Welcome to navstat   Click to listen highlighted text! Welcome to navstat Powered By GSpeech

Shavkat Mirziyoev Navoiy viloyatini investitsiya va innovatsiyalar hududiga aylantirishni taklif qildi

 
Prezident Shavkat Mirziyoev Navoiy viloyati faollari ishtirokida bo‘lib o‘tgan yig‘ilishda viloyatni kompleks rivojlantirishga qaratilgan dolzarb vazifalarni belgilab berdi. 
 
Bu haqda O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Matbuot xizmati ma’lum qildi.
 
Navoiy viloyati yalpi hududiy mahsulot bo‘yicha ilg‘or o‘rinlarda bo‘lsa-da, mavjud rezerv va imkoniyatlardan to‘la foydalanilmayotgani ta’kidlandi. Viloyat iqtisodiyoti asosan bir nechta yirik korxonalarga bog‘liq bo‘lib qolgani, kichik biznes va xususiy tadbirkorlik yetarli darajada rivojlanmagani ko‘rsatib o‘tildi. 
 
– Viloyatda tadbirkorlikni rivojlantirishga jiddiy turtki berish maqsadida, bu yerda shunday eng qulay va jozibador biznes muhitini yaratish kerakki, nafaqat mahalliy aholi, balki boshqa viloyatlar aholisi ham bu yerga kelib, tadbirkorlik bilan shug‘ullanishga intilsin. Endi Navoiy viloyati – tadbirkorlar viloyati bo‘lishi kerak, – dedi Shavkat Mirziyoev. 
 
Davlatimiz rahbari shu maqsadda Navoiy viloyatini eksportga yo‘naltirilgan innovatsion va yuqori texnologiyali ishlab chiqarishlar bo‘yicha erkin iqtisodiy zonaga aylantirishni taklif qildi. Qayd etilganidek, buning uchun Bosh vazir o‘rinbosari rahbarligida maxsus komissiya tuzilib, mazkur iqtisodiy zona ishtirokchilariga beriladigan imtiyoz va yengilliklar tizimi belgilanadi.
 
Yig‘ilishda investitsiyalarni faol jalb qilib, yangi zamonaviy korxonalar tashkil etish va aholini ish bilan ta’minlash masalalariga alohida e’tibor qaratildi. 
 
Navoiy viloyatida 2019-2020 yillarda umumiy qiymati 26 trillion 368 milliard so‘mlik 511 ta investitsiya loyihasidan iborat dastur ishlab chiqilgani ma’lum qilindi.
 
Mazkur dastur doirasida 1 milliard dollar to‘g‘ridan-to‘g‘ri xorijiy investitsiya va kreditlarni o‘zlashtirib, 17 ming 400 ta yangi ish o‘rni yaratish rejalashtirilgan.
 
Jumladan, Navoiy issiqlik elektr stansiyasi, “Qizilqumsement”, “Navoiyazot” aksiyadorlik jamiyatlari va boshqa tarmoqlarda 12 ta yirik loyiha amalga oshirilishi belgilangan. 
 
Davlatimiz rahbari qishloq xo‘jaligidagi imkoniyatlarni ham tahlil qilib, paxtadan bo‘shagan maydonlarda bozorbop meva-sabzavotlar yetishtirish, tikuv-trikotaj mahsulotlari ishlab chiqarish va qorako‘l teri tayyorlashni ko‘paytirib, eksport hajmini oshirish bo‘yicha topshiriqlar berdi.
 

 

O‘zA

Sud hujjatlari va boshqa organlar hujjatlarini ijro etish samaradorligini yanada oshirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining

qarori

Ijro tartib-taomillarini yanada soddalashtirish, sud hujjatlari

va boshqa organlar hujjatlarini soʻzsiz va oʻz vaqtida ijro etishni taʼminlash, jismoniy va yuridik shaxslarning huquqlarini samarali himoya qilish hamda ijro ishi yurituvida sansalorlikka chek qoʻyish, shuningdek, 2017-2021 yillarda Oʻzbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yoʻnalishi boʻyicha Harakatlar strategiyasini “Faol investitsiyalar va ijtimoiy rivojlanish yili”da amalga oshirishga oid Davlat dasturida belgilangan vazifalarini amalga oshirish maqsadida:

1. Oʻzbekiston Respublikasi Oliy sudi, Bosh prokuraturasi, Adliya vazirligi va Oʻzbekiston Respublikasi Advokatlar palatasining 2019 yil 1 apreldan boshlab sud hujjatlari va boshqa organlar hujjatlarini majburiy ijro etish jarayoniga mediatsiya institutini joriy etish toʻgʻrisidagi quyidagilarni nazarda tutuvchi taklifi qabul qilinsin:

sud hujjatlari va boshqa organlar hujjatlarini majburiy ijro etish jarayonida mediatsiya tartib-taomilini amalga oshirish undiruvchining arizasi boʻyicha oʻn besh kundan koʻp boʻlmagan muddatga ijro ishi yuritishni toʻxtatib turish uchun asos hisoblanadi;

tomonlar oʻrtasida ijro predmetiga doir kelishuvga kelmaslik, shuningdek, tomonlardan birining mediatsiyani davom ettirishdan voz kechishi yoki uni amalga oshirish muddatining tugashi ijro ishi yuritishni qaytadan tiklash uchun asos hisoblanadi. Bunda mediatsiya tartib-taomilini takroran amalga oshirishga yoʻl qoʻyilmaydi;

tomonlar oʻrtasida ijro ishining har qanday bosqichida mediatsiya tartib-taomilini amalga oshirish natijalari boʻyicha ijro predmetiga doir kelishuv rasmiylashtirilgan hollarda davlat ijrochisi ijro ishi yuritishni tugatadi;

mediatsiya tartib-taomilini amalga oshirish jarayoniga davlat ijrochisi va davlatning boshqa organlari vakillarining aralashuvi taqiqlanadi.

2. Belgilab qoʻyilsinki, 2019 yil 1 iyundan boshlab:

ijro ishi yuritishni qoʻzgʻatish toʻgʻrisidagi masala ijro hujjati kelib tushgan vaqtdan boshlab bir ish kuni ichida hal etiladi;

ijro harakatlarini amalga oshirishga toʻsqinlik qiluvchi holatlar mavjud boʻlgan taqdirda, mazkur harakatlar qarzdorning arizasiga yoki davlat ijrochisining oʻz tashabbusiga koʻra koʻpi bilan ikki marta kechiktiriladi;

ijro harakatlarini bajarishda yuzaga kelgan masalalarni tushuntirish uchun davlat ijrochisi tomonidan tayinlanganmutaxassis ijrochining qarori bilan tanishgan kundan boshlaboʻn besh ish kuni ichida yozma xulosa taqdim etishga majbur.

3. 2019 yil 1 oktyabrdan boshlab shunday tartib oʻrnatilsinki, unga muvofiq:

a) Oʻzbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi huzuridagi Majburiy ijro byurosi (keyingi oʻrinlarda – Majburiy ijro byurosi) Ijro hujjatlarining yagona elektron bazasini(keyingi oʻrinlarda – Yagona elektron baza) yuritadi, unga tegishli maʼlumotlar bazasi tizimlari bilan integratsiya qilish yoʻli bilan quyidagilar kiritib boriladi:

ijro organlari yurituviga kelib tushgan barcha ijro hujjatlari;

maʼmuriy huquqbuzarlik toʻgʻrisidagi ishlarni koʻrib chiqishga vakolati boʻlgan organlar (mansabdor shaxslar) tomonidan solingan va undirilgan maʼmuriy jarimalar haqidagi maʼlumotlar;

b) maʼmuriy huquqbuzarlik toʻgʻrisidagi ishlarni koʻrib chiqishga vakolati boʻlgan organlar (mansabdor shaxslar)ning qonun hujjatlarida belgilangan muddat davomida ixtiyoriy tartibda bajarilmagan maʼmuriy jarimalarni qoʻllash toʻgʻrisidagi qarorlari majburiy ijro etish uchun elektron hujjat koʻrinishida avtomatik ravishda Majburiy ijro byurosining axborot tizimiga yuboriladi;

v) ijro hujjatlarida undiruvchi yoki qarzdorning elektron pochtasi yoki telefon (mobil) raqami (agar ular sudga yoki ijro hujjatini bergan boshqa organ (mansabdor shaxs)ga taqdim etilgan boʻlsa) haqidagi maʼlumotlar mavjud boʻlgan taqdirda, ijro ishi yuritishni qoʻzgʻatish toʻgʻrisidagi xabarnoma uning joʻnatilganligi va qabul qilinib olinganligi faktlarini qayd etish imkonini beruvchi maxsus avtomatlashtirilgan tizimdan foydalangan holda elektron pochtaga yoki mobil aloqa vositalari orqali qisqa xabar (SMS) koʻrinishidayoʻllanadi;

g) Toshkent shahrining Yakkasaroy tumani va Navoiy shahriMajburiy ijro byurosi boʻlimlarida tajriba sifatida ijro hujjatlarini avtomatlashtirilgan tizim orqali davlat ijrochilari oʻrtasida avtomatlashtirilgan taqsimlash tartibi joriy etiladi.

Oʻzbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi 2020 yil 1 martga qadar tajriba natijalariga koʻra mazkur amaliyotni Majburiy ijro byurosining boshqa boʻlinmalarida joriy etish boʻyicha asoslantirilgan takliflar kiritsin.

4. Majburiy ijro byurosi 2019 yil 1 oktyabrdan oʻz rasmiy veb-saytida bepul asosda quyidagilarni nazarda tutuvchi ijro harakatlari amalga oshirilishining avtomatlashtirilgan monitoringi boʻyicha davlat interaktiv xizmati koʻrsatish tizimini joriy etsin:

har bir ijro hujjatiga maʼlumotlarning xavfsizligini taʼminlaydigan yagona identifikatsiya raqami (kodi)ni berish;

avtomatlashtirilgan monitoring tizimiga ijro harakatlarini amalga oshirishning borishi va ijro ishi yuritishning barcha bosqichlari, shuningdek, Majburiy ijro byurosi tomonidan koʻrilayotgan choralar hamda bajarilayotgan ijro harakatlari toʻgʻrisidagi maʼlumotlarni doimiy kiritib borish;

Internet tarmogʻi orqali yagona identifikatsiya raqami (kodi)dan foydalangan holda undiruvchi va qarzdor tomonidan ijro harakatlarini amalga oshirishning borishini barcha bosqichlarda kuzatish, shuningdek, mavjud qarzni onlayn tarzda toʻlash va bir vaqtning oʻzida ijro hujjati talablarining bajarilganligini qayd etish imkoniyatini yaratish.

