Welcome to navstat   Click to listen highlighted text! Welcome to navstat Powered By GSpeech

Davlat statistika qo`mitasi markaziy apparatida “Call centre” tashkil etilgan. Murojaat uchun telefon: (+998 71) 203-80-00

Портал

 

     Yangiliklarimizga obuna    bo'ling


Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev joylarda ijtimoiy-iqtisodiy islohotlarning borishi, yirik loyihalar bilan tanishish, xalq bilan muloqot qilish maqsadida 26-27-iyun kunlari Namangan viloyatida boʻldi.

Tashrifning ikkinchi kuni Prezidentimiz ishtirokida Namangan shahrida viloyat va tuman hokimlari, soha va tarmoqlar rahbarlari, jamoatchilik vakillari bilan yigʻilish boʻlib oʻtdi.

– Keyingi paytlarda anʼanaga aylanganidek bir-birimiz bilan ochiqcha gaplashib, muammolarni mahallalardan boshlab tumanlar miqyosida oʻrtaga tashlasak, shu asosida bir yilga reja qilib olsak, oʻylaymanki ushbu yigʻilishimizdan koʻzlangan natijaga erishamiz. Eng katta maqsad-muddaomiz – odamlarni rozi qilish. Shu bois bugun viloyat faollari, har bir tuman mutasaddilari oʻzlarining takliflarini berishi kerak. Kelgusi yilga qanday rejalar qilamiz, qanday imkoniyatlarimiz bor, bugun shularni gaplashamiz, – dedi davlatimiz rahbari.

Prezidentimiz joylarda yutuqlar borligini, oʻzgarishlar boʻlayotganini, lekin bular hali koʻzlagan marralarimizga mos emasligini taʼkidladi.

– Toʻgʻri gapni gapirgan odam – islohotlarga xayrixoh. Achchiq gaplardan toʻgʻri xulosalar chiqarib yoʻlimizni topib olishga harakat qilsak, eng katta marramiz shu boʻladi, – dedi Shavkat Mirziyoyev.

Yigʻilishda eskicha tushunchada qolib ketgan rahbarlar yoʻq emasligi qayd etildi. Pandemiya sharoitida yuzaga kelgan inqiroz paytida iqtisodiyotni tiklash juda ogʻir masala ekani, bu joylardagi ijro organlari mutasaddilaridan katta masʼuliyat talab qilishi taʼkidlandi. Namangan viloyatini rivojlantirish boʻyicha eng maqbul yoʻlni topib, iqtisodiyotni yurgizish, ish oʻrinlari yaratib, aholining bandligini taʼminlash eng katta masala boʻlib qolayotgani aytib oʻtildi.

Yigʻilishda Namangan viloyatida kambagʻallikni qisqartirish, taʼlim muassasalari bitiruvchilarini kasb-hunarga qamrab olish va aholi daromadlarini koʻpaytirish boʻyicha hozirgi ahvol puxta tahlil qilinib, amalga oshiriladigan dolzarb vazifalar belgilab berildi.

Bugungi kunda viloyatda oʻsish nuqtalarini aniqlash va ishga solish, shu orqali aholi farovonligini oshirish olib borilayotgan iqtisodiy islohotlarning eng muhim sharti hisoblanadi. Prezident bu borada viloyatda tashkil etilishi zarur boʻlgan ishlarga alohida eʼtibor qaratdi.

Jumladan, sanoat, kichik va oʻrta biznes, hunarmandchilik, xizmat koʻrsatish sohalari viloyat iqtisodiyotini rivojlantirish va aholi daromadlarini oshirishning eng muhim drayverlari boʻla oladi. Ushbu sohalar boʻyicha Namanganda katta tajriba bor. Shunga muvofiq, viloyatda tadbirkorlikni rivojlantirish orqali muhtoj oilalarning 12 mingdan ortiq ishsiz aʼzolarini band qilish va yil oxiriga qadar kambagʻal oilalar safidan chiqarish boʻyicha mutasaddilarga koʻrsatmalar berildi. Xususan, savdo va xizmat koʻrsatish sohasidagi 600 ta tadbirkor faoliyatini tiklash orqali 2 mingta xodim ish joyiga qaytadi.

Davlatimiz rahbari tuman va shaharlar kesimida viloyatda xizmat koʻrsatish sohasini rivojlantirish dasturini ishlab chiqish va ushbu loyihalar uchun 80 milliard soʻm mablagʻ ajratilishini qayd etdi. Ushbu mablagʻga qoʻshimcha ravishda yana 100 milliard soʻm ajratiladi. Karantin sharoitida tushumi kamaygan tadbirkorlarni aylanma mablagʻ bilan taʼminlashga 2,3 trillion soʻm, joriy yilda oilaviy tadbirkorlikni rivojlantirishga 350 milliard soʻm kreditlar yoʻnaltiriladi.

Viloyatda zargarlik sanoatini rivojlantirish, Namangan shahrida 2 yilda 4 mingta yangi ish oʻrni yaratiladigan zamonaviy zargarlik markazi tashkil etish, bu yerda “ustoz-shogird” tamoyili asosida ishsiz yurgan yoshlarni hunarmandchilikka jalb qilish boʻyicha topshiriqlar berildi.

2020-2021-yillarda Chortoq tumanini kompleks rivojlantirish, hududdagi foydalanilmay yotgan 3 ming gektar yerni oʻzlashtirish va tuproq-iqlim sharoitiga mos ekinlarni joylashtirish choralari koʻriladi.

Viloyatda 2020-2021-yillarda qiymati 16,3 trillion soʻm boʻlgan 1953 ta hududiy loyiha amalga oshirilib, 55 ming yangi ish oʻrni yaratiladi. Shundan joriy yilda umumiy qiymati 8,3 trillion soʻm boʻlgan 1652 ta loyiha hayotga joriy etilib, 35 mingta yangi ish oʻrni tashkil etiladi.

Bugungi kunda Yevropadagi mashhur brendlar Namanganning kostyum-shimlarini tan olmoqda. Shu bois, yirik toʻqimachilik korxonalariga yer ajratilib, viloyatda paxtani chuqur qayta ishlash va tayyor mahsulot ishlab chiqarishga oʻtilmoqda.

Prezident paxta-toʻqimachilik klasterlari ushbu eʼtiborga munosib harakat qilishlari, koʻproq daromad olib, odamlarni ish bilan taʼminlashi zarurligini taʼkidladi.

Viloyatda quyonchilik, asalarichilik, chorvachilik, parrandachilik boʻyicha istiqbolli loyihalarni amalga oshirish belgilandi. Namangan tumanida 4806 ta xonadonda issiqxonalar tashkil etish, yil oxirigacha chorvachilik yoʻnalishida qiymati 386 milliard soʻm boʻlgan 84 ta loyihani amalga oshirishni yakunlash topshirildi.

Bunda chetdan 13 ming bosh naslli qoramol, 13 ming bosh joʻn yoʻnalishidagi echki va shuncha qoʻy olib kelib, Pop va Chust tumanlaridagi xonadonlarga tarqatiladi. Yillik quvvati 10 ming tonna sut va ming tonna goʻshtni qayta ishlash boʻyicha yangi quvvatlar ishga tushiriladi.

Yigʻilishda uy-joy va infratuzilma qurilishi, aholini ichimlik suv bilan taʼminlash, taʼlim, madaniyat sohalarini rivojlantirish, inqirozga qarshi xalqaro moliya institutlari mablagʻlarini jalb qilish, yangi korxonalarni barpo etish boʻyicha investitsiya loyihalarini koʻpaytirish, eksportni kengaytirish yuzasidan vazifalar belgilandi.

Namangan viloyati nufusi yildan-yilga kengayib bormoqda. Bu esa hududni demografik boshqarish, ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishda qiyinchilik tugʻdirmoqda. Shu munosabat bilan Prezident Namangan shahri tarkibida Davlatobod tumanini qayta tashkil etishni taklif qildi.

– Namanganning faol, mehnatkash, ilmli xalqi yaxshi yashashga munosib. Buning uchun davlatimiz barcha imkoniyatlarni ishga soladi, – dedi pirovardida Shavkat Mirziyoyev.

Yigʻilishda Bosh vazir oʻrinbosarlari, vazirlar, iqtisodiyot tarmoqlari mutasaddilari, hokimlar hisoboti eshitildi.

Davlatimiz rahbari Shavkat Mirziyoyev Namangan viloyatining ramziy darvozalaridan biri hisoblangan Namangan temir yoʻl vokzalida amalga oshirilgan qurilish-rekonstruksiya ishlarini koʻzdan kechirdi.

Mahalliy aholi va xorijlik sayyohlarga temir yoʻl transporti xizmatini koʻrsatish sifati va samaradorligini oshirish maqsadida vokzalda 24 milliard soʻmlik bunyodkorlik ishlari bajarildi.

Vokzaldagi kutish zallari, bufet, tibbiyot punkti, ona va bola xonasi, elektron maʼlumotlar markazi, kutubxona, milliy sovgʻalar, gazeta-jurnallar shoxobchasi, yuklarni vaqtinchalik saqlash xizmati kabi barcha boʻlimlar zamonaviy andozalarda tashkil etildi. Bundan tashqari, majmuaga qoʻshimcha ravishda oʻttiz uch oʻrinli mehmonxona qurib bitkazildi.

Ushbu ishlar natijasida Namangan temir yoʻl vokzali zamonaviy qiyofa kasb etib, bir vaqtning oʻzida 250 nafar, sutkasiga 2,5 ming nafar yoʻlovchiga zamonaviy xizmat koʻrsatish imkoniyatiga ega boʻldi.

Vokzal Fargʻona vodiysi halqa temir yoʻli boʻylab tezkor elektropoyezdlar qatnovida vodiy shaharlari va mamlakatimizning boshqa hududlari bilan transport bogʻlanishida muhim boʻgʻin boʻlib xizmat qiladi.

Shu bilan Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning Namangan viloyatiga tashrifi yakuniga yetdi.

