktyabrga qadar quyidagi soliqlarni foizsiz kechiktirish (boʻlib-boʻlib toʻlash) huquqi taqdim etilsin:

mahalliy davlat hokimiyati organlariga ariza bermasdan turib aylanmadan olinadigan soliq, mol-mulk soligʻi, yer soligʻi, suv resurslaridan foydalanganlik uchun soliq boʻyicha – ularni keyinchalik 12 oy davomida teng ulushlarda toʻlash sharti bilan;

ijtimoiy soliq boʻyicha – uni keyinchalik 6 oy davomida teng ulushlarda toʻlash sharti bilan.

7. Joriy yilning oxiriga qadar spirt, alkogol mahsulotlari,
shu jumladan, vino va pivo uchun aksiz soligʻi, shuningdek, benzin, dizel yoqilgʻisi va gazni yakuniy isteʼmolchilarga realizatsiya qilishdagi aksiz soligʻining amaldagi stavkalari saqlanib qolinsin.

8. 2020-yil 1-apreldan boshlab yuridik shaxslar tomonidan gaz va elektr energiyasi boʻyicha oldindan haq toʻlash toʻgʻrisidagi majburiy talab 30 foizgacha pasaytirilsin.

9. Oʻzbekiston Respublikasi Markaziy banki tomonidan:

majburiy zaxiralar boʻyicha talablarni yengillashtirish hisobiga
tijorat banklarini 2,6 trillion soʻm hajmidagi qoʻshimcha likvidlik resurslari bilan taʼminlash;

tijorat banklariga 3 yil muddatgacha 2 trillion soʻmgacha miqdorda likvidlik taqdim etishning maxsus mexanizmini joriy etish boʻyicha koʻrilayotgan choralar maʼqullansin.

10. Markaziy bankning quyidagilar toʻgʻrisidagi axboroti maʼlumot uchun qabul qilinsin:

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 19-martdagi
PF–5969-son Farmoni ijrosi doirasida yuridik shaxslarning kreditlari boʻyicha 7,9 trillion soʻm hajmdagi qarzdorligi kechiktirilgan;

Oʻzbekistonda va boshqa mamlakatlarda koronavirusga qarshi kurashish boʻyicha koʻrilayotgan choralar va iqtisodiy faollikning keskin pasayishi sababli moliyaviy qiyinchiliklarga duch kelgan tashkilotlarning kreditlari boʻyicha qoʻshimcha restrukturizatsiya qilinadigan toʻlovlar hajmi qoʻshimcha ravishda 7 trillion soʻmni tashkil etmoqda;

jismoniy shaxslar va yakka tartibdagi tadbirkorlar tomonidan 2020-yilning navbatdagi 6 oyi mobaynida soʻndirilishi lozim boʻlgan kreditlar boʻyicha muddati uzaytiriladigan toʻlovlar hajmi 4,7 trillion soʻmni tashkil etmoqda.

11. Markaziy bank quyidagilar uchun shart-sharoitlar yaratish va tartib-taomillarni soddalashtirish choralarini koʻrsin:

tijorat banklari tomonidan moliyaviy qiyinchiliklarga duch kelgan yuridik va jismoniy shaxslar, yakka tartibdagi tadbirkorlarning kreditlari boʻyicha toʻlovlarga 2020-yil 1-oktyabrga qadar kechiktirish taqdim etish;

amalga kiritilgan karantin rejimi faoliyatiga salbiy taʼsir koʻrsatgan qarzdorlarning muddati oʻtib ketgan kreditlariga garov taʼminoti boʻyicha jarima sanksiyalari va undiruv choralari qoʻllamaslik.

Belgilab qoʻyilsinki, tijorat banklari tomonidan kreditlar boʻyicha hisoblangan va kechiktirilgan foizlar summasi kechiktirish taqdim etilgan davrda foyda soligʻini hisoblashda jami daromad tarkibiga kiritilmaydi.

12. Belgilansinki, 2020-yil 1-oktyabrga qadar Tadbirkorlik faoliyatini qoʻllab-quvvatlash davlat jamgʻarmasi tomonidan:

loyihalar sonidan qatʼi nazar, ijobiy kredit tarixiga ega boʻlgan tadbirkorlik subyektlariga aylanma mablagʻlarini toʻldirish uchun beriladigan kreditlar boʻyicha kredit summasining 75 foizidan oshmagan, biroq 10 milliard soʻmdan ortiq boʻlmagan hajmda kafillik;

tadbirkorlik subyektlariga aylanma mablagʻlarini toʻldirish
uchun Markaziy bank asosiy stavkasining 1,75 baravaridan oshmagan miqdordagi foiz stavkasi bilan milliy valyutada berilgan kreditlar boʻyicha foiz xarajatlarini qoplash uchun kompensatsiya, uning belgilangan miqdorlarini saqlab qolgan holda, taqdim etiladi.

Bitta qarz oluvchiga davlat jamgʻarmasi tomonidan bir vaqtda ham kafillik, ham kompensatsiya berishga qoʻyilgan cheklov bekor qilinsin.

13. Tiklanish va taraqqiyot jamgʻarmasi mazkur Farmon doirasida toʻlov muddati kechiktirilgan kreditlarni qayta moliyalashtirish uchun tijorat banklariga ajratilgan resurslarni soʻndirish muddatlarini uzaytirsin.

14. Moliya vazirligi manfaatdor tijorat banklari bilan birgalikda mazkur Farmon doirasida muddati uzaytirilgan kreditlar boʻyicha berilgan davlat kafolatlarini qayta rasmiylashtirsin.

15. Belgilansinki:

koronavirus infeksiyasi tarqalishiga qarshi kurashish uchun kiritilgan cheklov choralari tufayli moliyaviy qiyinchiliklarga duch kelgan korxonalarga nisbatan bankrotlik tartib-taomillarini qoʻllash va ularni bankrot deb eʼlon qilishga 2020-yil 1-oktyabrgacha boʻlgan muddatda moratoriy joriy etiladi;

majburiy auditorlik tekshiruvidan oʻtkazilishi lozim boʻlgan xoʻjalik yurituvchi subyektlarni 2019-yil yakunlari boʻyicha auditorlik tekshiruvidan oʻtkazish muddati 2020-yil 1-oktyabrgacha uzaytiriladi;

aksionerlarning 2019-yil yakunlari boʻyicha yillik umumiy yigʻilishlarini 2020-yil 1-oktyabrgacha muddatda, shuningdek, videokonferensaloqa rejimida oʻtkazishga ruxsat beriladi;

aktivlarining balans qiymati bazaviy hisoblash miqdorining yuz ming baravaridan ortiq boʻlgan masʼuliyati cheklangan hamda qoʻshimcha masʼuliyatli jamiyatlarni har yili majburiy auditorlik tekshiruvidan oʻtkazish boʻyicha talab 2020-yil yakunlari boʻyicha kiritiladi;

karantinga olingan shaxslarga nisbatan qoʻllanilgan maʼmuriy jarimalarni (karantin qoidalarini buzganlik uchun javobgarlik bundan mustasno) toʻlash muddatlari karantin muddati tugagunga qadar uzaytiriladi;