Belgilansinki, ijro harakatlari amalga oshirilishining avtomatlashtirilgan monitoringi boʻyicha davlat interaktiv xizmati Oʻzbekiston Respublikasi Yagona interaktiv davlat xizmatlari portali (keyingi oʻrinlarda – YAIDXP) orqali ham koʻrsatiladi.

5. Majburiy ijro byurosi:

a) bir oy muddatda shartnoma-vositachilik asoslarida sotishga topshiriladigan mol-mulkni internet-doʻkonlar orqali sotish tartibini joriy etish toʻgʻrisidagi quyidagilarni nazarda tutuvchi takliflarni kiritsin:

ijro ishi yuritish davomida xatlangan mol-mulkni sotishga Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2018 yil 14 maydagi “Elektron tijoratni jadal rivojlantirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida”gi PQ–3724-son qaroriga muvofiq Elektron tijorat ishtirokchilarining milliy reyestriga kiritilgan, tovarlar harakatini monitoring qilishning elektron tizimini joriy etgan va tovarlarni xaridorga yetkazib berish uchun zarur logistika imkoniyatlariga ega boʻlgan tadbirkorlik subyektlarini keng jalb qilish;

mol-mulkni mobil ilovalar va elektron toʻlov tizimlari orqali xarid qilish imkoniyatini yaratish;

b) Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Loyiha boshqaruvi milliy agentligi va Oʻzbekiston Respublikasi Davlat aktivlarini boshqarish agentligi bilan birgalikda ikki oy muddatda:

undirish qaratilgan mol-mulk “E-IJRO AUKSION” yagona elektron savdo maydonchasiga qoʻyilgan paytdan boshlab sotilishigacha boʻlgan harakatini monitoring qilish imkonini beruvchi mol-mulk hisobini yuritishning yagona elektron axborot tizimini;

“E-IJRO AUKSION” yagona elektron savdo maydonchasida xarid qilingan mol-mulk uchun elektron, shu jumladan, xalqaro toʻlov tizimlaridan foydalangan holda onlayn toʻlov qilish imkoniyatini joriy etsin.

7. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Loyiha boshqaruvi milliy agentligi Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, Moliya vazirligi hamda boshqa manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda uch oy muddatda ijro ishi yuritishda undiriladigan davlat bojlari, maʼmuriy jarimalar va boshqa toʻlovlarni elektron toʻlov tizimlaridan foydalangan holda toʻlash boʻyicha davlat xizmatini koʻrsatish uchun YAIDXPda alohida platformani yaratish choralarini koʻrsin.

8. Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi akademiyasi Majburiy ijro byurosi bilan birgalikda Majburiy ijro byurosi xodimlarini operativ-qidiruv yoʻnalishida tayyorlash, qayta tayyorlash 
va malakasini oshirish boʻyicha bepul asosda maxsus kurslar tashkil etish choralarini koʻrsin.

9. Oʻzbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi:

a) uch oy muddatda sud hujjatlari va boshqa organlarning hujjatlarini ijro etish sohasidagi, shuningdek, ularning toʻgʻridan-toʻgʻri amal qilishini taʼminlash borasidagi protsessual normalarni tizimlashtirishni nazarda tutuvchi Oʻzbekiston Respublikasining Ijro ishini yuritish toʻgʻrisidagi kodeksi loyihasini ishlab chiqsin va belgilangan tartibda Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasiga kiritsin;

b) uch oy muddatda:

Majburiy ijro byurosiga jismoniy va yuridik shaxslardan “ishonch telefoni” orqali, shuningdek, elektron tarzda kelib tushadigan murojaatlar oʻz vaqtida va sifatli koʻrib chiqilishi ustidan tizimli nazorat olib borishga qaratilgan dasturiy taʼminotni;

davlat ijrochilarining sud hujjatlari va boshqa organlarning hujjatlarini majburiy ijro etishni taʼminlash boʻyicha samaradorlik 
va natijadorlikning asosiy koʻrsatkichlarini (KPI), shuningdek, ular faoliyatini baholash, xizmat boʻyicha koʻtarish, ragʻbatlantirish va intizomiy javobgarlik choralarini qoʻllashda ushbu koʻrsatkichlarni qoʻllash tartibini;

Oʻzbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi akademiyasida tizimli ravishda davlat ijrochilarining malakasini oshirish dasturlarini ishlab chiqsin va joriy etsin;

v) manfaatdor idoralar bilan birgalikda uch oy muddatda sud tomonidan maʼmuriy jarimaga tortish holatlaridan tashqari, jarimaga tortish toʻgʻrisidagi qaror topshirilgan sanadan boshlab oʻn besh kun ichida jarima miqdorining 70 foizi huquqbuzar tomonidan ixtiyoriy ravishda toʻlangan taqdirda u qolgan summani toʻlashdan ozod etilishini nazarda tutuvchi maʼmuriy jarimaga tortish toʻgʻrisidagi qarorlarni ijro etishning soddalashtirilgan tartibini joriy etish haqidagi takliflarni Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasiga kiritsin.

Bunda quyidagi holatlarda jarimaga tortish toʻgʻrisidagi qarorlarni ijro etishning soddalashtirilgan tartibi qoʻllanilmasligi nazarda tutilsin:

maʼmuriy jarimaga tortish toʻgʻrisidagi qaror ustidan shikoyat qilinganda yoki protest keltirilganda;

maʼmuriy jazo qoʻllanilganidan keyin bir yil davomida xuddi shunday huquqbuzarlik takroran sodir etilganida;

g) har chorakda Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasiga ijro ishini yuritish holati toʻgʻrisida maʼlumot hamda soha faoliyatini takomillashtirish boʻyicha takliflar kiritib borsin.

10. Belgilansinki, mazkur qarorda nazarda tutilgan chora-tadbirlarni moliyalashtirish Majburiy ijro byurosi va sud hokimiyati organlarini rivojlantirish jamgʻarmalari mablagʻlari, shuningdek, xalqaro moliyaviy institutlar va donor tashkilotlarning grantlari, texnik koʻmak mablagʻlari, shuningdek, qonun hujjatlarida taqiqlanmagan boshqa manbalar hisobidan amalga oshiriladi.

11. Oʻzbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi bir oy muddatda 
qonun hujjatlariga ushbu qarordan kelib chiqadigan oʻzgartirish va qoʻshimchalar toʻgʻrisida takliflar kiritsin.

12. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi, Oʻzbekiston Milliy teleradiokompaniyasi Majburiy ijro byurosi bilan birgalikda mazkur qarorning mazmun-mohiyatini ommaviy axborot vositalarida keng yoritilishini taʼminlasin.

13. Mazkur qarorning ijrosini nazorat qilish Oʻzbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.N.Aripov va Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti maslahatchisining birinchi oʻrinbosari B.M.Mavlonov zimmasiga yuklansin.

Oʻzbekiston Respublikasi

Prezidenti                                                  Sh.MIRZIYOYEV

Toshkent shahri,

2019 yil 12 mart

Yer toʻgʻrisidagi qonun hujjatlarini buzganlik uchun  javobgarlik choralari kuchaytirilishi munosabati bilan  Oʻzbekiston Respublikasining ayrim qonun hujjatlariga  oʻzgartish va qoʻshimchalar kiritish toʻgʻrisida

 

Qonunchilik palatasi tomonidan 2019 yil 22 fevralda

qabul qilingan

Senat tomonidan 2019 yil 28 fevralda

maʼqullangan

 

1-modda.Oʻzbekiston Respublikasining 1994 yil 22 sentyabrda qabul qilingan 2012–XII-sonli Qonuni bilan tasdiqlanganOʻzbekiston Respublikasining Jinoyat kodeksiga (Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Kengashining Axborotnomasi, 1995 yil, № 1, 3-modda; Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Axborotnomasi, 1996 yil, № 9, 144-modda; 1997 yil, № 2, 56-modda, № 9, 241-modda; 1998 yil, № 5–6, 102-modda, № 9, 
181-modda; 1999 yil, № 1, 20-modda, № 5, 124-modda, № 9, 229-modda; 2000 yil, № 5–6, 153-modda; 2001 yil, № 1–2, 23-modda, № 9–10, 165-modda; 2002 yil, 
№ 9, 165-modda; 2003 yil, № 1, 8-modda,№ 9–10, 149-modda; 2004 yil, № 1–2, 18-modda, № 9, 171-modda; Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining Axborotnomasi, 2005 yil, № 9, 314-modda, № 12, 417, 
418-moddalar; 2006 yil, № 6, 261-modda, № 12, 656-modda; 2007 yil, № 4, 158, 166-moddalar, № 6, 248-modda, № 9, 416, 422-moddalar, № 12, 607-modda; 
2008 yil, № 4, 187, 188, 189-moddalar, № 7, 352-modda, № 9, 485, 487, 
488-moddalar, № 12, 640, 641-moddalar; 2009 yil, № 1, 1-modda, № 4, 
128-modda, № 9, 329, 334, 335, 337-moddalar, № 12, 470-modda; 2010 yil, № 5, 176, 179-moddalar, № 9, 341-modda, № 12, 471, 477-moddalar; 2011 yil, № 1, 
1-modda; 2012 yil, № 4, 108-modda, № 9/1, 242-modda, № 12, 336-modda; 
2013 yil, № 4, 98-modda, № 10, 263-modda; 2014 yil, № 1, 2-modda, № 5, 
130-modda, № 9, 244-modda, № 12, 343-modda; 2015 yil, № 6, 228-modda, № 8, 310, 312-moddalar, № 12, 452-modda; 2016 yil, № 4, 125-modda, № 9, 276-modda, № 12, 383, 385-moddalar; 2017 yil, № 3, 47-modda, № 6, 300-modda, № 9, 506, 510-moddalar; 2018 yil, № 1, 4-modda, № 4, 218, 224-moddalar, № 7, 430-modda, № 10, 679-modda; 2019 yil, № 1, 3, 5-moddalar) quyidagi qoʻshimchalar kiritilsin:

 

1) quyidagi mazmundagi 1971-modda bilan toʻldirilsin:

«1971-modda. Sugʻoriladigan yerlarni oʻzboshimchalik

bilan egallab olishga yoʻl qoʻymaslik boʻyicha

choralar koʻrmaslik

 

Sugʻoriladigan yerlarni oʻzboshimchalik bilan egallab olishga yoʻl qoʻymaslik boʻyicha yer egasi, yerdan foydalanuvchi yoki ijarachi tomonidan choralar koʻrmaslik, shunday qilmish uchun maʼmuriy jazo qoʻllanilganidan keyin sodir etilgan boʻlsa, –

eng kam oylik ish haqining yuz baravaridan bir yuz ellik baravarigacha miqdorda jarima yoki uch yuz oltmish soatgacha majburiy jamoat ishlari yoki ikki yilgacha axloq tuzatish ishlari yoxud bir yildan uch yilgacha ozodlikni cheklash yoki uch yilgacha ozodlikdan mahrum qilish bilan jazolanadi.