M.ELMURODOV,
Z.JONIBEKOV,
A.SATTOROV,
OʻzA maxsus muxbirlari

 

 O'zA

 

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining

q a r o r i

 

Turizm sohasini jadal surʼatlarda tiklash va mamlakatdagi sanitariya-epidemiologik vaziyat barqarorlashgandan soʻng uni rivojlantirishning yangi yoʻnalishlarini shakllantirish maqsadida, shuningdek, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 28-maydagi “Koronavirus pandemiyasining salbiy taʼsirini kamaytirish uchun turizm sohasini qoʻllab-quvvatlashga doir kechiktirib boʻlmaydigan chora-tadbirlar toʻgʻrisida”gi PF-6002-son Farmoniga muvofiq:

1. Belgilansinki:

a) 2021-yil 1-yanvardan 2023-yil 31-dekabrga qadar mehmonxonaga belgilangan tartibda berilgan toifa saqlangan taqdirda tegishli yil yakuniga koʻra joylashtirish vositasining toifasi uchun undirilgan turistik (mehmonxona) yigʻim summasining 50 foizi joylashtirish vositalariga qaytariladi;

b) joylashtirish vositalari tomonidan, shu jumladan, xalqaro bronlashtirish maydonlarida muvofiqlik belgisidan (yulduzlar) noqonuniy foydalanganlik holati mehmonxona xizmatlarini koʻrsatish uchun berilgan sertifikatning amal qilishini qoidabuzarlikning belgilangan tartibda bartaraf etilguniga qadar toʻxtatib turish uchun asos boʻlib hisoblanadi;

v) 2020-yil 1-avgustdan boshlab:

reyslar soni va yoʻnalishlari boʻyicha cheklovlarni bekor qilishni, shuningdek, xorijiy aviakompaniyalarga beshinchi darajadagi “havo erkinligi”ni taqdim etishni nazarda tutuvchi “Ochiq osmon” rejimi “Andijon”, “Buxoro” va “Urganch” xalqaro aeroportlarida xalqaro huquq normalariga muvofiq joriy etiladi;

xorijiy aviakompaniyalar ularning tegishli hujjatlarini tekshirish natijalariga koʻra Xalqaro fuqaro aviatsiyasi tashkilotining (IKAO) uchish xavfsizligi va aviatsiya xavfsizligi boʻyicha standartlariga muvofiq boʻlishi sharti bilan havo qatnovi toʻgʻrisidagi hukumatlararo bitimning mavjudligidan qatʼi nazar “Ochiq osmon” rejimi joriy etilgan xalqaro aeroportlarga doimiy qatnovlarni amalga oshira oladi;

mamlakatning “Ochiq osmon” rejimi joriy etilgan xalqaro aeroportlariga qatnovlarni amalga oshirayotgan xorijiy aviakompaniyalarga tarif va yigʻimlar uch yil davomida Oʻzbekiston Respublikasi rezidenti boʻlgan aviakompaniyalar uchun belgilangan miqdorda qoʻllaniladi;

investorlarning yoʻlovchi tashuvchi yangi dor yoʻllarini (“Chorvoq” erkin turistik zonasi hududida tashkil etilayotganlardan tashqari) tegishli xavfsizlik darajasini taʼminlagan holda qurish va jihozlash uchun yoʻnaltirilgan xarajatlarining bir qismi ularni 2023-yil 31-dekabrga qadar foydalanishga topshirish va uzunligi bir tomonga kamida 500 metr boʻlish sharti bilan har bir 500 metr yoʻl uchun Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjetidan Turizmni rivojlantirish davlat qoʻmitasi huzuridagi byudjetdan tashqari Turizm sohasini qoʻllab-quvvatlash jamgʻarmasiga (keyingi oʻrinlarda – Byudjetdan tashqari jamgʻarma) ajratiladigan mablagʻlar hisobidan 1 milliard soʻm miqdorida qoplanadi. Belgilansinki, bunda yoʻlovchi tashuvchi yangi dor yoʻllarini qurish va jihozlash boʻyicha dastlabki 50 ta loyihaga yoʻnaltirilgan investorlar xarajatlarining bir qismi qoplanadi;

turistik zonalar va qishloq joylari hududida tegishli standartlarga asosan Oʻzbekiston Respublikasi Turizmni rivojlantirish davlat qoʻmitasi va Qurilish vazirligining namunaviy loyihalari boʻyicha joylashtirish vositalarini tez quriladigan konstruksiyalar (oʻtovlar, konteynerlar, sendvich panellar) bilan qurish uchun tadbirkorlik subyektlari xarajatlarining bir qismi bunday tipdagi joylashtirish vositalarining joylari soni 50 mingtaga yetguniga yoki 2023-yil 31-dekabrga qadar Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjetidan ajratiladigan mablagʻlar hisobidan har bir joy uchun 5 million soʻmgacha miqdorda qoplanadi;

2020-yil 31-dekabrga qadar “Uzbekistan. Safe travel GUARANTEED” (“Oʻzbekiston. Xavfsiz sayohat KAFOLATLANGAN”) tizimining xavfsiz obyektlari reyestriga kiritilgan, turizm va yondosh infratuzilma obyektlarining bino va inshootlarida sanitariya-epidemiologiya xizmati tashkilotlari tomonidan dezinfeksiya, dezinseksiya, deratizatsiya hamda yuqumli kasalliklar paydo boʻlishining oldini olish va darajasini pasaytirishga qaratilgan epidemiyaga qarshi kurashish profilaktik tadbirlarini amalga oshirishga yoʻnaltirilgan xoʻjalik subyektlarining xarajatlari Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjetidan ajratiladigan mablagʻlar hisobidan qoplanadi;

shaharlar va tumanlar bosh rejalarini ishlab chiqish va tasdiqlash jarayonida ular turizm infratuzilmasini rivojlantirish qismida Oʻzbekiston Respublikasi Turizmni rivojlantirish davlat qoʻmitasi bilan majburiy kelishiladi;

gid (gid-tarjimon), ekskursiya yetakchisi va yoʻriqchi-yoʻl boshlovchilarning xizmatlari oʻzini oʻzi band qiladigan shaxslar shugʻullanishi mumkin boʻlgan faoliyat (xizmatlar, ishlar) turlari roʻyxatiga kiritiladi;

g) 2020-yil 1-iyuldan 2023-yil 1-iyulga qadar nodavlat (xususiy) muzeylar, badiiy galereyalar va hunarmandchilik markazlarining asosiy faoliyat turi boʻyicha foyda soligʻi, mol-mulk va yer soliqlari hamda aylanmadan olinadigan soliq stavkalari belgilangan miqdorga nisbatan 50 foizga kamaytiriladi.

2. Oʻzbekiston Respublikasi Turizmni rivojlantirish davlat qoʻmitasi, Sogʻliqni saqlash vazirligi, Moliya vazirligi hamda turizm sohasi subyektlarining quyidagi takliflariga rozilik berilsin:

turistlar uchun “Uzbekistan. Safe travel GUARANTEED” sanitariya-epidemiologik xavfsizlik tizimini joriy etish;

Oʻzbekiston Respublikasi rezidenti boʻlgan turoperator tomonidan “Uzbekistan. Safe travel GUARANTEED” tizimi talablariga rioya qilgan holda, Oʻzbekiston Respublikasi hududida tashkil etilgan sayohat davomida xorijiy turistlar koronavirus (COVID-19) infeksiyasini yuqtirib olgan taqdirda, ularga 3 ming AQSH dollari miqdorida kompensatsiya toʻlovlarini toʻlab berish mexanizmlarini joriy qilgan holda Xavfsiz turizm jamgʻarmasini tashkil etish.

3. Shunday tartib oʻrnatilsinki, unga muvofiq turoperatorlar tomonidan xorijiy turistlarga xizmat koʻrsatish karantin davrida faqat “Uzbekistan. Safe travel GUARANTEED” tizimining xavfsiz obyektlari reyestriga kiritilgan turizm va yondosh infratuzilma obyektlarida tashkil qilinadi.

Belgilansinki:

Xavfsiz turizm jamgʻarmasi Moliya vazirligi huzuridagi Inqirozga qarshi kurashish jamgʻarmasining 20 milliard soʻm miqdordagi dastlabki toʻlovi, shuningdek, “Uzbekistan. Safe travel GUARANTEED” tizimi doirasida joriy etilayotgan ixtiyoriy sertifikatlashtirishdan oʻtish uchun toʻlanadigan bazaviy hisoblash miqdorining ikki baravari miqdoridagi toʻlov hisobidan shakllantiriladi;

xorijiy turistlarga xizmat koʻrsatuvchi obyektlarda “Uzbekistan. Safe travel GUARANTEED” tizimi majburiy tartibda joriy etiladi;

xorijiy turistlarga xizmat koʻrsatishda “Uzbekistan. Safe travel GUARANTEED” tizimida belgilangan shart va talablarning buzilishida aybdor boʻlgan tashkilotlarning mansabdor shaxslari qonun hujjatlarida belgilangan tartibda javobgarlikka tortiladi.

4. Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi ikki oy muddatda 2021-yil 1-yanvaridan boshlab xorijiy fuqarolar uchun viza rejimini yana-da liberallashtirish, shuningdek, Oʻzbekiston Respublikasining jadal ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanishi uchun zarur boʻlgan salmoqli kapital, yuqori akademik bilimlar yoki oʻziga xos koʻnikmalarga ega shaxslarni Oʻzbekiston Respublikasida doimiy istiqomat qilishga jalb etishni nazarda tutuvchi “Uzbekistan – my second home” (“Oʻzbekiston – mening ikkinchi uyim”) immigratsiya dasturini joriy etish boʻyicha takliflar kiritsin.