2020-yil 1-oktyabrgacha dorixonalarda tayyorlanadigan dori vositalari, tibbiy buyumlar va boshqa mahsulotlarni ulgurji sotishga ruxsat beriladi;

yil yakuniga qadar qarz beruvchiga foiz shaklida daromad toʻlash majburiyatisiz qarz (qaytarib beriladigan moliyaviy koʻmak) taqdim etilganda soliq solish maqsadida qayta moliyalash stavkasi (asosiy stavka) asosida aniqlanadigan daromad aylanmadan olinadigan soliq hamda foyda soligʻini hisoblashda jami daromad tarkibiga kiritilmaydi va oʻz navbatida soliqqa tortilmaydi;

karantin tadbirlari davrida oʻz faoliyatini toʻxtatishga majbur boʻlgan tadbirkorlik subyektlari tomonidan davlat mulkidan foydalanganlik uchun ijara toʻlovlarini hisoblash va undirish toʻxtatiladi;

foyda soligʻini avvalgi chorak yakunlari asosida hisoblash boʻyicha oʻrnatilgan talablarni bekor qilgan holda, ushbu soliqni toʻlovchilar
2020-yilning ikkinchi choragidan boshlab, 
kutilayotgan hajmlardan kelib chiqib foyda soligʻi boʻyicha avans toʻlovlar summasi toʻgʻrisida maʼlumotnoma taqdim etish huquqiga ega. Soliq toʻlovchilar tomonidan mazkur huquqni suiisteʼmol qilish holatlari aniqlanganda davlat soliq xizmati organlariga foyda soligʻi boʻyicha avans toʻlovlar toʻgʻrisida taqdim etilayotgan maʼlumotnomalarga oʻzgartirishlar kiritish vakolati beriladi;

2020-yil 1-apreldan boshlab soliq toʻlovchilar Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti va Vazirlar Mahkamasining qarorlarida nazarda tutilgan qoʻshilgan qiymat soligʻi boʻyicha imtiyozlarni soliq solishdan boʻshagan mablagʻlarni muayyan maqsadlarga yoʻnaltirish shartlarisiz qoʻllaydi.

Inqirozga qarshi kurashish boʻyicha respublika komissiyasi (A.N.Aripov) ishlab chiqarish faoliyatini davom ettirayotgan shaxslar oʻz ishchilariga shart-sharoitlar tashkil etishi ustidan doimiy monitoring olib borish uchun ularga sanitariya-epidemiologiya xizmatlari va sogʻliqni saqlash muassasalarining biriktirilishini taʼminlagan holda, ushbu shaxslar faoliyat koʻrsatishi uchun zarur shart-sharoitlarni yaratish, shuningdek, koronavirus infeksiyasi tarqalishiga qarshi kurashish uchun kiritilgan cheklov tadbirlari sababli bajarilmagan investitsiya majburiyatlari muddatlarini uzaytirish choralarini koʻrsin.

16. Belgilab qoʻyilsinki:

koronavirus infeksiyasiga qarshi kurashish boʻyicha tibbiyot va karantin muassasalari qurilishi uchun zarur boʻlgan qurilish materiallari, shuningdek, ular faoliyat koʻrsatishi uchun zarur tovarlar 2020-yil 31-dekabrgacha muddatga bojxona toʻlovlaridan, shu jumladan, qoʻshilgan qiymat soligʻidan ozod etiladi;

koronavirus infeksiyasini aniqlash boʻyicha ekspress-testlarni olib kirishda ular uchun bojxona rasmiylashtiruvi yigʻimi undirilmaydi.

17. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 18-fevraldagi “Jamiyatda ijtimoiy-maʼnaviy muhitni sogʻlomlashtirish, mahalla institutini yana-da qoʻllab-quvvatlash hamda oila va xotin-qizlar bilan ishlash tizimini yangi darajaga olib chiqish chora-tadbirlari toʻgʻrisida”gi PF–5938-son Farmoniga 2-ilovaga muvofiq oʻzgartirishlar kiritilsin.

18. Xoʻjalik yurituvchi subyektlarga mol-mulk soligʻi, yer soligʻi va suv resurslaridan foydalanganlik uchun soliq toʻlashni kechiktirish (boʻlib-boʻlib toʻlash) imkoniyatini berish ishlari lozim darajada tashkil etilmaganligi mahalliy davlat hokimiyati organlariga koʻrsatib oʻtilsin.

Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi mol-mulk soligʻi, yer soligʻi va suv resurslaridan foydalanganlik uchun soliq toʻlashni kechiktirish (boʻlib-boʻlib toʻlash) imkoniyati berilishi munosabati bilan mahalliy byudjetlarining olinmay qolinadigan daromadlari oʻrni Inqirozga qarshi kurashish jamgʻarmasidan har oyda qoplanishini taʼminlasin.

19. Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi bir hafta muddatda ijtimoiy nafaqalarni tayinlash va toʻlashning amaldagi tartibiga oilalarning ijtimoiy nafaqa olishga muhtojligini baholash tartib-taomillarini soddalashtirishga, shu jumladan, quyidagilarga qaratilgan oʻzgartirishlarni kiritsin:

ijtimoiy nafaqa olish uchun ariza bilan birga taqdim etiladigan hujjatlarni kamaytirish;

davlatning ijtimoiy yordam choralari hisoblanuvchi alohida transfertlarni oilaning jami daromadlaridan chiqarib tashlash va boshqalar.

Oʻzbekiston Respublikasi Mahalla va oilani qoʻllab-quvvatlash vazirligi hamda uning hududiy boʻlinmalari ijtimoiy nafaqalar va moddiy yordamlarning manzilliligini taʼminlash maqsadida fuqarolarning oʻzini oʻzi boshqarish organlari bilan yaqin hamkorlikda ishlasin, shuningdek, ijtimoiy yordamga oʻta muhtoj boʻlgan oilalarga yordam koʻrsatish uchun tegishli koʻmaklarni jalb qilish boʻyicha tezkorlik bilan choralar koʻrsin.

20. Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi ikki hafta muddatda “2020-yil uchun Oʻzbekiston Respublikasining Davlat byudjeti toʻgʻrisida”gi Oʻzbekiston Respublikasi Qonuni hamda boshqa qonun hujjatlariga oʻzgartirishlar va qoʻshimchalar kiritish yuzasidan takliflarni kiritsin.