Oʻsha qilmish:

a) takroran;

b) bir guruh shaxslar tomonidan oldindan til biriktirib sodir etilgan boʻlsa, –

eng kam oylik ish haqining bir yuz ellik baravaridan uch yuz baravarigacha miqdorda jarima yoki ikki yildan uch yilgacha axloq tuzatish ishlari yoxud uch yildan besh yilgacha ozodlikni cheklash yoki uch yildan besh yilgacha ozodlikdan mahrum qilish bilan jazolanadi.

Birinchi marta jinoyat sodir etgan shaxs, agar u oʻzboshimchalik bilan egallangan yer uchastkasining qaytarilishini taʼminlasa hamda oʻzboshimchalik bilan egallab olishning oqibatlarini bartaraf qilsa, javobgarlikdan ozod etiladi»;

2) quyidagi mazmundagi 2294-modda bilan toʻldirilsin:

«2294-modda. Yer berish tartibini buzish

Yer berish tartibini buzish, shunday harakat uchun maʼmuriy jazo qoʻllanilganidan keyin sodir etilgan boʻlsa, –

eng kam oylik ish haqining bir yuz ellik baravaridan uch yuz baravarigacha miqdorda jarima yoki ikki yilgacha axloq tuzatish ishlari yoxud muayyan huquqdan mahrum qilib, bir yildan uch yilgacha ozodlikni cheklash yoki uch yilgacha ozodlikdan mahrum qilish bilan jazolanadi.

Oʻsha harakat:

a) takroran sodir etilgan boʻlsa;

b) sugʻoriladigan yerlarning qishloq xoʻjaligi oborotidan chiqishiga sabab boʻlsa, –

eng kam oylik ish haqining uch yuz baravaridan olti yuz baravarigacha miqdorda jarima yoki ikki yildan uch yilgacha axloq tuzatish ishlari yoxud muayyan huquqdan mahrum qilib, uch yildan besh yilgacha ozodlikni cheklash yoki uch yildan besh yilgacha ozodlikdan mahrum qilish bilan jazolanadi».

 

2-modda.Oʻzbekiston Respublikasining 1994 yil 22 sentyabrda qabul qilingan 2013–XII-sonli Qonuni bilan tasdiqlangan Oʻzbekiston Respublikasining Jinoyat-protsessual kodeksi (Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Kengashining Axborotnomasi, 1995 yil, № 2, 5-modda; Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Axborotnomasi, 1995 yil, № 12, 
269-modda; 1997 yil, № 2, 56-modda, № 9, 241-modda; 1998 yil, № 5–6, 
102-modda, № 9, 181-modda; 1999 yil, № 1, 20-modda, № 5, 124-modda, № 9, 229-modda; 2000 yil, № 5–6, 153-modda, № 7–8, 217-modda; 2001 yil, № 1–2, 11, 23-moddalar, № 9–10, 165, 182-moddalar; 2002 yil, № 9, 165-modda; 
2003 yil, № 5, 67-modda; 2004 yil, № 1–2, 18-modda, № 9, 171-modda; Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining Axborotnomasi, 2005 yil, № 12, 418-modda; 2006 yil, № 6, 261-modda; 2007 yil, № 4, 
166-modda, № 6, 248, 249-moddalar, № 9, 422-modda, № 12, 594, 595, 
607-moddalar; 2008 yil, № 4, 177, 187-moddalar, № 9, 482, 484, 487-moddalar, № 12, 636, 641-moddalar; 2009 yil, № 1, 1-modda, № 4, 136-modda, № 9, 
335-modda, № 12, 469, 470-moddalar; 2010 yil, № 6, 231-modda, № 9, 334, 336, 337, 342-moddalar, № 12, 477-modda; 2011 yil, № 4, 103, 104-moddalar, № 9, 252-modda, № 12/2, 363-modda; 2012 yil, № 1, 3-modda, № 9/2, 244-modda, 
№ 12, 336-modda; 2014 yil, № 9, 244-modda; 2015 yil, № 8, 310, 312-moddalar, № 12, 452-modda; 2016 yil, № 4, 125-modda, № 9, 276-modda, № 12, 385-modda; 2017 yil, № 3, 47-modda, № 6, 300-modda, № 9, 510-modda; 2018 yil, № 1, 
1-modda, № 4, 218, 224-moddalar, № 7, 430, 431-moddalar, № 10, 679-modda; 2019 yil, № 1, 3, 5-moddalar) 345-moddasining ikkinchi qismi quyidagi tahrirda bayon etilsin:

 

 

«Jinoyat kodeksining 97–1031, 108, 116, 141–149, 175, 
180–1811-moddalarida, 184-moddasi uchinchi qismida, 186-moddasi ikkinchi, uchinchi va toʻrtinchi qismlarida, 1921–19211, 1971, 205–212, 215, 218–221, 2294, 230, 231-moddalarida, 232-moddasi ikkinchi qismida, 
233–236, 2411–242, 265-moddalarida nazarda tutilgan jinoyatlarga doir ishlar boʻyicha, shuningdek qonunda koʻrsatilgan ayrim toifadagi mansabdor shaxslarning jinoyatlariga doir ishlar boʻyicha dastlabki tergov prokuratura organlarining tergovchilari tomonidan olib boriladi».

 

 

3-modda. Oʻzbekiston Respublikasining 1994 yil 22 sentyabrda qabul qilingan 2015–XII-sonli Qonuni bilan tasdiqlangan Oʻzbekiston Respublikasining Maʼmuriy javobgarlik toʻgʻrisidagi kodeksiga (Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Kengashining Axborotnomasi, 1995 yil, № 3, 6-modda; Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Axborotnomasi, 1995 yil, № 9, 193-modda, № 12, 269-modda; 1996 yil, 
№ 5–6, 69-modda, № 9, 144-modda; 1997 yil, № 2, 56-modda, № 4–5, 
126-modda, № 9, 241-modda; 1998 yil, № 3, 38-modda, № 5–6, 102-modda, № 9, 181-modda; 1999 yil, № 1, 20-modda, № 5, 124-modda, № 9, 229-modda; 2000 yil, № 5–6, 153-modda, № 7–8, 217-modda; 2001 yil, № 1–2, 23-modda, № 9–10, 165, 182-moddalar; 2002 yil, № 1, 20-modda, № 9, 165-modda; 
2003 yil, № 1, 8-modda, № 5, 67-modda, № 9–10, 149-modda; 2004 yil, 
№ 1–2, 18-modda, № 5, 90-modda, № 9, 171-modda; 2005 yil, № 1, 18-modda; Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining Axborotnomasi, 2005 yil, № 9, 312-modda, № 12, 413, 417, 418-moddalar; 2006 yil, № 6, 261-modda, № 9, 498-modda, № 10, 536-modda, № 12, 656, 659-moddalar; 2007 yil, № 4, 158, 159, 164, 165-moddalar, № 9, 416, 421-moddalar, № 12, 596, 604, 607-moddalar; 2008 yil, № 4, 181, 189, 192-moddalar, № 9, 486, 488-moddalar, № 12, 640, 641-moddalar; 2009 yil, № 1, 1-modda, № 9, 334, 335, 337-moddalar, № 10, 380-modda, № 12, 462, 468, 470, 472, 
474-moddalar; 2010 yil, № 5, 175, 179-moddalar, № 6, 231-modda, № 9, 335, 339, 341-moddalar, № 10, 380-modda, № 12, 468, 473, 474-moddalar; 2011 yil, № 1, 1-modda, № 4, 104, 105-moddalar, № 9, 247, 252-moddalar, № 12/2, 365-modda; 2012 yil, № 4, 108-modda, № 9/1, 242-modda, № 12, 336-modda; 2013 yil, № 4, 98-modda, № 10, 263-modda; 2014 yil, № 1, 2-modda, № 5, 130-modda, № 9, 244-modda, № 12, 341, 343-moddalar; 2015 yil, № 6, 228-modda, № 8, 310, 312-moddalar, № 12, 452-modda; 2016 yil, № 1, 2-modda, № 4, 125-modda, № 9, 276-modda, № 12, 383, 385-moddalar; 2017 yil, № 4, 137-modda, № 6, 300-modda, № 9, 510-modda, № 10, 605-modda; 2018 yil, № 1, 1, 4-moddalar, № 4, 224-modda, № 7, 430, 431-moddalar, № 10, 673, 679-moddalar; 2019 yil, № 1, 1, 3, 5-moddalar) quyidagi oʻzgartish va qoʻshimchalar kiritilsin:

 

1) 60-modda:

dispozitsiyasidagi “xuddi shuningdek yer uchastkalarini oʻzboshimchalik bilan egallab olish” degan soʻzlar chiqarib tashlansin;

quyidagi mazmundagi ikkinchi va uchinchi qismlar bilan toʻldirilsin:

«Yer uchastkalarini oʻzboshimchalik bilan egallab olish, –

fuqarolarga eng kam ish haqining oʻn baravaridan oʻn besh baravarigacha, mansabdor shaxslarga esa – yigirma baravaridan oʻttiz baravarigacha miqdorda jarima solishga yoki oʻn besh sutkagacha maʼmuriy qamoqqa olishga sabab boʻladi.