5. Belgilansinki:

a) Oʻzbekiston Respublikasi Turizmni rivojlantirish davlat qoʻmitasi Oʻzbekiston Respublikasining “Maxsus iqtisodiy zonalar toʻgʻrisida”gi Qonuniga muvofiq tuziladigan turistik-rekreatsion zonalarini (keyingi oʻrinlarda – turistik zonalar) rivojlantirish hamda ularning faoliyatini tashkil qilish sohasidagi vakolatli davlat organi hisoblanadi va quyidagi qoʻshimcha vazifalarni amalga oshiradi:

turistik zonalarning samarali boshqaruvini tashkil qilish;

turistik zonalar hududida turizm infratuzilmasi obyektlarini barpo etish va ularning samarali faoliyat yuritishi uchun zarur investitsiyaviy shart-sharoitlarni yaratish;

turistlarning maqsadli toifalari orasida turistik zonalarning salohiyatini targʻib qilish boʻyicha marketing ishlarini olib borish;

b) Oʻzbekiston Respublikasining Bosh vaziri turistik zonalar maʼmuriy kengashiga rahbarlik qiladi;

v) Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadigan roʻyxatga muvofiq turizm sohasidagi davlat aktivlarini sotishdan tushgan mablagʻlarning Oʻzbekiston Respublikasining respublika byudjetiga taqsimlanadigan qismi Byudjetdan tashqari jamgʻarmaga turizm infratuzilmasini tashkil etish va rivojlantirish, mamlakatning turizm salohiyatini targʻib qilish uchun yoʻnaltiriladi;

g) turistik zonalar hududida joylashgan va davlatga tegishli boʻlgan mulkiy komplekslar hamda yer uchastkalarini sotishdan tushadigan mablagʻlar quyidagi tartibda taqsimlanadi:

75 foizi – tegishli turistik zonalar direksiyalari hisobiga;

25 foizi – Byudjetdan tashqari jamgʻarma hisobiga;

d) turizm sohasidagi “startap” loyihalar va innovatsion biznes gʻoyalarni inkubatsiya yoki akseleratsiya dasturlariga qabul qilish uchun nomzodlarni tanlash boʻyicha Maslahat kengashi tarkibiga Oʻzbekiston Respublikasi Turizmni rivojlantirish davlat qoʻmitasi vakillari kiritiladi.

6. “Chorvoq” erkin turistik zonasi maʼmuriy kengashi tarkibi 1-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi bir hafta muddatda koronavirus pandemiyasi va global inqirozli holatlarning mamlakat turizm sohasiga salbiy taʼsirini kamaytirish boʻyicha chora-tadbirlar rejasini tasdiqlasin.

7. Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi:

2020-yilda koronavirus pandemiyasi va global inqirozli holatlarning mamlakat turizm sohasiga salbiy taʼsirini kamaytirish hamda mamlakatning turizm salohiyatini targʻib qilish boʻyicha chora-tadbirlarni amalga oshirish uchun Moliya vazirligi huzuridagi Inqirozga qarshi kurashish jamgʻarmasidan Byudjetdan tashqari jamgʻarmaga kamida 10 milliard soʻm mablagʻ ajratsin;

2020-yil 1-iyulgacha “Ipak yoʻli” turizm xalqaro universitetining professor-oʻqituvchilar, boshqaruv, ishlab chiqarish, xizmat koʻrsatuvchi va texnik xodimlarini moddiy ragʻbatlantirish maqsadida 2020-yilning ikkinchi yarim yilligi uchun universitetning yarim yillik ish haqi fondi miqdoridagi mablagʻlarni Byudjetdan tashqari jamgʻarmaga oʻtkazib bersin;

2021-yildan boshlab har yili Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti parametrlarida Byudjetdan tashqari jamgʻarmaga mamlakatning turizm salohiyatini targʻib qilishni moliyalashtirish uchun Turizmni rivojlantirish davlat qoʻmitasining asoslantirilgan talabnomasiga muvofiq mablagʻ ajratilishini taʼminlasin;

2020-yil 1-oktyabrgacha Turizmni rivojlantirish davlat qoʻmitasi bilan birgalikda turizm sohasi subyektlari xizmatlari tannarxini pasaytirish maqsadida ularga qoʻshimcha soliq imtiyozlari va preferensiyalar berish, shuningdek, subsidiyalar ajratish yuzasidan Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritsin.

8. Oʻzbekiston Respublikasi Turizmni rivojlantirish davlat qoʻmitasiga quyidagi qoʻshimcha vazifalar yuklatilsin:

muhofaza etiladigan tabiiy hududlardan tashqari turizm infratuzilmasi obyektlarini joylashtirish uchun ajratilgan salohiyatli oʻrmon fondi hududlarini rejalashtirish va loyihalashtirish;

suv omborlari va oʻrmon xoʻjaliklarida turizm turlarini rivojlantirish boʻyicha qabul qilingan Hukumat qarorlarining ijrosini monitoring qilish;

respublika kinolokatsiyalarini, shu jumladan, jamoat tashkilotlari va tadbirkorlik subyektlarini jalb qilgan holda xorijda targʻib qilish.

9. Viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari tuzilmasida quyidagi lavozimlar joriy etilsin:

Oʻzbekiston Respublikasi Turizmni rivojlantirish davlat qoʻmitasining tegishli hududiy boʻlinmalaridagi bittadan shtat birligini qisqartirish hisobiga Andijon, Jizzax, Qashqadaryo, Namangan, Navoiy, Sirdaryo, Surxondaryo, Fargʻona viloyatlari va Toshkent shahar hokimining turizm va sportni rivojlantirish masalalari boʻyicha maslahatchisi lavozimi;

Toshkent, Samarqand, Buxoro va Xorazm viloyatlarida hokimning turizmni rivojlantirish masalalari boʻyicha oʻrinbosari lavozimi oʻrniga tegishlicha turizm va sportni rivojlantirish masalalari boʻyicha hokim oʻrinbosari lavozimi.

Belgilansinki, mazkur bandning ikkinchi va uchinchi xatboshilarida koʻrsatilgan lavozimlarga nomzodlar Oʻzbekiston Respublikasining Bosh vaziri oʻrinbosari – Turizmni rivojlantirish davlat qoʻmitasi raisi taqdimnomasiga asosan belgilangan tartibda tayinlanadi va lavozimidan ozod etiladi.

Qoraqalpogʻiston Respublikasi Joʻqorgʻi Kengesiga Oʻzbekiston Respublikasi Turizmni rivojlantirish davlat qoʻmitasi hududiy boʻlinmasining bitta shtat birligini qisqartirish hisobiga Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi raisining turizm va sportni rivojlantirish masalalari boʻyicha maslahatchisi lavozimini joriy etish tavsiya etilsin.

10. Oʻzbekiston Respublikasi Turizmni rivojlantirish davlat qoʻmitasi, Transport vazirligi, Madaniyat vazirligi, “Uzbekistan Airports” AJ va “Uzbekistan Airways” AJning “Andijon” xalqaro aeroportiga “Zahiriddin Muhammad Bobur” nomini berish toʻgʻrisidagi taklifiga rozilik berilsin.

Oʻzbekiston Respublikasi Turizmni rivojlantirish davlat qoʻmitasi Transport vazirligi va “Uzbekistan Airports” AJ bilan birgalikda ikki oy muddatda mamlakatning hududiy xalqaro aeroportlariga eng yaxshi nomlarni aniqlash boʻyicha ommaviy tanlovni eʼlon qilsin va uning natijalari boʻyicha Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritsin.

11. Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi Oʻzbekiston Respublikasi rezidenti boʻlgan aviakompaniyalarning murojaatlariga koʻra ularga parvozlar xavfsizligini taʼminlash boʻyicha choralarga rioya qilgan holda, Oʻzbekiston Respublikasi hukumatining havo qatnovi toʻgʻrisidagi hukumatlararo kelishuvlariga muvofiq tayinlangan (shu jumladan, qoʻshimcha tarzda tayinlangan) aviakompaniya maqomini belgilangan tartibda bersin.

12. Oʻzbekiston Respublikasi Turizmni rivojlantirish davlat qoʻmitasi, Davlat soliq qoʻmitasi, Davlat xavfsizlik xizmatining Chegara qoʻshinlari, Sogʻliqni saqlash vazirligining 2021-yil 1-yanvardan boshlab quyidagilarni nazarda tutuvchi yagona tizimni yaratish va joriy etish toʻgʻrisidagi taklifiga rozilik berilsin:

Davlat soliq qoʻmitasining maʼlumotlar bazasini turistik yigʻim hisobini yuritishning yagona tizimi (keyingi oʻrinlarda – Yagona tizim) bilan integratsiyalash;

Davlat soliq qoʻmitasi tomonidan, shu jumladan, bronlashtirish tizimining dasturiy mahsulotlarini tahlil qilish orqali joylashtirish vositalarining bandligini oʻrganish va turistik yigʻimlarning toʻliq tushumi ustidan kameral nazoratni amalga oshirish;

turistik yigʻim toʻlovini qabul qilish uchun Turizmni rivojlantirish davlat qoʻmitasi tomonidan muvofiqlashtiriladigan axborot markazlarida Yagona tizimning faoliyat yuritishi;

Yagona tizimni mahalliy mobil toʻlov dasturlari va xalqaro toʻlov tizimlari bilan integratsiyalash;

Davlat xavfsizlik xizmatining Chegara qoʻshinlari maʼlumotlari bazasini maʼlumotlarni uzatish rejimida Yagona tizim bilan integratsiyalash;

Yagona tizimdan foydalangan holda, turistik yigʻim toʻlovining toʻlanganligini tekshirish orqali xorijiy fuqarolar va fuqaroligi boʻlmagan shaxslarning mamlakat hududida boʻlishi hamda undan oʻz vaqtida chiqib ketishini nazorat qilish mexanizmini yoʻlga qoʻyish;

statsionar davolash xizmatlarini koʻrsatuvchi davolash muassasalarini Yagona tizimga ulash boʻyicha qoʻshimcha litsenziya talablarini belgilash.

