Welcome to stat   Click to listen highlighted text! Welcome to stat Powered By GSpeech

Sayt test rejimida ishlamoqda

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev 19-noyabr kuni kongressmen Trent Kelli boshchiligidagi AQSH Kongressi delegatsiyasini qabul qildi. 

Davlatimiz rahbari tarkibida AQSH Vakillar palatasi aʼzolari Visente Gonsales, Ronald Estes, Rojer Marshall va Jennifer Gonsales Kolon ham boʻlgan delegatsiyani samimiy qutlar ekan, kongressmenlarni AQSH parlamentiga oraliq saylovning muvaffaqiyatli oʻtgani bilan tabrikladi. 

Keyingi yillarda koʻp qirrali Oʻzbekiston – AQSH hamkorligi jadal rivojlanib borayotgani chuqur mamnuniyat bilan qayd etildi. Joriy yil may oyida Vashingtonda boʻlib oʻtgan oliy darajadagi uchrashuvlar mamlakatlarimiz oʻrtasidagi strategik sheriklikning yangi davrini boshlab bergani taʼkidlandi. 

Turli yoʻnalishlar boʻyicha ikki tomonlama aloqalar faollashdi, konstruktiv siyosiy muloqot yoʻlga qoʻyildi, parlamentlararo almashuvlar, shuningdek, madaniy-gumanitar va taʼlim sohalaridagi hamkorlik kengaymoqda. 

Savdo-iqtisodiy sohada birgalikdagi saʼy-harakatlar bilan oʻzaro savdo hajmini oshirish, Oʻzbekiston iqtisodiyoti tarmoqlarini rivojlantirish va modernizatsiya qilishga yetakchi AQSH kompaniyalarining toʻgʻridan-toʻgʻri investitsiyalari va texnologiyalarini jalb etish borasida aniq manzilli chora-tadbirlar amalga oshirilmoqda. 

Joriy yil boshidan buyon oʻtgan davrning oʻzida oʻzaro tovar ayirboshlash hajmi ikki barobar ortdi, mamlakatimizda AQSH kapitali ishtirokida 25 dan ziyod yangi korxona tashkil etildi. 

Oktyabr oyida mamlakatimizda AQSH savdo vaziri Uilbur Ross boshchiligidagi nufuzli delegatsiya ishtirokida birinchi marta Amerika biznesi haftaligining ishbilarmonlik tadbirlari oʻtkazildi. 

Davlatimiz rahbari AQSH Vakillar palatasida kongressmenlar T.Kelli va V.Gonsales rahbarligida “Oʻzbekiston boʻyicha kokus” tashkil etilganini mamnuniyat bilan qayd etdi. Ushbu mexanizm har tomonlama munosabatlarni kengaytirish va aniq iqtisodiy loyihalarni ilgari surishda samarali omil boʻlib xizmat qilishiga ishonch bildirildi. 

Uchrashuvda ikki tomonlama munosabatlarga doir, shuningdek, mintaqaviy va xalqaro ahamiyatga molik dolzarb masalalar koʻrib chiqildi. 

Savdo-iqtisodiy va investitsiyaviy hamkorlik uchun qulay sharoitlar yaratish hamda bu boradagi qoʻshma loyihalarni, avvalo, hududlararo darajada qoʻllab-quvvatlashga alohida eʼtibor qaratildi. 

Kongressmenlar davlatimiz rahbariga samimiy qabul uchun minnatdorlik bildirib, Oʻzbekistonda yangi bosqichda amalga oshirilayotgan hamda barcha soha va yoʻnalishlarni qamrab olgan islohot va yangilanishlarga yuksak baho berdi. 

Mamlakatlarimiz oʻrtasidagi strategik sheriklik munosabatlarini yanada rivojlantirish va mustahkamlash, oʻzaro manfaatli amaliy hamkorlikni kengaytirishga faolkoʻmaklashishga tayyorlik taʼkidlandi. 


 

 

OʻzA

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev joylarda amalga oshirilayotgan islohotlar, olib borilayotgan bunyodkorlikishlari, yirikloyihalarbilan tanishish maqsadida 15-noyabr kuni Qoraqalpogʻiston Respublikasiga tashrif buyurdi.

Davlatimiz rahbari Qoraqalpogʻistonga tashriflari chogʻida hudud iqtisodiyotini rivojlantirish, ijtimoiy sharoitlarni yaxshilash boʻyicha tizimli chora-tadbirlarni belgilab bergan edi. Oʻtgan davrda hududda qator loyihalar hayotga tatbiq etildi. “Obod qishloq”, “Obod mahalla” dasturlari doirasida keng koʻlamli obodonlashtirish ishlari muvaffaqiyatli amalga oshirilmoqda.

Prezidentimiz dastlab Nukus xalqaro aeroportida amalga oshirilgan modernizatsiya ishlarini koʻzdan kechirdi. 