Ushbu moddaning ikkinchi qismida nazarda tutilgan huquqbuzarlikni birinchi marta sodir etgan shaxs, agar u oʻzboshimchalik bilan egallangan yer uchastkasining qaytarilishini taʼminlasa hamda oʻzboshimchalik bilan egallab olishning oqibatlarini bartaraf qilsa, javobgarlikdan ozod etiladi»;

2) quyidagi mazmundagi 601-modda bilan toʻldirilsin:

«601-modda. Sugʻoriladigan yerlarni oʻzboshimchalik bilan

egallab olishga yoʻl qoʻymaslik boʻyicha

choralar koʻrmaslik

 

Sugʻoriladigan yerlarni oʻzboshimchalik bilan egallab olishga yoʻl qoʻymaslik boʻyicha yer egasi, yerdan foydalanuvchi yoki ijarachi tomonidan choralar koʻrmaslik, –

fuqarolarga eng kam ish haqining oʻn baravaridan oʻn besh baravarigacha, mansabdor shaxslarga esa – yigirma baravaridan oʻttiz baravarigacha miqdorda jarima solishga yoki oʻn besh sutkagacha maʼmuriy qamoqqa olishga sabab boʻladi‎»;

3) 68-modda:

birinchi qismining sanksiyasidagi “uchdan bir qismidan bir baravarigacha”, “bir baravaridan uch baravarigacha” degan soʻzlar tegishincha “bir baravaridan uch baravarigacha”, “uch baravaridan besh baravarigacha” degan soʻzlar bilan almashtirilsin;

ikkinchi qismining sanksiyasidagi “bir baravaridan uch baravarigacha”, “uch baravaridan yetti baravarigacha” degan soʻzlar tegishincha “uch baravaridan besh baravarigacha”, “yetti baravaridan oʻn baravarigacha” degan soʻzlar bilan almashtirilsin;

4) quyidagi mazmundagi 681-modda bilan toʻldirilsin:

«681-modda. Yer uchastkasiga boʻlgan huquqni roʻyxatdan

oʻtkazish uchun oʻz vaqtida murojaat etmaslik

Koʻchmas mulkka boʻlgan huquqlarni davlat roʻyxatidan oʻtkazishni amalga oshiruvchi organga yer uchastkasiga boʻlgan huquqni roʻyxatdan oʻtkazish uchun oʻz vaqtida murojaat etmaslik, –

fuqarolarga eng kam ish haqining bir baravaridan uch baravarigacha, mansabdor shaxslarga esa – uch baravaridan besh baravarigacha miqdorda jarima solishga sabab boʻladi»;

 

5) 245-moddaning birinchi qismi “60” raqamidan keyin 
«601» raqami bilan toʻldirilsin;

 

6) 2661-moddaning birinchi qismidagi «69-moddasida» degan soʻzlar «681 va 69-moddalarida» degan soʻzlar bilan almashtirilsin.

 

 

4-modda. Oʻzbekiston Respublikasining 1995 yil 21 dekabrda qabul qilingan 163–I-sonli va 1996 yil 29 avgustda qabul qilingan 256–I-sonli qonunlari bilan tasdiqlangan Oʻzbekiston Respublikasining Fuqarolik kodeksi (Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Axborotnomasi, 
1996 yil, 2-songa ilova, № 11–12; 1997 yil, № 2, 56-modda, № 9, 241-modda; 
1998 yil, № 5–6, 102-modda; 1999 yil, № 1, 20-modda, № 9, 229-modda; 2001 yil, № 1–2, 23-modda, № 9–10, 182-modda; 2002 yil, № 1, 20-modda, № 9, 165-modda; 2003 yil, № 1, 8-modda, № 5, 67-modda; 2004 yil, № 1–2, 18-modda, № 5, 
90-modda, № 9, 171-modda; Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining Axborotnomasi, 2006 yil, № 4, 154-modda, № 9, 494, 
498-moddalar; 2007 yil, № 1, 3, 5-moddalar, № 4, 156, 164-moddalar, № 8, 
367-modda, № 9, 416-modda, № 12, 598, 608-moddalar; 2008 yil, № 4, 192-modda, № 12, 640-modda; 2009 yil, № 9, 337-modda; 2010 yil, № 9, 335, 337, 
340-moddalar; 2011 yil, № 12/2, 363, 364, 365-moddalar; 2012 yil, № 4, 106, 
109-moddalar, № 12, 336-modda; 2013 yil, № 10, 263-modda; 2014 yil, № 5, 
130-modda, № 12, 343-modda; 2015 yil, № 8, 310, 312-moddalar; 2016 yil, № 4, 125-modda; 2017 yil, № 4, 137-modda, № 9, 510-modda, № 12, 773-modda; 
2018 yil, № 1, 4-modda, № 4, 224-modda, № 7, 433-modda, № 10, 673-modda) 
212-moddasiga quyidagi oʻzgartishlar kiritilsin:

 

uchinchi qismidagi “toʻrtinchi va beshinchi qismlarida” degan soʻzlar “toʻrtinchi qismida” degan soʻzlar bilan almashtirilsin;

toʻrtinchi qismi chiqarib tashlansin;

beshinchi va oltinchi qismlari tegishincha toʻrtinchi va beshinchi qismlar deb hisoblansin;

toʻrtinchi qismidagi “shaxsning ham” degan soʻzlar “shaxsning” degan soʻz bilan almashtirilsin;

beshinchi qismidagi “yuqorida koʻrsatilgan shaxslarning” degan soʻzlar chiqarib tashlansin.

5-modda. Oʻzbekiston Respublikasining 1998 yil 30 aprelda qabul qilingan 598–I-sonli Qonuni bilan tasdiqlangan Oʻzbekiston Respublikasining Yer kodeksi (Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Axborotnomasi, 1998 yil, № 5–6, 82-modda; 2003 yil, № 9–10, 149-modda; 2004 yil, № 5, 90-modda; 2005 yil, № 1, 18-modda; Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining Axborotnomasi, 2007 yil, № 12, 608-modda; 2009 yil, № 1, 1-modda, № 12, 472-modda; 2011 yil, № 1, 1-modda; 2014 yil, № 1, 2-modda, № 9, 244-modda; 2015 yil, № 8, 312-modda; 2017 yil, № 9, 510-modda; 2018 yil, № 1, 1-modda, № 4, 224-modda, № 7, 432-modda, № 12, 781-modda; 2019 yil, № 1, 1-modda) quyidagi mazmundagi 491-modda bilan toʻldirilsin:

«491-modda. Tajriba-ishlab chiqarish, oʻquv, oʻquv-tajriba

va oʻquv-ishlab chiqarish xoʻjaliklari, ilmiy-

tadqiqot va boshqa qishloq xoʻjalik muassasalari

va tashkilotlariga yer uchastkalarini berish

Tajriba-ishlab chiqarish, oʻquv, oʻquv-tajriba va oʻquv-ishlab chiqarish xoʻjaliklari, ilmiy-tadqiqot va boshqa qishloq xoʻjalik muassasalari va tashkilotlariga qishloq xoʻjaligiga moʻljallangan yerlar doimiy foydalanish, muddatli (vaqtincha) foydalanish yoki ijara huquqi asosida ilmiy-tadqiqot va taʼlim maqsadlari, tovar qishloq xoʻjaligini yuritish va ilgʻor tajribani targʻib qilish uchun beriladi.

Tajriba-ishlab chiqarish, oʻquv, oʻquv-tajriba va oʻquv-ishlab chiqarish xoʻjaliklari, ilmiy-tadqiqot va boshqa qishloq xoʻjalik muassasalari va tashkilotlari yer uchastkalarini ijaraga yoki ikkilamchi ijaraga berish huquqiga ega emas.

Tajriba-ishlab chiqarish, oʻquv, oʻquv-tajriba va oʻquv-ishlab chiqarish xoʻjaliklari, ilmiy-tadqiqot va boshqa qishloq xoʻjalik muassasalari va tashkilotlariga berilgan, qishloq xoʻjaligiga moʻljallangan yerlarda imoratlar va inshootlar qurishga Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qaroriga koʻra alohida hollarda yoʻl qoʻyiladi».

 

6-modda. Oʻzbekiston Respublikasining 2007 yil 25 dekabrda qabul qilingan OʻRQ–136-sonli Qonuni bilan tasdiqlangan Oʻzbekiston Respublikasining Soliq kodeksiga (Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining Axborotnomasi, 2007 yil, 12-songa 1-ilova; 2008 yil, № 12, 639-modda; 2009 yil, № 9, 330, 331-moddalar, № 12, 470, 472, 473-moddalar; 2010 yil, № 5, 178-modda, № 9, 334, 335, 336, 337-moddalar, № 10, 380-modda, № 12, 474-modda; 2011 yil, № 1, 1-modda, № 9, 248-modda, № 12/2, 364, 365-moddalar; 2012 yil, № 4, 106-modda, № 9/1, 238-modda, № 12, 334, 336-moddalar; 2013 yil, № 10, 263-modda, № 12, 349-modda; 2014 yil, № 1, 2-modda, № 9, 244-modda, № 12, 341, 343-moddalar; 2015 yil, № 8, 312-modda, № 12, 452, 454-moddalar; 2016 yil, № 4, 125-modda, № 9, 276-modda, № 12, 383, 384, 385-moddalar; 2017 yil, № 4, 137-modda, № 6, 300-modda, № 9, 510-modda, № 10, 
605-modda, № 12, 772, 773-moddalar; 2018 yil, № 1, 1, 4-moddalar, № 4, 224-modda, № 7, 431, 433-moddalar, № 10, 673-modda, № 12, 781, 
783-moddalar; 2019 yil, № 1, 1, 2, 3-moddalar) quyidagi oʻzgartish 
va qoʻshimchalar kiritilsin:

 

1) 84-modda:

yettinchi qismi quyidagi tahrirda bayon etilsin:

 

«Yer resurslarini hisobga olishni amalga oshiruvchi organlar 
yer uchastkasiga boʻlgan huquqi yuzaga kelgan (tugatilgan) shaxslarni koʻrsatgan holda yer uchastkasiga boʻlgan huquq berilganligi (tugatilganligi) toʻgʻrisida, shuningdek yer uchastkasiga boʻlgan huquqni tasdiqlovchi hujjatsiz yoki hujjatda koʻrsatilganiga nisbatan katta hajmdagi yer uchastkalaridan foydalanilganlik va yer uchastkasiga boʻlgan egalik qilish, foydalanish, ijara va mulk huquqining roʻyxatdan oʻtkazilmaganligi hollari haqida yer uchastkasi joylashgan yerdagi davlat soliq xizmati organlariga mazkur hollar aniqlangan kundan eʼtiboran 
oʻn kunlik muddatda maʼlum qilishi shart»;