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Davlat personallashtirish markazi Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, Turizmni rivojlantirish davlat qoʻmitasi va Davlat xavfsizlik xizmati bilan birgalikda ikki oy muddatda Yagona tizimni yaratishning texnik topshirigʻini ishlab chiqsin.

Belgilansinki, Yagona tizim loyihasi davlat organlarining axborot tizimlariga xizmat koʻrsatuvchi kompaniyalarni jalb qilgan holda, Byudjetdan tashqari jamgʻarma mablagʻlari hisobidan ishlab chiqiladi.

13. Buxoro, Navoiy va Surxondaryo viloyatlarida roʻyxatga olingan turoperatorlarga, istisno tariqasida, ushbu hududlarda xizmat koʻrsatish uchun dvigatel hajmi 2,4 litrdan kam boʻlmagan yuqori oʻtish qobiliyatiga ega transport vositalari import qilinayotganda bojxona bojini amaldagi stavkaning 50 foizi miqdorida, qolgan qismini olib kirilgan sanadan boshlab 3 yil davomida toʻlashga ruxsat etilsin.

Belgilansinki, bunda ushbu transport vositalariga davlatning roʻyxatga olish raqam belgilarining alohida seriyalari beriladi va ulardan tegishincha faqat Buxoro, Navoiy va Surxondaryo viloyatlari hududida foydalanishga ruxsat etiladi.

14. Oʻzbekiston Respublikasi Turizmni rivojlantirish davlat qoʻmitasi, Iqtisodiy taraqqiyot va kambagʻallikni qisqartirish vazirligi, Transport vazirligi, Energetika vazirligi, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, Uy-joy va kommunal xizmat koʻrsatish vazirligi uch oy muddatda quyidagilarni ishlab chiqsin va Vazirlar Mahkamasiga kiritsin:

a) Jizzax viloyati hokimligi bilan birgalikda Aydar-Arnasoy koʻllar tizimi hududida turistik zonani yaratish va rivojlantirish boʻyicha quyidagilarni nazarda tutuvchi chora-tadbirlar rejasini:

yangi “Orom qirgʻogʻi” (“Leisure Coast”) turistik zonasida suvda dam olish turlari va plyaj turizmini rivojlantirish;

Aydar-Arnasoy koʻllar tizimiga yoʻlovchilarni tashish uchun temir yoʻllarni yotqizish qiymatining dastlabki hisob-kitoblarini qilish va muhandislik-kommunikatsiya tarmoqlarini rivojlantirish, doimiy avtobus qatnovlarini yoʻlga qoʻyish;

tadbirkorlik subyektlarini jalb qilgan holda turizm va unga yondosh infratuzilmani rivojlantirish;

b) Navoiy va Buxoro viloyatlari hokimliklari bilan birgalikda Toʻdakoʻl koʻli hududida turistik zonani tashkil etish va rivojlantirish boʻyicha suvda dam olish turlari va plyaj turizmini rivojlantirish, temir yoʻl stansiyalarini qurish maqsadga muvofiqligini oʻrganish, muhandislik-kommunikatsiya tarmoqlarini rivojlantirish, koʻlga yoʻlovchilarni tashish uchun doimiy avtobus qatnovlarini yoʻlga qoʻyish, tadbirkorlik subyektlarini jalb qilgan holda turizm va unga yondosh infratuzilmani rivojlantirishni nazarda tutuvchi chora-tadbirlar rejasini;

v) Jizzax viloyati hokimligi bilan birgalikda mahalliy va xorijiy investorlarni jalb qilgan holda Zomin tumanida umummavsumiy, qishki va yozgi dam olish maskanlarini tashkil etish boʻyichachora-tadbirlar rejasini.

15. Oʻzbekiston Respublikasi Sogʻliqni saqlash vazirligi, Jismoniy tarbiya va sport vazirligi, Madaniyat vazirligi, Turizmni rivojlantirish davlat qoʻmitasi, Moliya vazirligining quyidagi loyihalarni amalga oshirish toʻgʻrisidagi takliflariga rozilik berilsin:

fuqarolarning faol dam olishini tashkil etish (shaharda yurish, terrenkur, trekking va xayking), kasallanish darajasini, shu jumladan, yurak xastaliklarini kamaytirishni nazarda tutuvchi “Piyoda turistik marshrut”;

xorijiy mamlakatlar fuqarolariga koʻrsatiladigan tibbiy xizmatlarni tizimlashtirish va turlarini kengaytirishni nazarda tutuvchi “Uzbekistan – hope and healing land” (“Oʻzbekiston – umidli va shifobaxsh zamin”) tibbiy turizm dasturini rivojlantirish;

respublikaning madaniy meros obyektlari hududlarida belgilanmagan joylarda chiqindi tashlaganlik uchun jarimalarni oshirish, elektr taʼminotiga “yashil” texnologiyalarni joriy qilish, chiqindini utilizatsiya qilish, suv resurslaridan unumli foydalanishni nazarda tutuvchi “Clean&Eco”.

16. Oʻzbekiston Respublikasi Davlat bojxona qoʻmitasi Davlat xavfsizlik xizmatining Chegara qoʻshinlari bilan birgalikda 2021-yil 1-yanvardan boshlab “Gʻishtkoʻprik” (Toshkent viloyati) va “Xayraton” (Surxondaryo viloyati) xalqaro nazorat-oʻtkazish punktlarida mavjud infratuzilma doirasida chegaradan tezkor oʻtish mexanizmlari – “Fast track” xizmatini quyidagilarning tashkil etilishini nazarda tutgan holda joriy qilsin:

avtotransport vositalarida Oʻzbekiston Respublikasi Davlat chegarasini kesib oʻtayotgan jismoniy shaxslarning navbatdan tashqari pasport va bojxona nazorati jarayonlarini tezlashtirgan tartibda amalga oshirish uchun alohida yoʻlak;

jismoniy shaxslarning dam olishi va hordiq chiqarishi uchun shart-sharoitlar, shu jumladan, onalar va bolalar xonalari, ovqatlanish shoxobchalari hamda tijorat banklari filiallarini tashkil qilish va valyuta ayirboshlash uchun bankomatlar oʻrnatgan holda “VIP” zallar.

Bunda quyidagilar nazarda tutilsin:

a) “VIP” zallarni qurish bilan bogʻliq xarajatlar Oʻzbekiston Respublikasi Davlat bojxona qoʻmitasining Moddiy yordam, ijtimoiy himoya, bojxona organlarini rivojlantirish va koʻzda tutilmagan xarajatlar maxsus jamgʻarmasi hisobidan qoplanadi;

b) “Fast track” xizmati pullik asosda, shu jumladan, chegarani kesib oʻtishdan oldin 90 kun mobaynida oldindan toʻlov qilish yoki mobil ilovalar orqali toʻlash imkoniyatini yaratgan holda amalga oshiriladi;

v) xizmatlar koʻrsatishdan tushgan mablagʻlar quyidagi tartibda taqsimlanadi:

80 foizi – Davlat bojxona qoʻmitasining Moddiy yordam, ijtimoiy himoya, bojxona organlarini rivojlantirish va koʻzda tutilmagan xarajatlar maxsus jamgʻarmasi hisobiga;

20 foizi – Davlat xavfsizlik xizmatining Chegara qoʻshinlari hisobiga.

Oʻzbekiston Respublikasining boshqa xalqaro nazorat-oʻtkazish punktlarida “Fast track” xizmatini joriy qilish, ularning oʻtkazish oqimini hisobga olgan holda Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadigan grafik asosida amalga oshiriladi.

17. Oʻzbekiston Respublikasi Turizmni rivojlantirish davlat qoʻmitasi, Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish davlat qoʻmitasining mamlakatdagi turistik zonalarga avtotransport vositalari (jamoat va maxsus transportlar, shuningdek, turistik zonalar hududida yashovchi aholining avtotransport vositalaridan tashqari) bilan kirish uchun yigʻim undirish mexanizmini joriy qilish boʻyicha takliflariga rozilik berilsin.

18. Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi:

a) ikki hafta muddatda quyidagilarni nazarda tutuvchi tartibni tasdiqlasin:

xorijiy oshxona yoki alohida yoʻnalish boʻyicha ixtisoslashgan tematik ovqatlanish shoxobchalarini, ovqat va oziq-ovqat mahsulotlarini yetkazib berish, shuningdek, suvenir mahsulotlarini yetkazib berish boʻyicha xizmatlarni tashkil etish yuzasidan loyiha tashabbuskorlariga grantlar ajratish;

yangi turizm mahsulotlari va yoʻnalishlarini ishlab chiqish va targʻib qilish uchun gid va turoperatorlarga grantlar ajratish;

turizm sohasi subyektlarining foiz xarajatlarini subsidiyalash;

joylashtirish boʻyicha xizmatlar (mehmonxona xizmatlari) narxining 10 foizi miqdorida joylashtirish vositalarini subsidiyalash;

turoperatorlar va turagentlarga Oʻzbekiston Respublikasiga olib kelingan va xizmat koʻrsatilgan har bir xorijiy turist uchun ragʻbatlantiruvchi subsidiyalar ajratish;

havo va temir yoʻl chiptalari uchun turoperatorlarning xarajatlarini qisman subsidiyalash;

mehmonxonalarning toifa olish va uni koʻtarish uchun renovatsiya, rekonstruksiya hamda moddiy-texnik bazani mustahkamlash boʻyicha xarajatlarini qoplash;

turizm maqsadida yoʻlovchi tashuvchi yangi dor yoʻllarini qurish va jihozlash uchun investorlar xarajatlarini qoplashga mablagʻ ajratish;

Oʻzbekiston Respublikasi hududida sayohat davomida xorijiy turistlar koronavirus (COVID-19) infeksiyasini yuqtirib olgan taqdirda, ularga kompensatsiya toʻlovlarini toʻlab berish;

“Uzbekistan. Safe travel GUARANTEED” tizimi doirasida ixtiyoriy sertifikatlash, shuningdek, sertifikatlash uchun toʻlovlarni amalga oshirish;

“Uzbekistan. Safe travel GUARANTEED” tizimining xavfsiz obyektlari reyestrini yuritish;

b) bir oy muddatda turizm hududlariga transport vositalari bilan kirish uchun yigʻim undirish tartibi toʻgʻrisidagi nizomni yigʻimni undirishning aniq mexanizmlari va miqdorlarini, shuningdek, yigʻimni tegishli turistik zona Direksiyasiga yoʻnaltirishni nazarda tutgan holda ishlab chiqsin va tasdiqlasin;

v) ikki oy muddatda Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasiga quyidagi takliflarni kiritsin:

ov qilish huquqiga doir ruxsatnoma berganlik uchun davlat boji miqdorini oshirish;

ov qurolini va sportga moʻljallangan oʻqotar qurolni hamda uning oʻq-dorilarini, shuningdek, tigʻli qurolni (pichoqlarning milliy turlaridan tashqari) ishlab chiqarish, taʼmirlash va realizatsiya qilish uchun toʻlanadigan yigʻim miqdorini oshirish.