Davlatimiz rahbarining 2017-yil yanvar oyidagi tashrifi chogʻida berilgan topshiriqlar ijrosi doirasida bu yerda qariyb 80 milliard soʻmlik ish bajarilgan. Aeroport binosi rekonstruksiya qilinib, terminal kengaytirilgan, zamonaviy jihozlangan. 

Shavkat Mirziyoyev Nukus xalqaro aeroporti Qoraqalpogʻistonni iqtisodiy rivojlantirish, biznes aloqalarni kengaytirish, turistlar oqimini koʻpaytirishga xizmat qilishini taʼkidladi. 

Prezidentimiz Moʻynoq tumaniga tashrif buyurdi. 

Keyingi yillarda hududdagi ekologik holatni yaxshilash, aholini toza ichimlik suvi bilan taʼminlash, yangi ish oʻrinlari yaratish boʻyicha bajarilgan manzilli chora-tadbirlar natijasida odamlar turmush darajasi sezilarli oshdi. 

Davlatimiz rahbarining 2017-yil 28-fevraldagi“2017-2018 yillar davrida Qoraqalpogʻiston Respublikasining Moʻynoq tumanini iqtisodiy rivojlantirish va aholi bandligini taʼminlash boʻyicha qoʻshimcha chora-tadbirlar toʻgʻrisida”gi qaroriga muvofiq toʻqimachilik, farmatsevtika va elektrotexnika mahsulotlari, tomchilab sugʻorish uskunalari, plastmassa quvurlar ishlab chiqarish yoʻlga qoʻyildi, baliqchilik va turizmni rivojlantirish boʻyicha imkoniyatlar ishga solindi. 

2019-yilda Moʻynoq tumanida yana koʻplab – sanoat sohasida 12 ta, qishloq xoʻjaligida 5 ta, xizmat koʻrsatish boʻyicha 14 ta loyiha amalga oshirilishi rejalashtirilgan. Ijtimoiy soha obyektlari qurish va taʼmirlash, muhandislik-kommunikatsiya tarmoqlarini rivojlantirish boʻyicha loyihalar ishlab chiqilgan. Shavkat Mirziyoyev ushbu loyihalar bilan tanishdi. 

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Orolboʻyi xalqaro innovatsiya markazi taqdimotida uning hudud ijtimoiy-iqtisodiy hayotidagi ahamiyati alohida taʼkidlandi. Ushbu innovatsiya markazi Shavkat Mirziyoyevning joriy yil 24 avgust kuni boʻlib oʻtgan Orolni qutqarish xalqaro jamgʻarmasi taʼsischi davlatlari rahbarlari kengashining majlisida bildirgan tashabbusi natijasidir. Oʻshanda Prezidentimiz Orolboʻyi hududiga innovatsion yechimlar va xorijiy investitsiyalarni jalb etish, “yashil iqtisodiyot”ni rivojlantirish, ilmiy-amaliy tadqiqotlar olib borish va boshqa masalalar boʻyicha muhim takliflarni ilgari surgan edi. 

Koʻp oʻtmay, 2018-yil 16-oktyabr kuni Islom taraqqiyot banki va Shoʻrlanish sharoitida biodehqonchilik xalqaro markazining ilmiy-texnik koʻmagida Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Orolboʻyi xalqaro innovatsiya markazi tashkil etildi. Orol dengizining qurib qolgan qismidagi shoʻrlangan yerlarda ilmiy-tadqiqot va amaliy ishlar koʻlamini kengaytirish, ekotizimni yaxshilashga ilgʻor tajribalar va innovatsiyalarni joriy etish, sahroni daraxtzorga aylantirish, qurgʻoqchilikni boshqarish, chorvachilikni rivojlantirish kabi vazifalar uning asosiy maqsadi etib belgilandi. 

Hozirgi kunda bu maqsadlar uchun Innovatsion rivojlanish vazirligi, xalqaro tashkilotlar, jumladan, Fransiya taraqqiyot agentligi mablagʻlari yoʻnaltirilmoqda. 

Hudud hayoti uchun yana bir ahamiyatli loyiha Oʻrmon xoʻjaligi davlat qoʻmitasi hamda Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish davlat qoʻmitasi tomonidan Orol dengizining qurigan tubida 500 ming gektar oʻrmon barpo etish loyihasidir. Shu paytgacha yaratilgan yaylovlar buning imkoni borligini koʻrsatmoqda. Yaqin uch yilda yana 500 ming gektar maydonda oʻrmon barpo etilishi Orolboʻyidagi ekologik va iqtisodiy holatni ancha yaxshilaydi. Tuz uchishi va yerning shoʻrlanishi kamayib, chorvachilik uchun ulkan ozuqa manbai yaratiladi. 