 

quyidagi mazmundagi sakkizinchi qism bilan toʻldirilsin:

“Yer resurslarini hisobga olishni amalga oshiruvchi va (yoki) baholovchi organlar har bir qishloq xoʻjaligi mahsulotini ishlab chiqaruvchi boʻyicha qishloq xoʻjaligi yerlarining normativ qiymati toʻgʻrisida Oʻzbekiston Respublikasi Davlat soliq qoʻmitasiga har yili yanvar oyining birinchi oʻn kunligida, yil davomida normativ qiymat oʻzgargan taqdirda, qishloq xoʻjaligi yerlarining normativ qiymati aniqlangan kundan eʼtiboran oʻn kunlik muddatda elektron shaklda axborot taqdim etadi”;

sakkizinchi oʻn uchinchi qismlar tegishincha toʻqqizinchi oʻn toʻrtinchi qismlar deb hisoblansin;

2) 329-moddaning birinchi qismi quyidagi mazmundagi 37-band bilan toʻldirilsin:

“37) Oʻzbekiston Respublikasi Yer resurslari, geodeziya, kartografiya va davlat kadastri davlat qoʻmitasi, uning joylardagi organlari – yer toʻgʻrisidagi qonun hujjatlari buzilganligi bilan bogʻliq daʼvolar boʻyicha”;

3) 330-moddaning birinchi qismi quyidagi mazmundagi 23-band bilan toʻldirilsin:

“23) Oʻzbekiston Respublikasi Yer resurslari, geodeziya, kartografiya va davlat kadastri davlat qoʻmitasi, uning joylardagi organlari – yer toʻgʻrisidagi qonun hujjatlari buzilganligi bilan bogʻliq daʼvolar boʻyicha”.

7-modda. Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi:

hukumat qarorlarini ushbu Qonunga muvofiqlashtirsin;

davlat boshqaruvi organlari ushbu Qonunga zid boʻlgan oʻz normativ-huquqiy hujjatlarini qayta koʻrib chiqishlari va bekor qilishlarini taʼminlasin;

ushbu Qonunning ijrosini, ijrochilarga yetkazilishini hamda mohiyati va ahamiyati aholi oʻrtasida tushuntirilishini taʼminlasin.

 

8-modda.Ushbu Qonun rasmiy eʼlon qilingan kundan eʼtiboran 
uch oy oʻtgach kuchga kiradi.

 

Oʻzbekiston Respublikasining

Prezidenti                                 Sh. Mirziyoyev

 

uza.uz

 

Yangi avlod tadbirkorlarining innovatsion gʻoyalarini qoʻllab-quvvatlash doimiy eʼtiborda boʻlishi lozim

Yangi avlod tadbirkorlarining innovatsion gʻoyalarini qoʻllab-quvvatlash doimiy eʼtiborda boʻlishi lozim
 
Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev joylarda amalga oshirilayotgan bunyodkorlik ishlari, yirik loyihalar bilan tanishish, xalq bilan muloqot qilish maqsadida 28 fevral kuni Namangan viloyatiga tashrif buyurdi. 
 
Davlatimiz rahbarining 2018 yil 2-3 may kunlari viloyatga tashrifi chogʻida bergan topshiriqlari ijrosini taʼminlash borasida muayyan ishlar amalga oshirildi. Sanoat, transport, qurilish, qishloq xoʻjaligi, xizmat koʻrsatish kabi tarmoqlarni izchil rivojlantirish, uy-joylar barpo etish, aholi farovonligini yuksaltirishga alohida eʼtibor qaratildi.
 
Prezidentimiz Namangan viloyatiga bu galgi tashrifini Toʻraqoʻrgʻon issiqlik elektr stansiyasi qurilishi bilan tanishishdan boshladi.
 
Mamlakatimiz taraqqiyoti va xalqimiz farovonligi yuksalishi elektr energetika sohasining barqaror rivojiga bogʻliq. Shu bois tizimni modernizatsiya qilish, sohaga zamonaviy texnologiyalarni jalb etish, elektr energiya ishlab chiqarish quvvatini yanada oshirishga alohida eʼtibor qaratilmoqda. Istiqbolli loyihalar amalga oshirilayotir.
 
Toʻraqoʻrgʻon tumanida barpo etilayotgan quvvati 900 MVt boʻlgan issiqlik elektr stansiyasi shunday investitsion loyihalardan biridir. Mazkur IESning ishga tushirilishi Fargʻona vodiysida aholi va sanoat korxonalarini uzluksiz elektr energiyasi bilan toʻliq taʼminlashga xizmat qiladi.
 
Loyihaning qiymati 1 milliard 195 million AQSH dollaridan ziyod boʻlib, Yaponiyaning “Mitsubishi Corporation” va “Mitsubishi Hitachi Power Systems” konsorsiumi tomonidan amalga oshirilmoqda. Loyiha Yaponiya xalqaro hamkorlik agentligi (JICA), Oʻzbekiston Tiklanish va taraqqiyot jamgʻarmasi va “Oʻzbekenergo” AJ mablagʻlari asosida moliyalashtirilmoqda.
 
Bunyodkorlik ishlariga 2 ming 400 nafardan ziyod milliy hamda xorijiy mutaxassis va ishchilar jalb etilgan. Loyiha qidiruv va qurilish-montaj ishlari Turkiyaning “Salik Enerji” kompaniyasi muhandis-texniklari tomonidan olib borilayotir.
 
Hozirgi kunda elektr energiya ishlab chiqaradigan asosiy agregatlardan birinchi va ikkinchi blok transformatorlari, gaz trubina, qozon utilizatorlar, bugʻ trubinasi va boshqa asbob-uskunalar montaj qilindi. Qolgan elektr qurilma agregatlari keltirib oʻrnatilmoqda.
 
IES hududida tashqi kommunikatsiya ishlari yakunlangan, ichimlik suvi tarmogʻi tortilgan. Obyekt “Soʻx-Namangan” magistral gaz tarmogʻi orqali yonilgʻi, Katta Namangan kanalidan texnik suv bilan taʼminlanadi.
 
Stansiyaning birinchi bugʻ-gaz qurilmasi joriy yil sentyabr oyida, ikkinchisi dekabr oyida ishga tushirilishi rejalashtirilgan. Buning natijasida yiliga qoʻshimcha 6,7 milliard kVt/soat elektr energiyasi ishlab chiqariladi. 300 kishi ish bilan taʼminlanadi.
 
Prezidentimiz bu loyiha muhim strategik ahamiyatga ega ekanini, stansiya vodiy viloyatlarining iqtisodiy salohiyatini yanada yuksaltirish va aholini ishonchli elektr energiyasi bilan taʼminlash imkonini berishini taʼkidladi.
 
Issiqlik elektr stansiyasini muvaffaqiyatli ishga tushirish va foydalanish, buning uchun sohaga ixtisoslashgan yuqori malakali kadrlar tayyorlash boʻyicha koʻrsatmalar berdi.
 
Viloyatga tashrif chogʻida Prezident korteji kutilmaganda Toʻraqoʻrgʻon tumani dehqon bozori yonida toʻxtadi. Davlatimiz rahbari xalq ichiga kirib, odamlar bilan samimiy muloqot qildi.
 
Shavkat Mirziyoyev mamlakatimiz iqtisodiyotini barqaror rivojlantirish, aholi turmush darajasini oshirish yoʻlidagi islohotlar xalq bilan bamaslahat davom ettirilishini taʼkidladi. Jumladan, Namangan viloyatining har bir tumaniga katta miqdorda investitsiyalar kiritish, yangi korxonalar, sanatoriyalar, maktablar, bogʻchalar qurish, ish joylari yaratish boʻyicha ulkan loyihalar boshlanganini qayd etdi.
 
Tuman aholisi Prezidentimiz tashrifidan benihoya xursand boʻlib, islohotlar natijalari har bir sohada sezilayotganini bildirdi. Namangan viloyati, umuman, mamlakatimiz hayotida roʻy berayotgan oʻzgarishlar uchun davlatimiz rahbariga minnatdorlik izhor etdi.
 
Taʼkidlash kerakki, xalq bilan muloqot qilish, hamisha xalq bilan birga boʻlish Shavkat Mirziyoyev faoliyatining bosh mezoni. Prezidentimiz har bir hududga, jumladan, 2017 yilda Toʻraqoʻrgʻon tumaniga tashrifi chogʻida ham odamlar bilan muloqot qilgan edi.
 
Davlatimiz rahbari Toʻraqoʻrgʻon tumanidagi Axsikent arxeologik yodgorlik majmuasini borib koʻrdi.
 
Axsikentga eramizdan avvalgi III asrda asos solingan boʻlib, Buyuk ipak yoʻlining asosiy shaharlaridan biri boʻlgan. Tarixiy manbalarda, xususan, “Boburnoma”da bu kentning alohida ahamiyati haqida koʻp yozilgan. Qadimdan bu yerda yer osti suv inshooti boʻlgani bois mudofaa uchun qulay sanalgan.
 
60 gektarga yaqin qismi saqlanib qolgan Axsikent xarobalari Fargʻona vodiysidagi eng katta arxeologik yodgorlikdir. Arxeologlar tomonidan temirchilar ustaxonasi, X-XIII asrlarga oid hammom qoldiqlari, askarlar xonalari, jome masjidi, mudofaa devorlari, yer osti irrigatsiya tarmoqlari, hunarmandlar mahallasi, hukmdor qarorgohi – Ark qazib oʻrganilgan.
 
Prezidentimiz topshirigʻiga muvofiq, 2017 yilda Axsikent tarixiy yodgorligini asrab-avaylash va tadqiq etish, uning haqqoniy tarixini yaratish boʻyicha ulkan ishlar boshlandi. “Axsikent” arxeologiya merosi obyektini muhofaza qilish va tadqiq etish direksiyasi» davlat unitar korxonasi tashkil etildi.
 
Mazkur yodgorlik Namangan viloyatining sayyohlik salohiyatini oshirishda muhim ahamiyatga ega. Yurtimiz va xorijdagi sayyohlik koʻrgazmalarida qadimiy Axsikent haqida ham taqdimotlar oʻtkazilmoqda. Buning samarasida mahalliy va xorijiy sayyohlar oʻrtasida tarixiy yodgorlikka qiziqish ortmoqda. Hozirga qadar Belgiya, Avstriya, Yaponiya, Janubiy Koreya, Rossiya, Eron, Pokiston, Hindiston kabi davlatlardan sayyohlar tashrif buyurgan. Qadamjoni tadqiq etish, uning jozibadorligini va sayyohlar oqimini oshirish maqsadida maxsus konsepsiya ishlab chiqilgan. Ayni kunda shu asosda Fargʻona vodiysida ichki turizmni rivojlantirish choralari koʻrilmoqda.
 