21. Mazkur Farmonning ijrosini nazorat qilish Oʻzbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.N.Aripov, Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vaziri oʻrinbosari J.A.Qoʻchqorov va Oʻzbekiston Respublikasi Markaziy banki raisi M.B.Nurmuratov zimmasiga yuklansin.

Oʻzbekiston Respublikasi

          Prezidenti                             Sh.MIRZIYOYEV

Toshkent shahri,

2020-yil 3-aprel

O'zA

Bugungi kunga kelib ushbu xavfli infeksiya 160 dan ortiq mamlakatda tarqaldi. Dunyo miqyosida kasallanganlar soni 190 ming nafarga yetdi, 7,5 ming oʻlim holati qayd etildi, 81 mingdan ziyod bemor tuzaldi. Epidemiya keng yoyilib ketgani sababli Jahon sogʻliqni saqlash tashkiloti uni pandemiya deb eʼlon qildi.

Ming afsuski, bu yuqumli xastalik mamlakatimizni ham chetlab oʻtmadi. Bugungi kunda yurtmizda unga chalingan bemorlar soni 15 nafarga yetdi.

Bu vaziyat oldindan toʻgʻri baholanib, Prezidentimiz topshirigʻiga muvofiq Respublika maxsus komissiyasi tuzilgan edi. Shu bois Oʻzbekistonga kasallikning ommaviy kirib kelishi va keng tarqalishining oldi olindi.

Hozirda 6 mingga yaqin kishi karantinga olingan. Odamlar gavjum joylarda ommaviy tadbirlar cheklangan. 16-martdan boshlab barcha taʼlim dargohlarida taʼtil eʼlon qilindi. 80 ming talaba markazlashgan holda uylariga joʻnatildi.

Har bir hududda hokimlar rahbarligida maxsus shtablar tashkil etilgan. Epidemiologik vaziyat boʻyicha har soatlik va kunlik maʼlumot tahlil qilinib, tezkor choralar koʻrilmoqda.

Tibbiyot muassasalari favqulodda ish rejimiga oʻtkazildi. Sihatgoh va oromgohlar karantin muassasalari sifatida moslashtirildi. Tibbiyot maskanlari dori-darmon, himoya va diagnostika vositalari bilan yetarli darajada taʼminlandi. Buning uchun byudjetdan zarur mablagʻlar ajratildi.

Xorijdagi yurtdoshlarimiz charter aviareyslari orqali Vatanimizga qaytarilmoqda. Chegaralarda harakat cheklandi, ammo transportda yuk tashish toʻxtatilgani yoʻq. Mamlakatimizga koʻplab xorijiy va mahalliy yuk tashuvchilar kirmoqda hamda chiqib ketmoqda.

Prezident Shavkat Mirziyoyev vaziyat toʻliq nazorat ostida ekanini alohida taʼkidlab, xalqimizga murojaat qildi.

– Bu hayotning koʻp ogʻir sinovlarini va yaxshi-yomon kunlarini boshidan kechirgan xalqimiz hammasini toʻgʻri tushunib, masalaga ongli yondashmoqda. Muftiyat rahbarligida diniy ulamolar yurtimizga tinchlik-xotirjamlik, bemorlarga shifo tilab, duoi fotihalar qilishmoqda. Millati, tili va dinidan qatʼi nazar, hammamiz yakdilmiz va, ishonamizki, bu qiyinchiliklar, albatta, oʻtib ketadi.

Buning uchun birinchi navbatda shifokorlar tavsiyalariga amal qilib, shaxsiy gigiyena va sanitariya qoidalariga har birimiz oʻz oilamiz, bolalarimiz bilan uyimizda, ishxonamizda va boradigan joylarimizda qatʼiy amal qilishimiz zarur. Kasallikni yashirmasdan, oʻz vaqtida murojaat qilish uning oldini olishda eng samarali choradir.

Ikkinchidan, oziq-ovqat va boshqa kundalik isteʼmol mahsulotlarining narxi oshib ketmasligi uchun barcha choralar koʻrilmoqda. Davlat soliq qoʻmitasi, Bosh prokuratura huzuridagi departament bu boradagi ishlarni kuchaytirishi kerak.

Mamlakatimizda yetarli darajada zaxira mavjud, xavotir yoki vahimaga tushishga hech qanday asos yoʻq. Ammo koʻpga kelgan bu baloga qarshi hammamiz birgalikda, bir yoqadan bosh chiqarib harakat qilishimiz lozim.

Barcha davlat tuzilmalari va nodavlat tashkilotlar, muhtaram nuroniylarimiz, mahalla va xotin-qizlar, yoshlar birlashmalari faollari ommaviy axborot vositalari orqali xolis va haqqoniy, keng tushuntirish ishlarini kuchaytirishiga ishonaman.

Uchinchidan, majburiy taʼtil paytida farzandlarimiz oʻquv mashgʻulotlarini davom ettirishlari uchun Oʻzbekiston milliy teleradiokompaniyasi bilan birgalikda videodarslar turkumi yoʻlga qoʻyildi.

Teleradiokanallarimiz yoshlarning boʻsh vaqtini mazmunli oʻtkazish uchun tariximiz, boy madaniyatimizga oid koʻrsatuv va eshittirishlar, yoshlarimiz uchun foydali va qiziqarli badiiy dasturlar, kinofilmlarni koʻpaytirishi lozim.

Hurmatli ota-onalarimiz oʻz farzandlarini jahon va milliy adabiyotimizning eng yorqin namunalari bilan tanishtirishga harakat qilsalar ayni muddao boʻlardi.

Yana bir muhim masalaga eʼtiboringizni qaratmoqchiman. Hozirgi vaziyatda ayrim masʼuliyatsiz, haqiqiy holatdan bexabar va oʻzini “piar qilish”ni yaxshi koʻradigan odamlar turli mish-mish va uydirmalarni tarqatishga urinadi.

Shu munosabat bilan jamoatchiligimizdan iltimos qilaman: sarosima yoki vahima kayfiyatiga berilmaslik kerak. Matbuot va ijtimoiy tarmoqlarda notoʻgʻri, asoslanmagan maʼlumotlarni tarqatishga yoʻl qoʻymasligimiz zarur. Bu masalani huquq-tartibot idoralari ham alohida nazoratga olishi lozim.

Aziz vatandoshlar!

Koronavirus pandemiyasining butun dunyo mamlakatlari qatori bizning ham iqtisodiyotimizga salbiy taʼsiri boʻlishi tabiiy.

Soʻnggi ikki haftada jahon bozorida neftning narxi (bir barrel 60 dollardan qariyb 30 dollarga) keskin pasayib ketgani oqibatida gaz eksportimiz tushumlari qisqarishi mumkin.

Xorijdagi asosiy savdo hamkorlarimizning milliy valyutalari qadrsizlanishi respublikamizga ham, albatta, valyuta tushumini kamaytiradi.