19. Oʻzbekiston Respublikasi Turizmni rivojlantirish davlat qoʻmitasi:

koronavirus pandemiyasining turizm sohasiga salbiy taʼsirini kamaytirish boʻyicha qabul qilingan normativ-huquqiy hujjatlarning ijro etilishini inobatga olgan holda va xavfsiz turizmni tashkil qilishga alohida eʼtibor qaratib, Turizmni rivojlantirish davlat qoʻmitasining markaziy apparati va hududiy boʻlinmalari tuzilmasiga umumiy belgilangan shtatlar soni doirasida oʻzgartirishlar kiritsin;

kelajakda inqiroz holatlarini prognoz qilish va yuzaga kelishi mumkin boʻlgan vaziyatning rivojlanish ssenariylarini ishlab chiqish uchun, shuningdek, ularning mamlakat turizm sohasiga salbiy taʼsirini kamaytirish boʻyicha oldini olish choralarini amalga oshirish maqsadida har oyda yuzaga kelgan pandemiya bilan bogʻliq vaziyatni kompleks tahlil qilsin;

manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda ikki oy muddatda qonun hujjatlariga ushbu qarordan kelib chiqadigan oʻzgartirish va qoʻshimchalar toʻgʻrisida Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.

20. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining ayrim qarorlariga 2-ilovaga muvofiq oʻzgartirishlar va qoʻshimchalar kiritilsin.

21. Vazirlik va idoralar ikki oy muddatda oʻzlari qabul qilgan normativ-huquqiy hujjatlarni ushbu qarorga muvofiqlashtirsin.

22. Ushbu qarorning ijrosini nazorat qilish Oʻzbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.N.Aripov va Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi rahbari Z.Sh.Nizomiddinov zimmasiga yuklansin.

Oʻzbekiston Respublikasi

          Prezidenti               Sh.MIRZIYOYEV

Toshkent shahri,

2020-yil 19-iyun

 

O'zA

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev aholi hayoti, ijtimoiy-iqtisodiy islohotlarning borishi, yirik loyihalar bilan tanishish maqsadida 5-6-iyun kunlari Fargʻona viloyatida boʻldi. 

Tashrifning ikkinchi kuni Fargʻona shahrida viloyat va tuman hokimlari, soha va tarmoqlar rahbarlari, jamoatchilik vakillari bilan yigʻilish boʻlib oʻtdi.

Davlatimiz rahbari xalq bilan ochiqcha gaplashib, muammolarni birgalikda hal etish, odamlarning ogʻirini yengil qilish maqsadida kelganini taʼkidladi.

– Men qisqa, sizlar koʻproq gapirsalaringiz toʻgʻri boʻladi. Maqtov kerak emas. Prezidentga eng katta maqtov – bu xalq ishonchi. Hali endi birinchi qadamlarni qoʻyayapmiz. Kelib, qarsak eshitib ketish mengayam oson. Lekin bundan natija boʻlmaydi. Tumanlarga oʻzim borishimning sababi – odamlarning yashash sharoitlarini yuragimdan oʻtkazib, aniq choralar koʻrish, islohotlar uzoq-uzoq joylarda ham natija beryaptimi, quyi tizimdagi rahbarlar sadoqat bilan, jon kuydirib ishlayaptimi, degan savollarga javob topish. Har kuni bunday uchrashuv boʻlmaydi. Achchiq-achchiq masalalarni qatʼiy qoʻyinglar, – dedi Prezident.

Davlatimiz rahbari oʻtgan hafta Soʻx tumanida boʻlgan voqealarga ham toʻxtalib, munosabat bildirdi.

– Keyingi yillarda qoʻshni davlatlar bilan chegaradosh joylardagi koʻp muammolarni hal qilishga erishdik. Soʻxdagi voqealar qirgʻiz xalqi bilan doʻstligimizga, bordi-keldimizga, rejalarimizga taʼsir qilmasligi kerak. Vazmin, sabr-toqatli, mehr-oqibatli boʻlishimiz zarur. Qoʻshnichilik – ming yilchilik. Xalqlarimiz yelkadosh boʻlib, bir-birini hurmat qilib yashashi kerak, – dedi Shavkat Mirziyoyev.

Bosh vazir rahbarligida Hukumat komissiyasi tomonidan muammolar oʻrganilib, keng qamrovli takliflar tayyorlangan. 2020-2022-yillarda Soʻx tumanini kompleks rivojlantirishga 500 milliard soʻm mablagʻ yoʻnaltirish belgilangan. 11 ming yangi ish joyi tashkil etish rejalashtirilgan.

98 loyiha amalga oshirilib, sanoat, qishloq xoʻjaligi va xizmat koʻrsatish sohalari rivojlantiriladi. Jismoniy shaxslar yer va mol-mulk soligʻidan ozod etilib, yakka tartibdagi tadbirkorlar uchun daromad soligʻi stavkasi 2 barobar kamaytiriladi. 1 ming gektar ekin yerlarida suv taʼminoti yaxshilanadi.

Tuman tibbiyot birlashmasi boʻlimlari, yuqumli kasalliklar shifoxonasi, markaziy shifoxona tibbiy asbob-uskunalar va maxsus reanimobil bilan taʼminlanadi. Maktablar, qishloq vrachlik punktlari, yoʻllar va ijtimoiy obyektlar taʼmirlanadi.

Soʻxlik yoshlar uchun vodiy viloyatlaridagi oliy taʼlim muassasalarida 2020/2021 oʻquv yilida davlat granti asosida maqsadli ravishda qoʻshimcha 500 ta oʻrin ajratiladi.

Mamlakatimizda kambagʻallikni qisqartirish, odamlarni ish bilan taʼminlash, daromadini oshirish boʻyicha katta ishlar amalga oshirilmoqda. Yigʻilishda bu borada Fargʻonada ham keng koʻlamli saʼy-harakatlar boshlangani, viloyatdagi 43 mingdan ziyod oilani yil yakuniga qadar kambagʻallikdan chiqarish maqsad qilingani qayd etildi.

Xususan, kichik biznes, oilaviy tadbirkorlik va oʻzini oʻzi band qilish orqali qariyb 14 ming oilaning oyoqqa turishiga koʻmaklashiladi. Bunday loyihalarni moliyalashtirish uchun kredit resurslari hajmini 25 foizga oshirish, oilaviy tadbirkorlik dasturlari doirasida 400 milliard soʻm kredit ajratish boʻyicha koʻrsatma berildi.

Investitsiya loyihalarini amalga oshirish va erkin iqtisodiy zonalar orqali 6 mingdan, qishloq xoʻjaligi sohasida 17 mingdan ortiq oilani kambagʻallikdan chiqarish choralari koʻriladi.

Masalan, gʻalladan qisqargan 4 ming gektar, foydalanishdan chiqqan 3,5 ming gektar yerda bogʻ va tokzorlar tashkil etiladi. Oʻrmon xoʻjaligi davlat qoʻmitasi huzurida Dorivor oʻsimliklar ilmiy markazi tashkil etilib, 10 ming gektarda dorivor oʻsimliklar yetishtirish yoʻlga qoʻyiladi.

Irrigatsiya tizimidagi yoʻqotishlarni kamaytirish va zamonaviy texnologiyalarni joriy etish, buning uchun Tiklanish va taraqqiyot jamgʻarmasidan 50 million dollar ajratish toʻgʻrisidagi qaror ham Fargʻona viloyati uchun katta ahamiyatga ega.

Yigʻilishda Prezidentimiz Fargʻona viloyatida “Tadbirkor –islohotchi” tashabbusini amalga oshirish kerakligini taʼkidladi.

Bugungi tahlillar, global iqtisodiy inqiroz butun dunyoga xavf solib turgan ayni paytda, mamlakatimizda bundan uch yil avval tadbirkorlikka keng erkinlik berish boʻyicha qoʻyilgan qadamlar toʻgʻri boʻlganini koʻrsatdi. Yurtimizda tadbirkorlik rivojlanmaganda, faqat davlat tashkilotlari ishlab turganda hozir ahvol nima kechardi?

“Tadbirkor – islohotchi” tashabbusi asosida soha vakillariga imkoniyatlar berilib, masʼuliyati oshiriladi. Bosh vazir oʻrinbosari, Savdo-sanoat palatasi raisi, Biznes-ombudsman, Fargʻona viloyati hokimi bir oyda ikki marta onlayn tizim orqali tadbirkorlar bilan yakkama-yakka muloqot oʻtkazib, ular faoliyatiga toʻsiq boʻlayotgan muammolarni hal qiladi. Chunki qancha imtiyoz berilmasin, sharoit yaratilmasin, pul aylanmasi, kredit olish, eksport qilish, muhandislik tarmoqlariga ulanish kabi yoʻnalishlarda baribir muammolar uchrayapti.