Prezidentimizga Axsikent majmuasi bosh rejasi, uning tadqiqot olib borilgan obyektlari, hududda barpo etiladigan turistik majmua loyihasi haqida maʼlumot berildi.
 
Unga koʻra, bu yerda muzey tashkil etiladi. Axsikentning qadimiy dovrugʻini tiklash maqsadida ramziy darvoza quriladi. Umarshayx Mirzo va Boburning Kamoliddin Behzod yaratgan suratlari asosida haykali oʻrnatiladi. Sayyohlar uchun Sirdaryo boʻylab qayiqlarda sayr qilish, tuyada koʻhna shaharni tomosha qilish imkoniyati yaratiladi. Bir soʻz bilan aytganda, zarur infratuzilma yaratilib, Axsikent turizm manziliga aylantiriladi.
 
Axsikent – buyuk tariximiz koʻzgusi. Bobolarimiz yashagan, qahramonlik koʻrsatgan bu manzilda tariximizni tiklash uchun juda katta manba, oʻtmish dalillari bor. Biz shu paytgacha faqat mashhur shaharlarimiz tarixini oʻrgandik, bunday joylarga eʼtibor qilmadik. Maʼnaviyatimizni yuksaltirmoqchi boʻlsak, yoshlarimizni ota-bobolarimizning asl merosidan bahramand etib ulgʻaytirishimiz, xalqimizga yetkazishimiz kerak, dedi davlatimiz rahbari.
 
Shavkat Mirziyoyev majmuada qadimiy tariximizni targʻib qiluvchi festival oʻtkazish, Namangan davlat universitetida arxeologiya taʼlim yoʻnalishlarini ochish boʻyicha tavsiyalar berdi. Tarixni tarixiy obyektlarda oʻqitish, maktab va universitetdagi amaliy mashgʻulotlar va darslarning ayrimlarini shu yerda oʻtish zarurligini taʼkidladi. 
 
Mamlakatimizda tadbirkorlik bilan shugʻullanish uchun keng imkoniyatlar yaratilgan. Zamon bilan hamnafas faoliyat yuritib, xaridorgir va eksportbop mahsulot ishlab chiqarayotgan tadbirkorlar safi kengaymoqda.

Namangan viloyati Toʻraqoʻrgʻon tumanidagi “FT TEXTILE GROUP” masʼuliyati cheklangan jamiyati shaklidagi qoʻshma korxona ana shunday tadbirkorlik subyektlaridan biri. Bugungi kunda korxonada tayyorlanayotgan ip-kalava mahsulotlari Xitoy, Rossiya, Turkiya va Ukrainaga eksport qilinmoqda.
 
Korxona “Shahand” qishloq fuqarolar yigʻini hududida joylashgan. Tadbirkor Zafar Rahimov deyarli xaroba holga kelgan inshootni sotib olib, ishni zamonaviy yigiruv dastgohlarini oʻrganishdan boshladi. Bino taʼmirlangach, Germaniyadan eng soʻnggi rusumdagi zamonaviy ip yigiruv mashinalari keltirib oʻrnatildi. Boshqa zarur uskunalar ham xorijdan olib kelindi. 2018 yili korxonaning birinchi bosqichi ish boshladi.
 
Korxonaning faoliyat boshlashi Bogʻishamol, Dukat, Temirqishloq, Olchin, Axsi kabi mahallalarda yashovchi 300 nafar fuqaroni doimiy ish bilan taʼminlash imkonini berdi. Ayni paytda bu yerda yiliga 15,6 ming tonna ip-kalava ishlab chiqarilmoqda. Yillik eksport hajmi 10,2 million dollar.
 
Korxona oʻzini elektr energiyasi bilan toʻliq taʼminlash imkoniyatiga ega. Bu yerga Germaniyadan eng zamonaviy gazogenerator keltirib oʻrnatilgan. U korxonada elektr energiyasining uzluksiz boʻlishini taʼminlaydi. Ish jarayonida paydo boʻladigan issiq suv ham behuda ketmaydi. 9 gektar issiqxonani issiqlik bilan taʼminlashga yetadi. Demak, “FT TEXTILE GROUP” mamlakatimizda oʻzini elektr energiyasi bilan taʼminlaydigan birinchi korxona boʻldi.
 
Davlatimiz rahbari korxona faoliyati bilan tanishdi, ishchilar bilan muloqot qildi. Bunday korxonalarni yana koʻplab tashkil qilish, paxta xomashyosidan tayyor mahsulot ishlab chiqarishni koʻpaytirish lozimligini qayd etdi.
 
– Mamlakatimizda oʻz ishiga innovatsion yondashadigan tadbirkorlarning yangi avlodi paydo boʻlmoqda, – dedi Shavkat Mirziyoyev. – Ularning safini kengaytirish, doimo qoʻllab-quvvatlashimiz lozim.
 
Prezidentimizga korxonaning ikkinchi bosqichida amalga oshiriladigan ishlar haqida maʼlumot berildi. Unda 200 ish oʻrni yaratish, yiliga qoʻshimcha 20,8 ming tonna ip-kalava ishlab chiqarish rejalashtirilgan. Ushbu bosqich yakunlangach, ishlab chiqarish quvvati yiliga 36,1 ming tonnaga, eksport hajmi 25,2 million dollar, umumiy ish oʻrni 500 taga yetadi.
 
Namangan viloyatida Oʻzbekistonning xorijiy mamlakatlardagi elchixonalari bilan hamkorlikda amalga oshiriladigan investitsion loyihalar taqdimoti ham oʻtkazildi. Unda 43 ta istiqbolli loyihani amalga oshirish koʻzda tutilgan. Avtomobillar yoritish chiroqlari, moped, skuter, mototsikl va motoroller, shuningdek, Pop tumanida “Uz youcheng group” qoʻshma korxonasida rejalashtirilayotgan tekstil toʻquv dastgohlari ishlab chiqarish loyihalari shular jumlasidandir.
 
Davlatimiz rahbari Namangan tumanidagi parrandachilikka ixtisoslashtirilgan “Golden egg of Namangan” masʼuliyati cheklangan jamiyati faoliyati bilan tanishdi.
 
Mazkur korxonada Germaniya, Kanada, Rossiya, Turkiya kabi davlatlardan zamonaviy texnologiyalar keltirib oʻrnatilgan. 44 kishi mehnat qilayotgan korxonada 2018 yilda 107 million dona tuxum hamda 3,3 ming tonna parranda goʻshti, 4,6 million bosh joʻja yetishtirildi. Bugungi kunda korxonani parrandachilik klasteriga aylantirish borasida muayyan ishlar amalga oshirilmoqda.
 
Prezidentimiz parrandachilikni yanada rivojlantirish uchun kreditlar ajratish, soha uchun malakali mutaxassislar tayyorlash, zamonaviy texnologiyalardan samarali foydalanish boʻyicha mutasaddilarga topshiriqlar berdi.
 
Shavkat Mirziyoyev Namangan shahridagi “Art Soft TexGroup” korxonasiga tashrif buyurdi.
 
Bu yerda turli bichim va rangdagi sochiqlar, xalat, choyshab va boshqa mahsulotlar tayyorlanmoqda. Ular ichki bozorga, shuningdek, Rossiya, Ukraina, Moldova, Bolgariya va qoʻshni davlatlarga yetkazib berilmoqda. Oʻtgan yili 290 milliard soʻmlik mahsulot ishlab chiqarilib, 9,4 million dollar miqdoridagi mahsulot eksport qilingan.
 
Namangan shahri, Rishton va Yangiqoʻrgʻon tumanlarida korxonaning bir nechta sexlari bor. Ularda 2 mingdan ziyod kishi mehnat qiladi. Yaqinda tayyor toʻqimachilik mahsulotlari ishlab chiqarish kompleksi ishga tushirilishi bilan yana mingga yaqin ish oʻrni yaratildi.
 
“Art Soft TexGroup” faoliyatini kengaytirib, klaster usulida ishlashga oʻtmoqda. Korxona uchun Mingbuloq va Pop tumanlaridan yer ajratilgan, qishloq xoʻjaligi texnikalari sotib olingan.
 
Davlatimiz rahbari korxonaning kelgusi rejalari bilan qiziqdi. Uning tarkibida paxta tozalash, urugʻ yetishtirish, don mahsulotlarini qayta ishlash korxonalari, issiqxona tashkil etish, chorva boqish, yem ishlab chiqarish yoʻlga qoʻyilishini maʼqulladi.
 
Shu yerning oʻzida viloyatda parrandachilik, baliqchilik, chorvachilik, asalarichilik, quyonchilik, intensiv bogʻdorchilikni rivojlantirish, irrigatsiya va meliorativ tadbirlarni amalga oshirish, zaxiradagi yerlarni foydalanishga kiritish loyihalari taqdimoti oʻtkazildi.
 
Yana bir loyihada yer va kadastr tizimida yangi innovatsiyalarni joriy qilish boʻyicha maʼlumot berildi. Yangi tizim blokcheyn usulida qoʻllaniladi. Innovatsion takliflarga koʻra, bu tizim orqali obyektni roʻyxatga olishda shaffoflikni oshirish, portal orqali yer ajratish nazarda tutilmoqda. Shu tariqa elektron kadastr pasportini olish muddati 50 kundan 2 kunga tushadi. Mamlakatimizning “Doing business” reytingida dastlabki 30 talikka kirish imkoniyati paydo boʻladi.
 
Prezidentimiz loyihalarning iqtisodiy samaradorligini oshirish, ularni tezroq ishga tushirib, aholini ish bilan taʼminlash zarurligini taʼkidladi.
 
Shavkat Mirziyoyev Chortoq tumanida barpo etilayotgan “Chortoq resorts” sanatoriya-sogʻlomlashtirish markazi bilan tanishdi.
 
Ushbu sanatoriya qurilayotgan adirlik yaqin-yaqingacha qarovsiz joy edi. Mahalliy tadbirkor va xorijiy investorlarning jami 25 million dollarlik sarmoyasi evaziga bugun bu yerda 15 gektardan ziyod maydonda zamonaviy oromgoh bunyod etilmoqda.
 