Xorijiy turistlar soni va tushum miqdori kamayishi mumkin. Bular, tabiiyki, yalpi ichki mahsulot va eksport hajmiga taʼsir qilmasdan qolmaydi.

Mening topshirigʻimga muvofiq, Maxsus ishchi guruh turizm, transport, farmatsevtika va yengil sanoat kabi sohalarga soliq taʼtillari berish, kreditlarni qaytarish muddatini kechiktirish, kechiktirilgan tashqi qarzdorlik uchun jarima qoʻllamaslik tartibini joriy qilish choralarini koʻrmoqda.

Hukumat qiyin ahvolga tushishi mumkin boʻlgan soha va tarmoqlarni, yirik korxonalarni qoʻllab-quvvatlash boʻyicha alohida chora-tadbirlar dasturini ishlab chiqib, amalga oshirishi zarur.

Bu jarayonda, avvalo, moliya va xomashyo bozorida beqarorlik yuzaga kelishiga yoʻl qoʻymaslik lozim.

Ikkinchidan, moliyaviy barqarorlikni saqlash hamda bozorlarda narx-navoning oʻsishini oldini olish zarur.

Uchinchidan, iqtisodiyotimizning bazaviy va hal qiluvchi tarmoqlari uzluksiz ishlashini saqlab qolish kerak.

Buning uchun har bir tarmoq, korxona va hudud kesimida manzilli va aniq tadbirlarni amalga oshirish lozim boʻladi.

Toʻrtinchidan, markazdan hududiy byudjetlarni va aholimizni qoʻllab-quvvatlash asosiy vazifalarimiz boʻlishi shart.

Butun xalqimiz aniq bilishi kerak: biz koronavirusga qarshi kurash faoliyatini oshkoralik tamoyillari asosida olib boryapmiz.

Jahon jamoatchiligini ham, xalqimizni ham vaqtida xabardor etib boryapmiz. Kerakli choralarni yana-da kuchaytiramiz.

Bugun men ikki qoʻshni davlat – Qozogʻiston va Turkmaniston rahbarlari Qasim-Jomart Toqayev hamda Gurbanguli Berdimuhamedov bilan telefon orqali muloqot qilib, bu boradagi oʻzaro hamkorlik, bir-birimizni qoʻllab-quvvatlash borasidagi barcha masalalarni kelishib oldik.

Koʻpni koʻrgan xalqimiz yana-da jipslashib, ahil va hamjihat boʻlib, bu murakkab sinovlarni ham yengib oʻtadi, deb ishonaman.

Yana bir muhim masalaga barcha mutasaddilarning eʼtiborini qaratmoqchiman.

Soʻnggi yillarda sanitariya-epidemiologiya masalasiga jiddiy ahamiyat bermoqdamiz. Hozirda yurtimizda 2 ta respublika darajasidagi shifoxona, 14 ta viloyat yuqumli kasalliklar shifoxonalari, 216 ta hududiy sanitariya-epidemiologiya muassasalari faoliyat koʻrsatmoqda.

Biroq, keyingi 25 yil davomida umuman eʼtibor bermaganimiz uchun aksariyatining moddiy-texnik bazasi, ayniqsa, laboratoriyasi, tibbiy anjom va jihozlari achinarli holatga kelib qolgani ham ayni haqiqatdir.

Shu sababli, bugungi kunda respublika sanitariya-epidemiologiya xizmatini tubdan isloh qilish va faoliyati samaradorligini oshirish boʻyicha ishchi guruh tomonidan alohida qaror loyihasi tayyorlanmoqda.

Mazkur xizmatning asosiy faoliyati tibbiy va sanitar barqarorlik, jamoat salomatligini taʼminlash, kasalliklar profilaktikasi va sogʻlom turmush tarzini tashkil etishga qaratiladi.

Buning uchun viloyat hokimlari joylardagi sanitariya-epidemiologiya muassasalarini birma-bir aylanib, laboratoriya-diagnostika, tibbiy vosita va jihozlar bilan taʼminlanganlik darajasi, kadrlar salohiyati, oylik maoshi kabi muammolarni chuqur oʻrganishi zarur.

Ichki moliyaviy imkoniyatlar asosida ularni yil oxiriga qadar bartaraf etish, zaxiralar shakllantirish boʻyicha alohida dasturlar ishlab chiqib, bajarish lozim.

Bosh vazir respublika darajasidagi va Toshkent shahridagi muassasalarni birma-bir joyiga chiqib oʻrganish va zarur chora-tadbirlar qabul qilinishi hamda ijrosi uchun shaxsan masʼul boʻladi.

Asosiy masala – moddiy-texnik bazani mustahkamlash, kadrlarni oʻqitish, ilm-fanni rivojlantirish, aholi salomatligi uchun mablagʻni ayamasligimiz zarur.

O'zA

 

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining

q a r o r i

Respublikada matbaa va noshirlik sohasini qoʻllab-quvvatlash tizimini takomillashtirish, bosma mahsulotlar bozorini rivojlantirish boʻyicha keng qamrovli va tizimli ishlar amalga oshirilmoqda.

Shu bilan birga, matbaa va noshirlik sohasida hozirgi kundagi ishlar ahvoli matbaa va noshirlik tashkilotlari oʻrtasida raqobat muhitini kuchaytirishni, mualliflik huquqi buzilishining oldini olish, sifatsiz mahsulotlar ishlab chiqarilishini cheklash, darsliklar va oʻquv-metodik majmualarni chop etish tartibini qayta koʻrib chiqishni taqozo etmoqda.

Noshirlik va matbaa sohasida davlat aralashuvini keskin kamaytirish, nashriyot va matbaa sohasida qulay ishbilarmonlik muhitini yaratish, shuningdek, taʼlim muassasalari uchun sifatli darsliklar va oʻquv-metodik majmualar yetkazilishini taʼminlash maqsadida:

1. Oʻzbekiston Respublikasi Iqtisodiyot va sanoat vazirligi, Moliya vazirligi, Adliya vazirligi va Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligining (keyingi oʻrinlarda – Agentlik):

2020-yil 1-oktyabrdan boshlab respublika byudjeti mablagʻlari va Respublika maqsadli kitob jamgʻarmasi mablagʻlari hisobidan taʼlim muassasalari uchun darsliklar va oʻquv-metodik majmualarni nashr etishda (qayta nashr etishda) narxlarni davlat tomonidan tartibga solishni (rentabellikning cheklangan darajasini belgilash) bekor qilish;

2020-yil 1-iyuldan boshlab noshirlik faoliyatini litsenziyalash hamda matbaa faoliyatini amalga oshirish uchun ruxsat berish tartiblarini bekor qilib, noshirlik va matbaa faoliyatini boshlaganligi haqida vakolatli davlat organini xabardor etish tizimini joriy qilish;

2021-yil 1-yanvardan boshlab noshirlik va matbaa korxonalarining bosma mahsulotlarini realizatsiya qilishdan, shuningdek, bosma mahsulotlarni ishlab chiqarish va realizatsiya qilish bilan bogʻliq tahrir, matbaa va noshirlik xizmatlari koʻrsatishdan tushgan tushumdan Oʻzbekiston yozuvchilar uyushmasi huzuridagi “Ijod” fondiga ajratmalarni bekor qilish haqidagi takliflari maʼqullansin.