– Bunga kim aybdor? Mahalliy hokimiyatmi, soliqchimi, prokurormi? Yoki qonunlarimiz ishlamaydimi? Mana shu masalalarni oʻrganib, yil yakuni boʻyicha “Fargʻona tadbirkorlari – islohotchi” tajribasi davomida erishilgan natijalarni boshqa viloyatlarga ham tatbiq etamiz, – dedi Prezident.

Davlatimiz rahbari Biznes-ombudsman uch oy Fargʻona viloyatida yurib, har bir korxona, har bir tadbirkor bilan dillashib, tillashib, soha vakillariga qonuniy kafolatlarni kuchaytirish boʻyicha tavsiyalar berishi lozimligini taʼkidladi. Uy-joylar qurish, ichimlik suvi taʼminoti va oqova tarmoqlarini yaxshilash boʻyicha ham vazifalar belgilandi.

Fargʻona tajribasi asosida “loyihalar fabrikasi”ni keng rivojlantirish, IT markazlarda oʻquv kurslari tashkil etib, yiliga 262 mingdan ziyod yoshni oʻqitish muhimligi taʼkidlandi.

Yigʻilishda Bosh vazir oʻrinbosarlari, vazirlar, iqtisodiyot tarmoqlari mutasaddilari, hokimlarning hisoboti eshitildi.

Faoliyatida sustkashlikka yoʻl qoʻygan Toshloq tumani hokimi va soliq inspeksiyasi boshligʻini vazifasidan ozod etish boʻyicha koʻrsatma berildi.

Davlatimiz rahbari Fargʻona shahridagi Oʻzbekiston – Koreya xalqaro universitetida boʻldi.

Mazkur taʼlim muassasasi Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 23-avgustdagi qaroriga muvofiq tashkil etilgan. Bu yerda taʼlim toʻlov-kontrakt asosida, ilgʻor oʻquv rejalari va dasturlari boʻyicha oʻzbek, koreys, ingliz tillarida olib boriladi.

Universitet 4000 talabani qabul qilish imkoniyatiga ega. Tugayotgan oʻquv yilida birinchi kursda 720 yigit-qiz taʼlim oldi. Janubiy Koreya Respublikasidan 11 tajribali pedagog jalb qilingan boʻlib, kelgusida 43 nafarga yetadi.

Joriy yilda mazkur xalqaro taʼlim dargohi uchun yangi bino qurildi.

Shavkat Mirziyoyev universitet rektori Pak Jun Xu va koreyalik oʻqituvchilar bilan suhbatlashdi. Oʻquv dasturi va mazmuni, yoshlarning fanlarni oʻzlashtirishi bilan qiziqdi.

Muassasada gumanitar hamda texnik-muhandislik yoʻnalishlarida taʼlim beriladi. Xususan, turizm menejmenti, maktabgacha taʼlim, menejment va kompyuterlashtirilgan buxgalteriya hisobi, koreys tili va adabiyoti fanlari oʻqitiladi. Shuningdek, mashinasozlik muhandisligi, kelajak avtomobilsozligi injiniringi, elektrotexnika va elektronika muhandisligi, arxitektura muhandisligi, kompyuter muhandisligi, energetika va kimyo muhandisligi boʻyicha malakali mutaxassislar tayyorlanadi.

– Bizda birinchi kursda umumiy fanlar oʻqitilib, maktab dasturi qaytariladi, – dedi Shavkat Mirziyoyev. – Yoshlar bir yil umrini yoʻqotib, qiziqishi soʻnib ham qoladi. Rivojlangan davlatlarda bunday emas, birinchi yildan mutaxassislik fanlariga oʻtib, amaliyotga muhim oʻrin beriladi. Natijadagi farqni hayot koʻrsatib turibdi.

Mutasaddilarga Janubiy Koreya universitetlaridagi oʻquv dasturlari va soatlarini oʻrganib, mamlakatimiz oliy taʼlim tizimini qayta koʻrib chiqish, talabalarni amaliyotga maksimal yoʻnaltirish boʻyicha koʻrsatmalar berildi.

Shu bilan Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning Fargʻona viloyatiga tashrifi yakunlandi.

Matnazar ELMURODOV,

Ziyodulla JONIBEKOV,

Maʼsudjon SULAYMONOV,

OʻzA maxsus muxbirlari

 

OʻzA

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev 1-iyun kuni milliy statistika sohasini takomillashtirish chora-tadbirlari boʻyicha yigʻilish oʻtkazdi.

Statistika tizimi qanchalik haqqoniy va ochiq boʻlsa, islohotlar shunchalik toʻgʻri va natijador boʻladi. Shu maqsadda soʻnggi uch yilda qator ishlar amalga oshirildi. Jumladan, inflyatsiyani hisoblash usuli xalqaro standartlarga moslashtirildi, kuzatuvdagi tovarlar tarkibi kengaytirildi. Davlat byudjeti, tashqi qarz, oltin zaxirasi va tabiiy boyliklar haqidagi moliyaviy-iqtisodiy koʻrsatkichlar ochiq eʼlon qilinmoqda.

Yigʻilishda hududlar va tarmoqlar statistikasini oʻzaro muvofiq shakllantirish, ularni yagona xalqaro statistika tizimi bilan uygʻunlashtirish masalalari muhokama qilindi.

Ishsizlikni aniqlashni Xalqaro mehnat tashkiloti standartlariga toʻliq moslashtirib, soʻrov oʻtkazish tartibini takomillashtirish va qamrovni kengaytirish zarurligi taʼkidlandi.

Sogʻliqni saqlash tizimida kasalliklarni davolash xarajatlari boʻyicha xalqaro hisob mexanizmi joriy etilishi belgilandi. Busiz tibbiy sugʻurtani amaliyotga kiritib boʻlmaydi.

Vazirlar Mahkamasi, Davlat statistika qoʻmitasiga taʼlim, qishloq xoʻjaligi, tashqi savdo, transport, qurilish, ekologiya, turizm va yana qator sohalar statistikasini xalqaro standartlarga muvofiqlashtirish boʻyicha “yoʻl xaritasi” ishlab chiqish vazifasi qoʻyildi.

Davlat idoralarining statistikani shakllantirish jarayonini audit qilish boʻyicha ham koʻrsatma berildi.

Jahon maʼlumot bazalarida Oʻzbekistonning tarmoq indikatorlari toʻliq aks etmagani achinarli hol. Shu munosabat bilan, mutasaddilarga mehnat, energetika, qishloq xoʻjaligi, taʼlim kabi sohalar boʻyicha xalqaro bazalarda mamlakatimiz koʻrsatkichlarini toʻkis aks ettirish yuzasidan topshiriqlar berildi.

Yana bir muammo shundaki, statistik kuzatuv maʼlumotlarining yarmi qogʻoz shaklida toʻplanmoqda. Ularni tahlil qilishda 20 yil avval joriy etilgan dasturiy taʼminotdan foydalanilmoqda. Soliq va statistika idoralari oʻrtasida avtomatlashgan axborot almashinuvini yoʻlga qoʻyish orqali inflyatsiyani hisoblash xarajatlarini keskin qisqartirish mumkin.

Shundan kelib chiqib, tarmoqning moddiy-texnika bazasini mustahkamlash hamda dasturiy taʼminotni yangilash, soliq, mehnat, moliya sohalarida statistik maʼlumotlarni yigʻish va qayta ishlashning integratsiyalashgan tizimini joriy etish vazifasi qoʻyildi.

Bugungi kunda Markaziy bank, Moliya vazirligi va huquqni muhofaza qiluvchi idoralarning sohadagi faoliyati muvofiqlashtirilmaydi. Aslida esa, statistik koʻrsatkichlarning 40 foizi ushbu idoralar tomonidan shakllantiriladi.

Shu bois bu boradagi qonunni va 17 yil avval tashkil etilgan Statistika kengashi faoliyatini takomillashtirish, xalqaro talablar asosida mustaqil statistika tizimini yaratish zarurligi taʼkidlandi.

Maʼlumki, mustaqillik yillarida mamlakatimizda aholini roʻyxatga olish oʻtkazilmagan. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 5-fevraldagi farmonida 2022-yilda aholini roʻyxatga olish oʻtkazilishi belgilangan edi. Joriy yil 16-martda “Aholini roʻyxatga olish toʻgʻrisida”gi qonun qabul qilindi.

Davlatimiz rahbari aholini roʻyxatga olish statistikani shakllantirishda asosiy manba ekani, bunga hozirdan puxta tayyorgarlik koʻrish kerakligini taʼkidladi.

Statistika qoʻmitasida maxsus boʻlinma tashkil etib, xorijlik ekspertlarni jalb qilish, qoʻmita huzuridagi Kadrlar malakasini oshirish instituti faoliyatini takomillashtirib, aholini roʻyxatga olishda qatnashadigan barcha mutaxassislarni oʻqitish yuzasidan topshiriqlar berildi.

Yigʻilishda kadrlar masalasiga alohida toʻxtalib oʻtildi. Soʻnggi 5 yilda 318 nafar bakalavr va 33 nafar magistr tayyorlangan boʻlib, statistika idoralarida ularning 10 foizi ishlamoqda, xolos. Tizimdagi xodimlarning 2 foizigina statistika boʻyicha oliy maʼlumotga ega. Shuningdek, 30 yil davomida atigi 1 nafar fan doktori, 11 nafar fan nomzodi ilmiy ish yoqlagan.

Shu bois kadrlar tayyorlash tizimini tubdan takomillashtirish va statistika fanini rivojlantirish, sohada mehnatga haq toʻlash tizimini qayta koʻrib chiqish zarurligi taʼkidlandi.

Yigʻilishda Jahon banki ekspertlari bilan birgalikda ishlab chiqilgan Statistika tizimini rivojlantirish strategiyasi taqdimoti oʻtkazildi. Davlatimiz rahbari uni takomillashtirish boʻyicha koʻrsatmalar berdi.

OʻzA

 Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev 29-may kuni aholi uchun yaratilayotgan sharoitlar, fuqarolar hayotini yaxshilash, farovonligini oshirish yoʻlida qilinayotgan ishlar bilan tanishish maqsadida poytaxtimizning Sergeli tumani va Toshkent viloyatining Zangiota tumanida boʻldi.