Bu viloyatda tibbiyot turizmi hamda ekoturizmni rivojlantirish uchun qoʻshimcha imkoniyatlar ochadi. Sanatoriyaning yod, brom, radon va boshqa minerallarga boy shifobaxsh suvi tayanch-harakat aʼzolari, yurak-qon tomir va asab tizimlari, endokrinologik va teri kasalliklarini davolashda yaxshi samara beradi. Oromgoh 230 oʻringa moʻljallangan. 250 kishi ish bilan taʼminlanadi.
 
Markazga ushbu ixtisosliklar boʻyicha malakali shifokorlarni jalb etish, shartnoma asosida germaniyalik mutaxassislar ishtirokida tibbiy koʻriklar uyushtirish rejalashtirilgan.
 
Hozir davolash va yotoq binolari, oilaviy dam oluvchilar uchun kottejlar, zamonaviy mehmonxona barpo etilgan. Hovli va yoʻlaklarni yoritish uchun quyosh panellari oʻrnatilgan.
 
Yana bir eʼtiborli jihati, oromgohda ippoterapiya yoʻlga qoʻyiladi. Bu tayanch-harakat aʼzolari va kichik tos kasalliklarini davolashga yordam beradi.
 
Prezidentimiz ushbu sogʻlomlashtirish markazida yaratilgan sharoitlarni koʻzdan kechirdi. Chortoqda yana koʻplab sanatoriyalar tashkil etish, ularni arzon, oʻrta va qimmat tarzda tasniflash orqali aholining barcha qatlamlarini qamrab olish, raqobatni taʼminlash hisobidan xizmat narxini tushirish boʻyicha topshiriqlar berdi.
 
Bizning mintaqamizda yod tanqis. Shu jihatdan Chortoqning yodga boy suvi xalqimiz uchun juda foydali. Lekin bu joyni koʻpchilik bilmaydi, baʼzilar yoʻl uzoqligidan qiynaladi. Shuning uchun mamlakatimizning hamma joyidan dam oluvchilarni bu yerga jalb etish kerak. Xalqimiz, ayniqsa, bolalarimizning salomatligi biz uchun eng muhimi, dedi Shavkat Mirziyoyev.
 
Davlatimiz rahbari “Chortoq mineral water” masʼuliyati cheklangan jamiyati quvvatini kengaytirish loyihasi bilan tanishdi. Qadoqlangan suvni yiliga 20-30 million donagacha oshirib, ularni yurtimizdagi bogʻchalar, yozgi oromgohlar, shifoxonalar, ijtimoiy dorixonalar, supermarketlarga yetkazib berish zarurligini taʼkidladi.
 
Shu yerda Chortoqni ekologik shaharga aylantirish, Jahon banki bilan hamkorlikda oʻrta shaharlar infratuzilmasini rivojlantirish loyihasi doirasida Chortoq shahri markazini qayta qurish, Namangan aeroportini kengaytirish va shaharlararo avtobuslar qatnovini tartibga solish, “Har bir oila – tadbirkor” dasturi asosida aholi bandligini taʼminlash kabi loyihalar taqdimoti oʻtkazildi. Prezidentimiz bu rejalarni maʼqullab, ularni takomillashtirish va tizimli amalga oshirish boʻyicha koʻrsatmalar berdi.
 
Viloyatning togʻli tumanlarida olma, olxoʻri kabi hudud iqlimiga mos mevalar yetishtirish, ularni qayta ishlash, oilalarda asalarichilik, parrandachilikni yoʻlga qoʻyish, shular orqali aholi uchun qoʻshimcha ish oʻrinlari va daromad manbai yaratish zarurligi taʼkidlandi.
 
Prezidentimiz Namangan shahridagi “Best Market” supermarketiga tashrif buyurib, mahsulotlar narxi va sifati bilan qiziqdi. Narx-navo barqarorligini taʼminlash uchun mahalliy mahsulotlar turini koʻpaytirish va aholi ehtiyojini qoplash zarurligini taʼkidladi.
 
Davlatimiz rahbarining Namangan viloyatiga tashrifi davom etmoqda.
 
OʻzA

 

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev Germaniya Federativ Respublikasi Federal kansleri Angela Merkelning taklifiga binoan 2019 yil 20 yanvar kuni rasmiy tashrif bilan ushbu mamlakatga keldi.
21 yanvar kuni Berlin shahridagi Belvyu saroyida Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentini rasmiy kutib olish marosimi boʻldi. Shavkat Mirziyoyevni Germaniya Federativ Respublikasi Prezidenti Frank-Valter Shtaynmayer kutib oldi. 

Davlatimiz rahbari faxriy mehmonlar kitobiga imzo qoʻydi. Oliy martabali mehmon sharafiga faxriy qorovul saf tortdi. Oʻzbekiston va Germaniya davlat madhiyalari yangradi. Prezidentlar faxriy qorovul safi oldidan oʻtdi. 

Uchrashuvda Prezidentlar Oʻzbekiston bilan Germaniya oʻrtasidagi siyosiy muloqotni yanada mustahkamlash, oʻzaro manfaatli sohalardagi aloqalarni ikki va koʻp tomonlama asosda rivojlantirish masalalarini muhokama qildi. 

Tomonlar bundan buyon ham Birlashgan Millatlar Tashkiloti, Yevropada xavfsizlik va hamkorlik tashkiloti kabi nufuzli xalqaro tuzilmalar doirasida bir-birini qoʻllab-quvvatlashda davom etajagini bildirdi. 

Prezidentlar Germaniya tashabbusi bilan ishlab chiqilayotgan, Yevropa Ittifoqining Markaziy Osiyo boʻyicha yangi strategiyasi asosida munosabatlarni mustahkamlash muhimligini qayd etdi. 

Bugungi kundagi xavf va tahdidlar, birinchi navbatda, terrorizm, ekstremizm va radikalizmga qarshi kurashishda yanada yaqin hamkorlik qilishga kelishib olindi. Afgʻonistonda tinchlik jarayonini tezroq boshlash boʻyicha yondashuvlar bir xil ekani tasdiqlandi. 

Oʻzbekiston iqtisodiyoti tubdan modernizatsiya qilinayotgan hozirgi jarayonda Germaniyaning ilgʻor tajribasi va texnologiyalarini jalb etish muhim ahamiyatga ega ekani taʼkidlandi. 

Madaniy-gumanitar sohalardagi aloqalar ham muhokama qilindi. Maktab taʼlimida samarali nemis texnologiyalaridan foydalanish, jumladan, “Maktablar: kelajak sheriklari” (PASCH) tashabbusini amalga oshirish, Oʻzbekistonda Germaniyaning yetakchi oliy taʼlim muassasalari filiallarini ochish, xalqlarimiz oʻrtasida madaniy aloqalarni kengaytirish istiqbollari eʼtibor markazida boʻldi. 

Uchrashuv soʻnggida Germaniya Federal Prezidenti Frank-Valter Shtaynmayer joriy yilning may oyida Oʻzbekistonga tashrif bilan borishini yana bir bor tasdiqladi. 

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev va Germaniya Federal kansleri Angela Merkelning muzokaralari oldidan ommaviy axborot vositalari vakillari uchun brifing oʻtkazildi. 

Angela Merkel Oʻzbekiston Prezidentining tashrifi uzoq tanaffusdan keyingi muhim voqea ekani, ikki tomonlama hamkorlik rivojiga katta turtki berishini taʼkidladi. 

– Biz Oʻzbekistonning ishonchli sherigi boʻlishni xohlaymiz. Mamlakatlarimiz oʻrtasidagi aloqalarni kengaytirish uchun koʻplab imkoniyatlar borligini koʻrmoqdamiz, – dedi Germaniya kansleri. 

Shavkat Mirziyoyev Oʻzbekiston delegatsiyasiga koʻrsatilayotgan yuksak hurmat uchun chuqur minnatdorlik bildirib, nemis xalqini joriy yil may oyida nishonlanadigan Germaniya Federativ Respublikasi tashkil etilganining 70 yilligi bilan tabrikladi. 

Soʻnggi yillarda aloqalar jadal rivojlanib, yangi mazmun bilan boyib borayotgani, siyosiy muloqotlar faollashayotgani mamnuniyat bilan qayd etildi. 

Prezident Shavkat Mirziyoyev Germaniya Oʻzbekistonning ishonchli va istiqbolli sherigi ekanini, oʻzaro hamkorlikni sifat jihatidan yangi, yanada yuqori bosqichga olib chiqishga intilishini alohida taʼkidladi. 

Tomonlar Birlashgan Millatlar Tashkiloti, Yevropada xavfsizlik va hamkorlik tashkiloti va boshqa xalqaro tuzilmalar doirasida yanada yaqindan hamkorlik qilishdan manfaatdor ekani qayd etildi. Yevropa Ittifoqining Markaziy Osiyo boʻyicha yangi strategiyasi asosida Yevropa Ittifoqi – Markaziy Osiyo yoʻnalishida hamda Germaniya – Markaziy Osiyo formatida munosabatlarni mustahkamlashda davom etishlarini taʼkidladi. 

Boʻlajak uchrashuvda zamonaviy tahdid va xatarlar, avvalo, terrorizm va ekstremizmga qarshi kurashish boʻyicha hamkorlikni kuchaytirishga alohida eʼtibor qaratilishi aytib oʻtildi. Afgʻonistonda tinchlik jarayonini tez fursatda boshlash ham kun tartibidagi muhim masalalardan ekani qayd etildi. 

Oʻzbekiston inson huquqlari va erkinliklari sohasida konstruktiv muloqot, shuningdek, davlat boshqaruvi tizimining shaffofligiga hamda korrupsiyaga toʻliq barham berilishiga erishish maqsadida hamkorlik uchun ochiq ekani taʼkidlandi. 

Tomonlar investitsiya va texnologiyalar sohasidagi hamkorlikni kengaytirishga tayyor ekanini bildirdi. Oʻzbekiston Prezidenti tashrifi arafasida oʻtkazilgan biznes-forumda 8 milliard yevrodan ziyod qiymatdagi yangi loyihalarni amalga oshirish boʻyicha kelishuvlarga erishilgani, boshqa bitimlar boʻyicha ishlar davom etayotgani maʼlum qilindi. 