2. Shunday tartib oʻrnatilsinki, unga muvofiq:

noshirlik va matbaa korxonalari, shu jumladan, davlat buyurtmasini bajaruvchi korxonalar narxni shakllantirish siyosatini bozor mexanizmlari asosida erkin shakllantiradi;

2020-yil 1-sentyabrdan boshlab davlat buyurtmasi asosida bosma mahsulotlar, shu jumladan, darsliklar va oʻquv-metodik majmualarni nashrga tayyorlash va chop etish, Oʻzbekiston Respublikasi norezidentlari ham qatnashishi mumkin boʻlgan, davlat xaridlari toʻgʻrisidagi qonun hujjatlarida belgilangan tartibda amalga oshiriladi. Bunda mazkur tartib korporativ buyurtmachilar uchun ham majburiy hisoblanadi;

tadbirkorlik subyektlari tomonidan noshirlik va matbaa faoliyatini yuritishni boshlaganligi haqida vakolatli davlat organini xabardor etish avtomatlashtirilgan axborot tizimi orqali amalga oshiriladi.

3. Oʻzbekiston Respublikasi Iqtisodiyot va sanoat vazirligi, Moliya vazirligi, Agentlik va Davlat aktivlarini boshqarish agentligining:

Oʻzbekiston nashriyot-matbaa ijodiy uyi”, “Gʻafur Gʻulom nomidagi nashriyot-matbaa ijodiy uyi” va “Oʻqituvchi matbaa uyi” davlat korxonalarini oʻrnatilgan tartibda xususiylashtirish uchun Davlat aktivlarini boshqarish agentligiga oʻtkazish;

Koʻzi ojizlar bosmaxonasi” davlat korxonasini Davlat aktivlarini boshqarish agentligiga samarali foydalanish uchun oʻtkazish;

Oʻqituvchi ilmiy-metodik nashriyot markazi” davlat korxonasi va Agentlik hududiy boʻlinmalari tizimidagi (Qoraqalpogʻiston Respublikasidan tashqari) nashriyotlar faoliyatini tugatish;

Agentlik tizimida “Oʻzbekiston nashriyoti” davlat korxonasini tashkil etish, unga “Choʻlpon nomidagi nashriyot-matbaa ijodiy uyi” va “Oʻzbekiston milliy ensiklopediyasi davlat ilmiy nashriyoti” davlat korxonalarini qoʻshib olish hamda “Oʻzbekiston nashriyot-matbaa ijodiy uyi” davlat korxonasining noshirlik bazasini, shu jumladan, intellektual mulk obyektlariga boʻlgan mutlaq huquqlarini oʻtkazish toʻgʻrisidagi takliflariga rozilik berilsin.

Davlat mulkini sotishda tender savdolarini oʻtkazish boʻyicha davlat komissiyasi (A.N.Aripov) ikki hafta muddatda mazkur bandda nazarda tutilgan davlat korxonalarini baholash, qayta tashkil etish, savdoga qoʻyish va tugatish grafiklarini tasdiqlasin.

4. Oʻzbekiston Respublikasi Davlat aktivlarini boshqarish agentligi:

a) bir oy muddatda “Oʻzbekiston nashriyot-matbaa ijodiy uyi”, “Gʻafur Gʻulom nomidagi nashriyot-matbaa ijodiy uyi”, “Oʻqituvchi matbaa uyi” va “Koʻzi ojizlar bosmaxonasi” davlat korxonalarini belgilangan tartibda qabul qilib olsin;

 

b) xalqaro audit va konsalting tashkilotlarini jalb qilgan holda
ikki oy muddatda:

 

davlat ishtirokidagi nashriyot-matbaa korxonalarini xususiylashtirishga tayyorlash va ularning jozibadorligini oshirish boʻyicha har bir tadbirni aniq amalga oshirish muddati va masʼul shaxslar koʻrsatilgan chora-tadbirlar rejalarini tasdiqlasin;

belgilangan tartibda sotilmagan hamda tugatilgan nashriyot-matbaa korxonalarining mol-mulkidan samarali foydalanish boʻyicha takliflarni Vazirlar Mahkamasiga kiritsin.

5. Belgilansinki:

Agentlikning tugatilayotgan nashriyot tashkilotlariga tegishli mutlaq mualliflik huquqlari (darsliklar va oʻquv-metodik majmualarga nisbatan huquqlar bundan mustasno) yangi tashkil etilayotgan “Oʻzbekiston nashriyoti” davlat korxonasiga oʻtkaziladi;

Agentlikning nashriyot tashkilotlarining darsliklar va oʻquv-metodik majmualarga nisbatan mavjud mutlaq mualliflik (noshirlik) huquqlari Oʻzbekiston Respublikasi Xalq taʼlimi vazirligiga begʻaraz oʻtkaziladi;

taʼlim muassasalari uchun matbaa mahsulotlari texnik reglament talablariga muvofiqligi tasdiqlanishi shart.

6. Oʻzbekiston Respublikasi xalq taʼlimi vaziriga umumiy oʻrta taʼlim muassasalari, jismoniy yoki psixik rivojlanishida nuqsoni boʻlgan bolalar uchun ixtisoslashtirilgan maktablar va maktab-internatlarining barcha sinflari uchun darsliklar va oʻquv-metodik majmualarning foydalanish (yangi va qayta nashr etish davriyligi) muddatlarini belgilash, shuningdek, Moliya vazirligi bilan kelishilgan holda umumiy oʻrta taʼlim muassasalari barcha sinflari uchun darsliklar va oʻquv-metodik majmualarni qoʻshimcha chop etish yuzasidan qaror qabul qilish huquqi berilsin. Bunda, darsliklar va oʻquv-metodik majmualarning mazmuni asossiz oʻzgartirilishiga yoʻl qoʻyilmaydi.