Prezidentimiz dastlab Zangiota tumanida barpo etilayotgan koʻp tarmoqli maxsus shifoxona qurilishi bilan tanishdi.

Koronavirus pandemiyasi butun dunyoga tarqalib, insonlar hayotiga katta xavf tugʻdirmoqda. Mamlakatimizda oʻz vaqtida koʻrilgan chora-tadbirlar, xalqimizning chuqur tushunishi va sabr-toqati bilan bu ofat jilovlanib, ommaviy yoyilib ketishining oldi olinyapti. Qisqa fursatlarda davolash-profilaktika muassasalari va karantin zonalari qurilgani bunda muhim omil boʻldi.

Zangiota tumanidagi maxsus shifoxona loyihasining umumiy qiymati 504 milliard soʻm boʻlib, 33 gektarda 2 ta kompleks qurilmoqda. Bunda yuqumli kasalliklar xususiyati va zamonaviy tibbiyot talablari inobatga olingan.

Xususan, statsionar joylarning hammasi bokslangan, har bir xona avtonom. Biridagi havo boshqasiga oʻtmaydi. Ularga kirib-chiqish ham, xizmat koʻrsatish ham alohida. Kasallar kelgach, qabul boʻlimidan tambur orqali toʻgʻridan-toʻgʻri oʻz palatasiga joylashtiriladi.

Barcha korpuslar, boʻlinmalar toza va notoza yoʻlaklar bilan ajratilgan. Toza yoʻlakdan faqat tibbiy personal oʻz vazifasini bajarish uchun foydalanadi. Shifokorlar harakatlanish chogʻida sanitar oʻtkazgichlar orqali oʻtadi. Bu barchaning – tashxisi noaniq boʻlganlar, vrachlar va boshqa xizmatchilarning xavfsizligini taʼminlash imkonini beradi.

Davlatimiz rahbari kasalxonada yaratilgan sharoitlar bilan tanishdi. Mutasaddilar bilan suhbatda undan oqilona foydalanish, tibbiyot xodimlarini ragʻbatlantirish muhimligini taʼkidladi.

– Bunday zamonaviy shifoxonani qurish sermashaqqat, undan samarali foydalanish esa undan ham qiyin. Shuning uchun bu yerga vrach emas, tashkilotchi odam rahbar boʻlishi kerak. Xodimlarning maoshi bonus tizimida boʻlishi zarur. Natija yaxshi boʻlsa, yaxshi daromad olishsin, – dedi Shavkat Mirziyoyev.

Muassasa 2 ming oʻringa moʻljallangan. Lekin 4 ming oʻringacha transformatsiya qilish imkoniyati bor.

Davlatimiz rahbari qabul boʻlimi, karantin zonasi, laboratoriya va muolaja xonalari, sanitar-yuvinish joylarini sinchiklab koʻzdan kechirdi.

Videoaloqa orqali Qoraqalpogʻiston va viloyatlardagi shifokorlar bilan muloqot boʻldi. Telemeditsina boʻyicha kompleks tizim yaratish, tumanlardan viloyat kasalxonalariga, undan respublika markazlariga bogʻlanish imkoniyatini yoʻlga qoʻyish, shu bilan birga, tibbiyot xodimlarini bu boʻyicha oʻqitib, tajriba almashuvni kengaytirish yuzasidan koʻrsatmalar berildi.

72 oʻrinli reanimatsiya boʻlimida har bir koyka oʻpkaning sunʼiy ventilyatsiyasi va davolash apparatlari bilan jihozlangan. Bu boʻlimni kardiologiya, nevrologiya, pediatriya kabi turli yoʻnalishlar boʻyicha jihozlash ham mumkin.

Jarrohlik zallariga havo tepadan beriladi va yon tomonlardan soʻriladi. Natijada doimiy sterillik taʼminlanadi.

Prezidentimiz mazkur muassasada ish boshlaydigan tibbiyot xodimlari bilan suhbatlashdi.

– Mana shunday yangi shifo maskanlari qurib, xususiy tibbiyotni ham rivojlantirib, raqobatli meditsina yaratyapmiz. Endi shunga munosib zamonaviy vrach va hamshiralar kerak. Oʻz ustingizda tinimsiz ishlab, jahondagi yutuqlarni oʻrganib, xalqimizga xizmat qilishingiz lozim, – dedi Shavkat Mirziyoyev.

Laboratoriyada virusologiya, biokimyo va immunologiya, mikrobiologiya, parazitologiya boʻyicha eng ilgʻor apparatlar oʻrnatilgan. Masalan, amaldagi polimer zanjirli reaksiya uskunasi 5 soatda oʻrtacha 40 kishiga tashxis qoʻysa, bu yerdagi zamonaviy jihozlar 2 soatda 90 ta namunani aniqlash imkoniyatiga ega. Koʻrpa-toʻshak va matolar yuvilib, boshqa buyumlar bugʻ yordamida dezinfeksiya qilinadi.

Shu yerda viloyat va respublika tibbiyot muassasalari qamrovi hamda hamkorligi haqida taqdimot oʻtkazildi.

– Koʻp shifoxonalar, diagnostika markazlari tarqoq joylashgan. Tashxis qoʻyish va davolash sifati talabga javob bermaydi. Mablagʻ esa sarflanib yotibdi. Davlatning bir soʻmi ham xalqimizga nima manfaat beryapti, degan savol har bir ishda mezon boʻlishi kerak, – dedi Prezident.

Mazkur shifoxona murakkab epidemiologik vaziyatda yuqumli kasalliklar xususiyatidan kelib chiqqan holda, barcha sanitariya-epidemologik talablarga javob beruvchi maxsus muassasa boʻlib xizmat qiladi. Epidemiologik vaziyat barqarorlashgandan soʻng kelgusida koʻp tarmoqli tibbiyot klinikasi sifatida faoliyat yuritadi.

Jumladan, bu yerda zamonaviy texnologiyalar yordamida masofaviy tibbiy koʻriklar va konsiliumlar tashkil etilib, oliy va oʻrta maxsus tibbiy taʼlim muassasalarining talaba-oʻquvchilariga malaka oshirish uchun maxsus klinik baza sifatida xizmat qiladi.

Davlatimiz rahbari Sergeli tumanida barpo etilgan 16 qavatli uyni borib koʻrdi.

Tashqi koʻrinishi bilan ajralib turgan bu imorat zamonaviy standartlar asosida zilzilaga bardoshli qilib qurildi. Devorlarida energiya tejovchi materiallardan foydalanilgan. Internet tarmogʻi, videokuzatuv va yongʻin xavfsizligi uskunalari bilan jihozlandi. Uy 2-3 xonali 80 ta xonadondan iborat boʻlib, kam taʼminlangan va muhtoj oilalarga topshirilgan.

Prezidentimiz shu uydagi Sharofiddin va Shahnoza Joʻraboyevlar xonadonida boʻlib, ular bilan suhbatlashdi.

Bu oila 14 yildan beri ijarada yashab kelayotgan edi.

Oxirgi uch yilda Sergeli tumanida jami 19 ming 522 xonadonli 460 ta koʻp qavatli uy foydalanishga topshirildi. 26 ta namunaviy tipdagi mahalla guzarlari bunyod etildi. Bolalar bogʻchalari, maktablar, poliklinika va boshqa obyektlar qurilib, aholiga munosib sharoit yaratish borasidagi ishlar izchil davom etmoqda.

Bugun ilgʻor xalqaro tajriba va amaliyot har sohada kerak. Ayniqsa, bu taʼlim tizimida suv va havodek zarur. Chunki sifat – eng ustuvor mezon. Yosh avlod kamolotida esa aslo beparvolikka yoʻl qoʻyib boʻlmaydi.

Prezidentimiz rahbarligida xalq taʼlimi muassasalarining moddiy-texnik bazasini mustahkamlash, yoshlar taʼlim-tarbiyasi uchun qoʻshimcha sharoitlar yaratish, tizimdagi muammo va kamchiliklarni tezkor bartaraf etish mexanizmlarini ishlab chiqishga doir islohotlar ayni shunday ehtiyoj mahsuli.

Qolaversa, yangi turdagi umumtaʼlim muassasalarini barpo etish va muqaddam qurilgan binolarni bosqichma-bosqich zamon talablariga moslashtirish, oʻquv-tarbiya jarayonida ilgʻor pedagogik texnologiyalarni qoʻllash – davr talabi.

Yaqinda Sergeli tumanining 5A mavzesida foydalanishga topshirilgan 329-umumiy oʻrta taʼlim maktabi ayni shunday mezonlar asosida barpo etilgan.

Prezident Shavkat Mirziyoyev ushbu taʼlim maskanini ham borib koʻrdi.

Maʼlumki, mazkur tumanda koʻp qavatli uy-joylar bunyod etilib, aholi soni oshib bormoqda. 2019-yilda bu yerda toʻrtta yangi maktab barpo etish ishlari boshlangan edi. Hozirgi kunda ularning ikkitasi qurib bitkazildi. Yangi oʻquv dargohlari tumandagi bolalar va oʻsmirlar hamda ota-onalar uchun munosib sovgʻa boʻldi.

Bugungacha eng katta maktablar 700 oʻrinli boʻlardi. 329-umumiy oʻrta taʼlim maskani 1680 oʻquvchiga moʻljallangan. Unga asos solishda 2019-yilda tashkil etilgan Prezident maktablari tajribasidan foydalanilgan.

Toʻrt qavatli maktabda 48 ta oʻquv xonasi mavjud. Shundan 20 tasi fan kabineti, 14 tasi boshlangʻich sinf xonasi va yana 14 tasi xorijiy tillarni oʻqitishga moʻljallangan. Laboratoriya va toʻgarak xonalari, elektron kutubxona, tibbiyot punkti, oshxona, faollar zali, sport maydonlarida zamonaviy sharoitlar yaratilgan.