Shuningdek, nemis tili chuqurlashtirilgan holda oʻqitiladigan maktablar tarmogʻini kengaytirish, Germaniyaning yetakchi oliy taʼlim muassasalari bilan aloqalarni rivojlantirish borasidagi hamkorlik uchun ulkan salohiyat mavjudligi taʼkidlandi. 

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev bilanGermaniya Federal kansleri Angela Merkelning uchrashuvida asosiy eʼtibor savdo-iqtisodiy, investitsiyaviy va texnologik hamkorlikni rivojlantirish masalalariga qaratildi. 

Xalqaro va mintaqaviy ahamiyatga molik asosiy masalalar boʻyicha pozitsiyalar oʻxshash va yaqinligi qayd etildi. Samarali muloqotni ikki va koʻp tomonlama shaklda, jumladan, nufuzli xalqaro tuzilmalar doirasida izchil davom ettirishga intilish mushtarak ekani tasdiqlandi. 

Germaniya kansleri Oʻzbekiston Prezidenti rahbarligida iqtisodiyotni modernizatsiya qilish va jamiyatni yanada demokratlashtirish borasida amalga oshirilayotgan islohotlarni yuqori baholadi. Oʻzbekistonning Markaziy Osiyoda doʻstlik va oʻzaro ishonch muhitini yaratish, koʻp yillik bahsli masalalarni tinchlik yoʻli bilan hal etish va mintaqani global iqtisodiyotga integratsiya qilish boʻyicha yangi mintaqaviy siyosatini olqishladi. 

Tomonlar inson huquqlarini himoya qilish, atrof-muhitni muhofaza etish masalalarini ham koʻrib chiqdi. Davlatimiz rahbari Germaniya hukumatiga Orol fojiasi oqibatlarini bartaraf etishdagi koʻmagi uchun minnatdorlik bildirib, Berlinni Orolboʻyi uchun koʻp sheriklik asosidagi Trast fondi faoliyatida faol ishtirok etishga chaqirdi. 

Muloqotda xavfsizlik sohasidagi hamkorlik masalasiga, jumladan, Afgʻoniston muammosini hisobga olgan holda eʼtibor qaratildi. Bu masalani barcha tomonlar ishtirokida, afgʻonlar rahbarligida tinch yoʻl bilan hal etish zarurligi alohida qayd etildi. 

Germaniya Oʻzbekistonning texnologiya va investitsiyalar sohasidagi asosiy sheriklaridan biridir. Mamlakatlarimiz oʻrtasida savdo sohasida eng koʻp qulaylik yaratish tizimi joriy etilgan. Oʻtgan yili tovar ayirboshlash hajmi 700 million yevrodan oshgan. 

Muzokarada bu koʻrsatkichni 1 milliardevroga yetkazish uchun barcha imkoniyatlar borligi taʼkidlanib, bu boradagi istiqbolli yoʻnalishlar muhokama qilindi. 

Oʻzbekistonda germaniyalik investorlar ishtirokida 132 ta firma va kompaniya faoliyat yuritmoqda. Shundan 33 tasi yuz foiz nemis kapitali asosida tuzilgan, 31 tasi yurtimizda oʻz vakolatxonasini ochgan. Oʻzbekiston milliy banki Germaniyaning 57 ta banki bilan aloqa oʻrnatgan. Toshkentda “Doyche-bank” boʻlimi tashkil etilgan. 

Mamlakatimizda dunyoga mashhur nemis kompaniyalari bilan amalga oshirilgan yirik loyihalar muvaffaqiyati oʻzaro manfaatli investitsiyaviy hamkorlikka misol boʻla oladi. “MAN” konserni bilan sheriklikda zamonaviy yuk avtomobillari, “Claas” va “Lemken” kompaniyalari bilan qishloq xoʻjaligi texnikalari, “Knauf” bilan qurilish materiallari, “Deutsche Kabel” bilan kabel-oʻtkazgich mahsulotlari ishlab chiqarilmoqda. Germaniyalik mutaxassislar ishtirokida “Qarshi – Termiz” temir yoʻli elektrlashtirilmoqda. 

Oʻzbekiston – Germaniya ishbilarmonlar kengashi oʻzaro tovar ayirboshlash hajmini oshirish va toʻgʻridan-toʻgʻri investitsiyalar oqimini koʻpaytirish boʻyicha izchil ish olib bormoqda. Moliyaviy-texnikaviy hamkorlik borasida maslahatlashuvlar, savdo va investitsiyalar, qishloq xoʻjaligi boʻyicha hukumatlararo ishchi guruhlar majlislari oʻtkazilmoqda. 

Uchrashuvda savdo, sanoat, gaz-kimyo, qurilish sohalarida oʻzaro manfaatli qoʻshma loyihalarni amalga oshirish, moliyaviy-texnik koʻmak va tajriba almashishni kengaytirishga kelishib olindi. 

Tashrif doirasida kimyo, qurilish, energetika, metallurgiya va oziq-ovqat sohalari yetakchilari – “Siemens”, “Tyssen Krupp”, “Claas”, “MAN”, “Knauf”, “Linde”, “Papenburg”, “Humana”, “Volkswagen” kabi xalqaro miqyosdagi nemis konsernlari bilan sheriklikda yangi koʻp milliardlik loyihalarni amalga oshirish boʻyicha kelishuvga erishilgani mamnuniyat bilan qayd etildi. 

Ilm-fan, taʼlim sohalarida hamkorlikni rivojlantirish, madaniy aloqalar va turistlar almashuvini kengaytirish muhimligi qayd etildi. 

Oʻzbekistonda 8 mingdan ziyod nemis millatiga mansub yurtdoshlarimiz yashamoqda. Madaniyati va anʼanalarini saqlab, rivojlantirishi uchun barcha sharoit yaratilgan. 400 mingdan ortiq oʻquvchi nemis tilini oʻrganmoqda. Yaqinda Toshkent, Samarqand va Buxorodagi maktablarga buyuk nemis olim va yozuvchilari nomlari berildi. 

Toshkentdagi Gyote instituti, Konrad Adenauer va Fridrix Ebert nomidagi jamgʻarmalar, Germaniya akademik almashinuvlar xizmati (DAAD) vakolatxonalari va boshqa tashkilotlar xalqlarimiz oʻrtasidagi madaniy-maʼrifiy aloqalarni rivojlantirishga hissa qoʻshmoqda. Poytaxtimiz va bir necha viloyatlarda boʻlimlari boʻlgan “Vidergeburt” nemis madaniyat markazi, “Oʻzbekiston – Germaniya” doʻstlik jamiyati faoliyat yuritmoqda. 

Oʻzbekistonda Germaniya fuqarolari uchun 30 kungacha vizasiz rejim joriy etilgani muhim voqea boʻldi. Bu mamlakatimizni koʻrishga qiziqadigan turistlar, biznesini yoʻlga qoʻyadigan investorlar va boshqalarga katta qulaylik yaratdi. 

Tashrif doirasida iqtisodiyot, savdo, moliya, taʼlim, ilm-fan va innovatsiya sohalariga oid hukumatlararo va idoralararo 9 ta hujjat imzolandi. Tomonlar mamlakatlarimiz va xalqlarimiz manfaati yoʻlida oʻzaro hamkorlikni yanada rivojlantirishga intilishini bildirdilar. 

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev Germaniya Federativ Respublikasi Bundestagi Raisi Volfgang Shoyble bilan ham uchrashdi. 

Bundestag Germaniyaning bir palatali parlamenti boʻlib, qonunlar qabul qilishdan tashqari Federal kanslerni saylash hamda hukumat faoliyatini nazorat qilish kabi muhim funksiyalarni ham bajaradi. 

Oʻzbekiston va Germaniya parlamentlari oʻrtasida yaxshi aloqalar yoʻlgan qoʻyilgan. Oliy Majlis Qonunchilik palatasida Bundestag bilan hamkorlik boʻyicha“Oʻzbekiston – Germaniya” guruhi, Bundestagda esa “Germaniya Federativ Respublikasi – Markaziy Osiyo” guruhi tashkil etilgan. 

Davlatimiz rahbari Oʻzbekiston bilan Germaniya oʻrtasidagi hamkorlikni huquqiy jihatdan qoʻllab-quvvatlash, xalqlarimiz manfaatini taʼminlashda parlamentlar muhim oʻrin tutishini taʼkidladi. 

Bundestag Raisi mamlakatimizda huquqiy demokratik davlat va kuchli fuqarolik jamiyati barpo etish borasida roʻy berayotgan oʻzgarishlarni yuqori baholadi. 

Muloqotda qonun ustuvorligini taʼminlash, parlament nazorati, ijtimoiy va iqtisodiy islohotlar samaradorligini oshirish boʻyicha tajriba almashish masalalari muhokama qilindi. Tashrif doirasida savdo-iqtisodiy, investitsiyaviy va boshqa sohalarda erishilgan kelishuvlarni amalga oshirish boʻyicha qabul qilinadigan “yoʻl xaritasi”ga asosan parlamentlararo hamkorlik qilish muhimligi taʼkidlandi. 

Oʻzbekiston Prezidentining Germaniyaga rasmiy tashrifi barcha darajadagi, jumladan, parlamentlar oʻrtasidagi aloqalarning yangi yoʻnalishlarini belgilab bergani qayd etildi. 

Davlatimiz rahbari Bundestag binosini koʻzdan kechirdi. Mamlakatimiz delegatsiyasiga Bundestag tarixi va faoliyati haqida soʻzlab berildi. 

Prezident Shavkat Mirziyoyev shu kunning oʻzida Myunxen shahriga tashrif buyurdi. Oʻzbekiston delegatsiyasi uchun ajratilgan qarorgoh yonida Bavariyada oʻqiyotgan, ishlayotgan oʻzbekistonlik yoshlar bilan muloqot qildi. 

22 yanvar kuni Bavariya Bosh vaziri Markus Zyoder, Germaniyaning yetakchi kompaniya va banklari rahbarlari bilan uchrashuvlar oʻtkazilishi rejalashtirilgan. 

Oʻzbekiston Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning Germaniyaga rasmiy tashrifi davom etmoqda.
OVOZ BERISH
Ishonch telefonlarining xizmatini baholang:
 
A'lo
Yaxshi
Qoniqarli
Yomon

Моё мнение

Korrupsiyaga qarshi kurash

Tugmani bosing Tinglash