7. Oʻzbekiston Respublikasi Xalq taʼlimi vazirligi manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda uch oy muddatda:

Xalq taʼlimi vazirligi huzuridagi Respublika taʼlim markazi (keyingi oʻrinlarda – Markaz) faoliyatini qayta koʻrib chiqib, tubdan takomillashtirish;

Markazga umumiy oʻrta taʼlimning davlat taʼlim standarti va taʼlim dasturlarini ishlab chiqish, darsliklar va oʻquv-metodik majmualarni yaratish boʻyicha muallif va tuzuvchilarni tanlash, yaratilgan darsliklar va oʻquv-metodik majmualarni ekspertiza qilish, sinovdan oʻtkazish, ularni taʼlim tizimida qoʻllash boʻyicha ilmiy xulosa berish vazifalarini yuklash;

taʼlim sohasidagi darsliklar va oʻquv-metodik majmualar tayyorlash, nashr etish va tarqatish tizimini takomillashtirish, shu jumladan, ularda xato va kamchiliklarga yoʻl qoʻyilishining oldini olish, davlat buyurtmasiga asosan tayyorlanadigan darsliklar va oʻquv-metodik majmualardan foydalanishga boʻlgan mutlaq huquqlarni Xalq taʼlimi vazirligiga oʻtkazish;

darsliklar va oʻquv-metodik majmualarni yaratish bilan bogʻliq ilmiy-texnikaviy loyihalarni amalga oshirishga jalb etiladigan ilmiy xodimlarni bajaradigan ilmiy-texnikaviy ishlar hajmidan kelib chiqqan holda muayyan muddatga shartnoma asosida ishga qabul qilish boʻyicha Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.

8. Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi Oʻzbekiston yozuvchilar uyushmasi bilan birgalikda 2020-yil 1-oktyabrga qadar Oʻzbekiston yozuvchilar uyushmasi huzuridagi “Ijod” fondini yana-da rivojlantirish va uni davlat tomonidan qoʻllab-quvvatlash yuzasidan Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritsin.

Oʻzbekiston yoshlar ittifoqi Agentlik, Moliya vazirligi, Oʻzbekiston yozuvchilar uyushmasi va boshqa manfaatdor idoralar bilan birgalikda ikki oy muddatda ijodiy koʻrik tanlovlarni tashkil etish, iqtidorli yosh mualliflarning birinchi kitoblarini nashr etish uchun moliyaviy yordam koʻrsatish tizimini takomillashtirish yuzasidan Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.

9. Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi (B.Xodjayev) bir oy muddatda Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, Innovatsion rivojlanish vazirligi, “Oʻzstandart” agentligi va “Oʻzkimyosanoat” AJ bilan birgalikda ishlab chiqarilayotgan matbaa mahsulotlarining tannarxini kamaytirish maqsadida import qilinayotgan xomashyolarni (qogʻoz, karton, boʻyoq va yelim) ishlab chiqarishni mahalliylashtirish dasturini shakllantirsin va tasdiqlasin.

10. Oʻzbekiston Respublikasi Monopoliyaga qarshi kurashish qoʻmitasi umumiy oʻrta taʼlim muassasalari uchun darsliklar va oʻquv-metodik majmualarni nashr etish va qayta nashr etishga tender (tanlov) savdolarini oʻtkazishda raqobat toʻgʻrisidagi qonun hujjatlari talablariga rioya qilinishi ustidan nazoratni kuchaytirsin.

 

11. Agentlik va uning hududiy boshqarmalariga axborot, noshirlik
va matbaa sohasida maʼmuriy huquqbuzarlik toʻgʻrisida bayonnoma tuzish
vakolati yuklatilganligi maʼlumot uchun qabul qilinsin.

 

12. Agentlik Oʻzbekiston Respublikasi Iqtisodiyot va sanoat vazirligi hamda Oliy va oʻrta maxsus taʼlim vazirligi bilan birgalikda oliy taʼlim muassasalarida noshirlik faoliyati sohasidagi taʼlim yoʻnalishlarini takomillashtirish choralarini koʻrsin.

13. Oʻzbekiston Respublikasi Xalq taʼlimi vazirligi ikki oy muddatda xorijiy davlatlar taʼlim tizimida foydalanilayotgan STEAM fanlari (Science – tabiiy fanlar, Technology – texnologiyalar, Engineering – texnik ijodkorlik, Art – sanʼat, Mathematics –matematika) boʻyicha zamonaviy darsliklarni respublika umumiy taʼlim muassasalarida tatbiq etish boʻyicha Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritsin.

14. Agentlik ikki oy muddatda:

Adliya vazirligi bilan birgalikda noshirlik va matbaa faoliyatini boshlaganligi haqida vakolatli davlat organini xabardor etish tartibi toʻgʻrisidagi nizomni tasdiqlash uchun Vazirlar Mahkamasiga kiritsin;

nashriyot va matbaa sohasidagi qonun hujjatlari va normativ-texnik hujjatlar talablarini qayta koʻrib chiqsin hamda zamon talablariga javob bermaydigan norma va normativlar, jumladan, ijodiy ishlarni nashrga tayyorlash va chop etish uchun Yozuvchilar uyushmasining xulosasini olish amaliyotini bekor qilish choralarini koʻrsin;

 

Adliya vazirligi bilan birgalikda noshirlik va matbaa sohasidagi
qonun hujjatlarini buzganlik uchun maʼmuriy javobgarlikni kuchaytirish boʻyicha qonun loyihasini ishlab chiqsin hamda Vazirlar Mahkamasiga kiritsin;

 

“Oʻzstandart” agentligi, Sogʻliqni saqlash vazirligi va Xalq taʼlimi vazirligi bilan birgalikda taʼlim muassasalari uchun poligrafiya mahsulotlarining xavfsizligi haqida umumiy texnik reglamentni xalqaro talablarga muvofiqlashtirish boʻyicha takliflarni ishlab chiqib, Vazirlar Mahkamasiga kiritsin;

qonun hujjatlariga ushbu qarordan kelib chiqadigan oʻzgartirish va qoʻshimchalar toʻgʻrisida Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.

15. Mazkur qarorning ijrosini nazorat qilish Oʻzbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.N.Aripov va Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi rahbari Z.Sh.Nizomiddinov zimmasiga yuklansin.

Oʻzbekiston Respublikasi

          Prezidenti                                              Sh.MIRZIYOYEV

Toshkent shahri,

2020-yil 16-mart

 

 

O'zA

 

Islohotlarimiz samarasini har bir inson, har bir oila oʻz hayotida his etishi kerak


Avval xabar qilinganidek, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev joylarda amalga oshirilayotgan islohotlarning borishi, yirik loyihalar bilan tanishish, xalq bilan muloqot qilish maqsadida 12-13-mart kunlari Xorazm viloyatida boʻldi.

Tashrifning ikkinchi kuni davlatimiz rahbari Urganch shahrida Xorazm viloyati va tumanlar hokimlari, mahalliy kengashlar deputatlari, davlat va jamoat tashkilotlari rahbarlari, tadbirkorlar, ziyolilar ishtirokida yigʻilish oʻtkazdi.

Xalqimiz hayotini yana-da yaxshilashga yoʻnaltirilgan islohotlarimizni odamlar bilan muloqot va maslahat asosida ishlab chiqyapmiz. Xorazmga ham joylarda aholini qanday muammolar tashvishga solayotgani haqida suhbatlashgani keldim. Shuning uchun menga koʻproq masala qoʻysalaringiz natija boʻladi. Biz yolgʻon, balandparvoz gapirib shu ahvolga keldik. Prezidentga yolgʻon gapirish – Vatanga xiyonat, – dedi Shavkat Mirziyoyev.