Ahamiyatlisi, bu yerda bolalarni hozirdanoq aniq kasblarga yoʻnaltirish, hunarlarga mehr uygʻotish maqsadlarida maxsus xonalar tashkil etilgan, ular kerakli jihozlar, asbob-uskunalar, mehnat qurollari, mato va materiallar bilan taʼminlangan.

Taʼlim sifatini oshirish maqsadida maktabga direktor tanlov asosida, oʻqituvchilar esa test sinovlari natijasida ishga qabul qilingan.

Davlatimiz rahbari maktab darsliklari saviyasi talabga mutlaqo javob bermasligi, oʻquv dasturlarini ilgʻor xorijiy bilimlar asosida takomillashtirish zarurligini taʼkidladi. Bolalarga sifatli taʼlim berish, shu bilan birga, 7-sinfdan boshlab kasbga yoʻnaltirish boʻyicha koʻrsatmalar berdi.

– Oʻgʻil-qizlar hunar oʻrgansa, oʻziga ishonchi ortadi, dunyoqarashi ham oʻsadi, ota-onasining ham koʻngli toʻq boʻladi. Keyinchalik ijtimoiy muammolarni bartaraf etishga mablagʻ sarflamaslik uchun bugun shu mablagʻni maktablarga berishimiz kerak. Bolalarimizni vatanparvar, jamiyatga kerakli inson qilib tarbiyalamasak, kelajakka xiyonat qilgan boʻlamiz, – dedi Shavkat Mirziyoyev.

Maʼlumki, Prezidentimiz tashabbusi bilan maktab dasturiga shaxmat saboqlari kiritilgan edi. Musiqa xonasi bilan tanishuvda yana bir shunday taklif bildirildi.

– Har bir oʻgʻil-qiz hech boʻlmasa bitta cholgʻu asbobini chalishni bilishini istardim, – dedi davlatimiz rahbari.

2019-yil 23-avgustda oʻtkazilgan yigʻilishda Prezident Shavkat Mirziyoyev maktab taʼlimini rivojlantirish buyuk umummilliy maqsadga, umumxalq harakatiga aylanishi zarurligini taʼkidlagan edi. Soʻnggi uch yilda mamlakatimizda 160 dan ortiq umumtaʼlim maskani qurildi, oʻnlab ixtisoslashtirilgan maktablar tashkil etildi. Oʻqituvchilarning ish haqi oʻrtacha 2,5 barobar oshirildi. Bularning barchasi taʼlim sifatini koʻtarishga, pedagoglarning jamiyatdagi obroʻ-eʼtiborini kuchaytirishga xizmat qilmoqda.

Shavkat Mirziyoyev 2016-yil sentyabrda besh yil davomida Sergeli tumanida 500 ta koʻp qavatli uy qurilishini aytganida koʻpchilik hayron boʻlgan edi. Davlatimiz rahbari 2018-yil dekabrda bu boradagi bunyodkorlik ishlarini koʻzdan kechirgandi.

Bugun bu yerda katta, zamonaviy mavze paydo boʻldi. Oxirgi 3 yilda tumanda 19 ming 522 xonadonli 460 ta koʻp qavatli uy foydalanishga topshirildi.

26 ta namunaviy tipdagi mahalla guzarlari barpo etildi. Shu davrda bu yerga 100 mingdan ziyod aholi koʻchib kelib, jami aholi 276 ming nafardan oshgan.

Prezident Shavkat Mirziyoyev shuncha odamning farovonligini taʼminlash, boshqaruvni samarali tashkil etish maqsadida ushbu hududda Toshkent shahar hokimligiga toʻgʻridan-toʻgʻri boʻysunadigan alohida “Yangi hayot” kichik tumanini tashkil etish taklifini bildirdi.

Poytaxt aholisiga qishloq xoʻjaligi mahsulotlarini vositachilarsiz, arzon narxda yetkazib berish choralari koʻrilmoqda. Birinchi bosqichda dehqon bozorlarida 256 ta maxsus rasta tashkil etildi. Ikkinchi bosqichga muvofiq, shahar boʻylab 514 mahallada 2316 ta koʻchma savdo yarmarkasi hamda 634 turgʻun savdo doʻkoni tashkil etildi.

Sergeli tumaniga Qashqadaryo viloyati biriktirilib, viloyat fermerlari oʻz mahsulotini olib kelib sotadigan savdo joyi ochildi.

Davlatimiz rahbari Tashabbus mahallasi hududidagi ana shunday savdo shoxobchasini koʻzdan kechirdi.

– Fermerlarning mahsulot olib kelishiga yordam berib, emin-erkin sotishiga sharoit yaratilsa, Toshkentda oziq-ovqat mahsulotlari narxini 15-20 foiz tushirish mumkin. Mahsulotlar arzon va sifatliligi xalqimizga, doimiy mijozlar borligi dehqonlarga ham qulay boʻladi. Endi boshqa tumanlarga ham muayyan viloyatlarni biriktirib, mahallalarda shunday ixcham, sovutgichli shoxobchalarni tashkil etish zarur, – dedi Shavkat Mirziyoyev.

Davlatimiz rahbari Sergeli-5A mavzesidagi “MADENA SOLLECTION” masʼuliyati cheklangan jamiyat faoliyati bilan ham tanishdi. Ushbu tikuvchilik korxonasida tibbiyot xodimlari uchun yiliga 150 ming dona maxsus kiyimlar ishlab chiqarilmoqda. Korxonada shu atrofda yashovchi 100 nafar xotin-qiz ishli boʻldi.

Prezident ishchi ayollar bilan suhbatlashdi. Ularning oilaviy va mehnat sharoitlari bilan qiziqdi.

Davlatimiz rahbari Sergeli tumanida barpo etilgan ekoparkni borib koʻrdi.

Oʻtgan yil 21-mayda Uchtepa tumaniga tashrif chogʻida Toshkent shahri tumanlarida istirohat bogʻlari tashkil etib, aholining dam olishi uchun sharoitlarni kengaytirish boʻyicha topshiriq berilgan edi.

Shunga muvofiq, Sergeli tumanida umumiy maydoni 10 gektar boʻlgan “Flowers Garden Park” tashkil etildi. Shundan 5 gektari bogʻ, 5 gektari gul sotish markazidir. Boqqa yirik gulli magnoliya, fotiniya frazeri, qora sosna, igna bargli archa, “Krimson king” chinori kabi 30 turdagi 6 mingdan ziyod manzarali daraxt va 20 turdagi 60 mingdan ziyod buta olib kelib ekilgan. Aholining koʻngilli hordiq chiqarishi uchun restoran, savdo shoxobchalari tashkil etilgan.

Turkiyaning “Natural Peyzaj” shirkati bilan hamkorlikda bunyod etilgan bogʻda 200 ta ish oʻrni yaratilgan. Malakali agronom va entomologlar jalb etilgan.

Davlatimiz rahbari bogʻda yaratilgan sharoitlar bilan tanishdi, manzarali daraxtlar va gul doʻkonlarini koʻzdan kechirdi.

Yangi ekoparkda Sergeli tumani mutasaddilari, aholi vakillari bilan uchrashuv boʻlib oʻtdi.

– Bugun bu yerga kelishimdan maqsad – koronavirus pandemiyasi tufayli yuzaga kelgan hozirgi murakkab vaziyatda xalqimizni nimalar oʻylantirayotgani, odamlar hayotini yaxshilash uchun yana nimalar qilish kerakligini birgalikda fikrlashib olish, – dedi Prezident Shavkat Mirziyoyev.

Sergeli tumani uchun shakllantirilgan investitsiya loyihalari muhokama qilindi.

Jumladan, joriy yilda umumiy qiymati 1,8 trillion soʻmlik 61 ta investitsiya loyihasi amalga oshirilib, 5 mingdan ziyod ish oʻrni yaratish rejalashtirilgan.

Shuningdek, 22 ta loyiha boʻyicha 83 million dollar miqdorida horijiy sarmoyalar oʻzlashtiriladi.

Misol uchun, Toshkent quvur zavodida joriy yilda xitoylik hamkorlar bilan birga 85 million dollar investitsiya evaziga yiliga 500 ming tonna metall list ishlab chiqarish quvvatlari ishga tushiriladi.

Chirchiq daryosining Bektemir va Sergeli tumanlaridan oqib oʻtuvchi 16 kilometrlik qismidagi oʻzanlarni 65-80 metrgacha qisqartirish orqali qoʻshimcha 565 gektar boʻsh yer zaxirasi paydo boʻladi. Bu yerda yangi investitsiya loyihalarini joylashtirish orqali qoʻshimcha 160 ming yangi ish oʻrni yaratish mumkin. Mutasaddilarga bu masalani atroflicha hisob-kitob qilib, ularni amalga oshirish boʻyicha topshiriqlar berildi.

Prezidentimiz kichik biznesni rivojlantirish, aholi tashabbuslarini qoʻllab-quvvatlash orqali bandlikni oshirish, kambagʻallikni qisqartirish zarurligini taʼkidladi.

Transport va kommunal xoʻjalik infratuzilmasini rivojlantirish boʻyicha qator loyihalar amalga oshirilmoqda. Jumladan, “Oʻzbekiston temir yoʻllari” AJ tomonidan qiymati 83 million dollar boʻlgan, 7 kilometr uzunlikdagi Sergeli yer usti metrosi qurilmoqda. Uni joriy yil sentyabr oyida foydalanishga topshirish vazifasi qoʻyildi.

Oqova suv va isitish tarmoqlarini yaxshilash, markaziy issiqlik tizimini yopiq tizimga oʻtkazish orqali modernizatsiya qilish boʻyicha koʻrsatmalar berildi.

OʻzA

OVOZ BERISH
Ishonch telefonlarining xizmatini baholang:
 
A'lo
Yaxshi
Qoniqarli
Yomon

Моё мнение

Korrupsiyaga qarshi kurash

Tugmani bosing Tinglash