Viloyatning rivojlanish darajasi orqada qolayotgani koʻrsatib oʻtildi. Aholi jon boshiga yalpi hududiy mahsulot respublika koʻrsatkichidan 1,5 barobar, sanoat mahsuloti va xizmat koʻrsatish hajmi boʻyicha esa 2 barobar past. Hududda 58 ming oila kambagʻallik boʻsagʻasida kun kechirmoqda. Shundan 856 tasi oʻta nochor ahvolda. Koʻplab odamlar ishlash uchun xorijga ketgan. Bularning barchasidan kelib chiqib, Xorazmda 200 ming ish oʻrni yaratish zarur.

Davlatimiz rahbari aholini tadbirkorlikka jalb etgan holda, yangi korxonalar va ish oʻrinlari yaratish, shu orqali kambagʻallikni keskin qisqartirish asosiy maqsad ekanini taʼkidladi.

Tuman va shaharlarda tadbirkorlikni jadal rivojlantirish, banklarni “loyihalar fabrikasi”ga aylantirish zarurligi qayd etildi. 2,5 mingta boʻsh turgan binolar negizida ishlab chiqarish va xizmat koʻrsatish obyektlarini tashkil etish, “Hazorasp” erkin iqtisodiy zonasini yangi loyihalar bilan toʻldirish boʻyicha koʻrsatmalar berildi.

Qishloq tumanlarda pullik xizmat koʻrsatish Urganch shahriga nisbatan 10-15 barobar pastligi taʼkidlanib, bunday obyektlarni keskin koʻpaytirish kerakligi belgilandi.

Yigʻilishda Prezidentimiz Xorazm viloyatini rivojlantirishning muhim yoʻnalishlarini koʻrsatib oʻtdi. Yaqin uch yilda umumiy qiymati 24 trillion soʻmlik 2 ming 736 ta investitsiya loyihasi amalga oshirilib, 50 mingdan ziyod yangi ish oʻrni yaratilishi rejalashtirilgan.

Hazoraspdagi avtomobil zavodida “Damas” va “Labo” mikrovenlari ishlab chiqarishning mahalliylashtirish darajasini 65 foizga yetkazish (hozir 27 va 14 foiz) boʻyicha yangi loyihalar amalga oshiriladi.

Viloyatda kelgusi yilda paxtani qayta ishlash darajasini 100 foizga, ip-kalavani uch yilda bugungi 35 foizdan 70 foizga yetkazish boʻyicha yangi loyihalar ishlab chiqiladi.

Malayziyalik investorlarning 250 million dollar sarmoyasi hisobidan yiliga 63 ming tonna kaustik soda va xlor ishlab chiqaradigan kimyo zavodi quriladi.

Suvdan unumli foydalanish, meva-sabzavotchilik klasterlari tashkil etish, qovunchilikda “Xorazm navi” brendini yaratib, qovun yetishtirish va eksport qilishni koʻpaytirish boʻyicha vazifalar belgilandi.

Sayyohlik salohiyatini kengaytirish maqsadida Shovot kanalining ikki yonida kichik turizm zonasini, Xivada “Xorazm xonlari shaharchasi”ni tashkil etish boʻyicha topshiriq berildi.

Davlatimiz rahbari milliy sanʼatimizni tarannum etish, xorijliklarni yurtimizga jalb qilish maqsadida Xorazmda lazgi boʻyicha xalqaro festival oʻtkazishni taklif etdi. Bu tashabbusni xorazmliklar mamnuniyat bilan qoʻllab-quvvatladi.

Prezident Shavkat Mirziyoyev Xorazm viloyatiga ilgari kelganida Urganch shahrida Jaloliddin Manguberdi memorial bogʻi tashkil etish boʻyicha koʻrsatma bergan edi. Shunga muvofiq loyiha taklifi tayyorlanib, bu galgi tashrif chogʻida namoyish qilindi.

Prezidentimiz haykalning xomaki nusxasini sinchiklab koʻrdi. Mazkur yodgorlik mahobatli boʻlishi, uzoqdan ham yaqqol koʻzga tashlanib turishi zarurligini taʼkidladi.

Bogʻ uchun moʻljallanayotgan maydon mutasaddilar bilan muhokama qilindi.

Jaloliddin Manguberdi – buyuk sarkarda bobomiz, millatimizning faxru gʻururi. Unga bagʻishlangan maydon shunga yarasha katta, mazmunli boʻlishi kerak. Bogʻ boʻylab Manguberdining ozodlik uchun kurashi, janglari haqida lavhlar oʻrnatilishi zarur. Bu yerga kelgan odam faqat haykalni koʻrmay, oʻziga bilim, kuch-qudrat olsin, sayyohlar tariximizni oʻrgansin, – dedi Shavkat Mirziyoyev.

Loyihani qaytadan puxta ishlab chiqish, transport harakati uchun qulayliklarni inobatga olish boʻyicha koʻrsatmalar berildi.

Davlatimiz rahbarining Xorazm viloyatiga safari yakunlandi.
 

 

OʻzA


Mamlakatimizda xotin-qizlar bandligini taʼminlash, ichki bozorni oʻzimizda ishlab chiqarilgan sifatli kiyim-kechaklar bilan toʻldirishda joylarda tashkil etilayotgan tikuvchilik korxonalarining alohida oʻrni bor.

Davlatimiz rahbari Xorazm viloyatiga tashrifi doirasida “Hazorasp” erkin iqtisodiy zonasi hududida joylashgan boʻyalgan trikotaj mato va tekstil mahsulotlari ishlab chiqariladigan “Develop Textile” MCHJ shaklidagi xorijiy korxonasi faoliyati bilan ham yaqindan tanishdi.
Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 12-yanvardagi “Urgut”,”Gʻijduvon”,”Qoʻqon” va “Hazorasp” erkin iqtisodiy zonalarini tashkil etish toʻgʻrisida”gi farmoni hamda 2017-yil 7-avgustdagi “Erkin iqtisodiy zonalar samarali faoliyat koʻrsatishi uchun vazirliklar, idoralar va joylardagi davlat hokimiyati organlarini muvofiqlashtirishni kuchaytirish va ularning masʼuliyatini oshirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida”gi qarori ijrosini taʼminlash borasida Xorazm viloyatida ham keng koʻlamli ishlar amalga oshirilmoqda.

Prezidentimiz oʻsha yilning 14-15-oktyabr kunlari Xorazm viloyatiga qilgan tashrifi davomida “Hazorasp” erkin iqtisodiy zonasi faoliyatini yana-da rivojlantirish loyihalari taqdimoti bilan tanishib, hudud iqtisodiyotiga toʻgʻridan-toʻgʻri investitsiyalarni jalb qilish boʻyicha aniq topshiriqlar bergan edi. Ayni kunda ushbu yoʻnalishda keng qamrovli amaliy ishlar jadal olib borilmoqda
Dastlab “Hazorasp” erkin iqtisodiy zonasi uchun Hazorasp tumanining 2 ta hududidan 325 gektar boʻsh yer maydonlari ajratib berilgan edi. Qurilish hamda infratuzilma tarmoqlarini oʻtkazish xarajatlarini kamaytirish maqsadida erkin iqtisodiy zona korxonalarini birinchi navbatda boʻsh turgan bino va inshootlar negizida joylashtirish boʻyicha takliflar oʻrganilib yana 7 ta hududda joylashgan 89 gektar yer maydonlari erkin iqtisodiy zona hududiga qoʻshib berildi. Natijada “Hazorasp” erkin iqtisodiy zonasi hududi Bogʻot, Xiva, Urganch tumanlaridan ajratilgan maydonlar hisobiga kengayib, jami 414 gektarga yetdi.

Bugungi kunda “Hazorasp” EIZda umumiy qiymati 306,3 million dollarlik 19 ta loyiha boʻyicha ishlar olib borilmoqda. Oʻtgan davr mobaynida 15 ta loyiha toʻliq ishga tushirildi va natijada sendvich panellar, yuvish vositalari, avtomobil radiatorlari, temirdan qurilish materiallari, tayyor trikotaj mahsulotlari, quyosh isitgichlari, bir martalik sterillangan tibbiyot qoʻlqoplari va oyoq kiyimlari ishlab chiqarilishi yoʻlga qoʻyildi.

. Shuningdek, qiymati 19,5 million dollarga teng 5 ta loyiha 2020-yilning birinchi yarim yillik yakuniga qadar ishga tushiriladi va yana 500 dan ortiq kishi doimiy ish oʻrniga ega boʻladi. Tibbiyot test tayoqchalari, maishiy texnikalar uchun elektr dvigatellar, chemodanlar va boshqa mahsulotlar ishlab chiqarish yoʻlga qoʻyiladi.
Shu bilan birga, erkin iqtisodiy zonada 801,5 million dollarlik 9 ta istiqbolli loyihani amalga oshirish boʻyicha ishlar boshlab yuborilgan. Mazkur loyihalar amalga oshirilishi hisobiga 1500 ga yaqin yangi ish oʻrni yaratiladi.
Erkin iqtisodiy zona hududida alohida bojxona rejimi, soliq imtiyozlarining amal qilishi hududning investitsiyaviy jozibadorligini oshirib,toʻgʻridan-toʻgʻri sarmoyalarni jalb qilishda muhim omil boʻlmoqda.
Misol uchun, Malayziyaning “Serba Dynamik Group Bhd.” kompaniyasi ana shu imtiyozlar evaziga 250,0 million. dollarga teng “Kaustik soda va suyuq xlor ishlab chiqarish” loyihasini amalga oshirmoqchi.
Hozirda “Hazorasp” EIZda 215,1 gektar yer boʻsh maydonlari mavjud. EIZning 1 va 2-hududlarida amalga oshirilishi mumkin boʻlgan qiymati 87,1 million dollarga teng 11 ta loyiha boʻyicha birlamchi hisob-kitoblar tayyorlanib, xorijiy ishbilarmon doiralar orasida keng targʻib qilish maqsadida Tashqi ishlar vazirligiga taqdim qilingan.
“Develop Textile” MCHJ shaklidagi xorijiy korxonasi erkin iqtisodiy zona hududidagi istiqbolli loyihalardan biri. Bugungi kunda loyihani amalga oshirish bilan bogʻliq qurilish ishlari yakunlangan. Keng, yorugʻ sexlar, omborxona va boshqa qoʻshimcha xonalar bunyod etilgan. Ishchilarning unumli mehnat qilishi va dam olishi uchun zarur qulayliklar yaratilgan. Xitoy, Germaniya, Turkiya va boshqa davlatlarda ishlab chiqarilgan zamonaviy tikuvchilik dastgohlari oʻrnatilgan. Texnologik uskunalar sinovdan oʻtkazilmoqda.

Yirik loyihani ishga tushirish uchun 13,14 million dollar mablagʻ sarflandi. Shundan, toʻgʻridan-toʻgʻri xorijiy investitsiya 4,16 million dollarni tashkil etdi. 8,98 million dollari tijorat bankining kredit mablagʻidir.

Davlatimiz rahbari mazkur korxonada boʻlib, mutaxassislar va tikuvchilar bilan suhbatlashdi. Ishlab chiqarilgan raqobatbardosh tikuvchilik mahsulotlari namunalarini koʻzdan kechirdi. Prezidentimiz bu kabi zamonaviy korxonalarni koʻpaytirish orqali paxta xomashyosini qayta ishlashni yoʻlga qoʻyish, endilikda faqat tayyor mahsulot eksport qilish zarurligini qayd etdi.
Loyihaning ishga tushirilishi bilan 800 ga yaqin ish oʻrni yaratiladi.
Korxona yiliga 4 ming tonna har-xil turdagi tayyor boʻyalgan choksiz trikotaj mato, 14 million dona trikotaj-tikuv mahsulotlari ishlab chiqarib, 12 million dollarlik raqobatbardosh mahsulotni Germaniya, Fransiya va Yevropaning boshqa davlatlariga eksport qilishni rejalashtirgan.


Xulosa qilib aytganda, “Hazorasp” erkin iqtisodiy zonasi keng imkoniyatlar maydoni boʻlib, hududda ishlab chiqarish va resurs salohiyatidan samarali foydalanish, shu asosda yangi ish oʻrinlari tashkil etish, pirovardida aholini barqaror daromad manbai bilan taʼminlashga xizmat qiladi. Bu esa milliy iqtisodiyotimiz taraqqiyoti, yurtimiz ravnaqi, xalqimiz farovonligini taʼminlashga munosib hissa boʻlib qoʻshiladi.
Shu yerda Xorazm viloyatida amalga oshiriladigan investitsiya loyihalari, tashkil etiladigan ishlab chiqarish hududlarining joylashuvi va boshqa loyihalar haqida ham maʼlumot berildi.

Davlatimiz rahbari loyihalarni oʻz vaqtida va sifatli yakunlash boʻyicha mutasaddilarga topshiriqlar berdi.

 

 

Ziyodulla JONIBEKOV, OʻzA
OVOZ BERISH
Ishonch telefonlarining xizmatini baholang:
 
A'lo
Yaxshi
Qoniqarli
Yomon

Моё мнение

Korrupsiyaga qarshi kurash

Tugmani bosing Tinglash