Davlatimiz rahbari mazkur rejalarni maʼqullab, ularni tez vaqtlarda amalga oshirish va yanada rivojlantirish uchun zarur koʻmak berilishini taʼkidladi. Moʻynoqning mavjud salohiyati, tabiiy imkoniyatlaridan foydalanib, kerakli mahsulotlar ishlab chiqarish boʻyicha topshiriqlar berdi. 

Masalan, Moʻynoqda qamish koʻp. Uni qayta ishlaydigan korxonalar tashkil etib, bozorbop qurilish materiallari tayyorlash, yoshlarni ish bilan taʼminlash mumkin. Hududning yana bir imkoniyati – suv havzalari. Ularda baliqchilikni rivojlantirish, baliqni qayta ishlab sotish orqali oilalarga baraka kiradi. 

Moʻynoqda chorvachilik, ayniqsa, echkichilikni rivojlantirish ham mumkin. Echki har qanday muhitga yaxshi moslashadi, ozuqa tanlamaydi. Uning junidan kundalik ehtiyoj tovarlari tayyorlab sotish xotin-qizlar uchun ish oʻrni boʻladi. 

Orol fojiasidan eng koʻp zarar koʻrgan asli shu – Moʻynoq aholisi, dedi Shavkat Mirziyoyev. Ularning sabr-qanoati, vatanparvarligi, mehnatkashligi uchun rahmat aytishimiz, shunga munosib xizmat qilishimiz kerak. 

Shu bois Prezidentimiz kelgusi ikki yilda Moʻynoqda 20 ta koʻp qavatli uy qurish, yangi shaharcha barpo etish boʻyicha topshiriq berdi. Bu yerda zamonaviy shaharsozlikdagi barcha yangiliklarni joriy etish, namunaviy infratuzilma yaratish zarurligini taʼkidladi. 

Ekologiya muzeyi zalida mahalliy aholi vakillari bilan boʻlib oʻtgan muloqotda ana shu ulkan rejalar haqida soʻz bordi. Shavkat Mirziyoyev Moʻynoq rivojida yangi davr boshlanishi, zamonaviy uy-joylar va korxonalar qurilishi, tuman yoshlarining oliy oʻquv yurtlariga kirishi uchun imtiyozlar berilishini taʼkidladi. Oʻzbekiston Prezidentining tashrifi, tumanni har tomonlama rivojlantirishga qaratayotgan eʼtibori moʻynoqliklarga katta quvonch bagʻishladi. 

Davlatimiz rahbari Qanlikoʻl tumanida barpo etilgan “Kanteks invest” toʻqimachilik korxonasi bilan tanishdi. 

Prezidentimizning 2017-yil yanvar va dekabr oylarida Qoraqalpogʻiston Respublikasiga tashrifi chogʻida Qanlikoʻl tumanida yirik toʻqimachilik korxonasi tashkil etish loyihasi taqdim etilgan edi. Oʻtgan vaqt mobaynida korxona uchun 10 gektar yer ajratilib, bunyodkorlik ishlari boshlab yuborildi. Korxonani barpo etish yengil sanoat mahsulotlari ishlab chiqarishda tajribali boʻlgan “Kanteks invest” MCHJ tomonidan amalga oshirildi. Natijada yaydoq yerda zamonaviy toʻqimachilik fabrikasi qad rostladi. 

Ayni paytda korxonaga Germaniya, Shveysariya, Turkiya va Hindistondan soʻnggi rusumdagi toʻqimachilik dastgohlari keltirilib oʻrnatish ishlari olib borilmoqda. 

Loyiha qiymati 38,7 million AQSH dollari boʻlgan korxonani kelasi yil birinchi choragida ishga tushirish moʻljallangan. Bu yerda dastlabki bosqichda yiliga 11 ming tonna sifatli ip-kalava ishlab chiqariladi. 2020-yilda roʻyobga chiqariladigan navbatdagi bosqichda toʻqimachilik matosi tayyorlash, 2021-yilda amalga oshiriladigan uchinchi bosqichda boʻyash va tayyor kiyim-kechak ishlab chiqarish yoʻlga qoʻyiladi. 

Korxona toʻla quvvat bilan ishlay boshlagach, yiliga qiymati 25 million AQSH dollaridan ziyod mahsulotni eksport qilish imkoniyati paydo boʻladi. 

Davlatimiz rahbari korxonaning ishlab chiqarish binosi, toʻqimachilik dastgohlarini koʻzdan kechirdi, taʼsischilar bilan suhbatlashdi. 

650 ga yaqin kishi ish bilan taʼminlanadigan fabrika uchun bugungi kunda ishchilar tanlab olinib, shu yerning oʻzida tashkil qilingan oʻquv markazida oʻqitilmoqda, shuningdek, boshqa hududlardagi korxonalarda bilim va malakasi oshirilmoqda. 

Shu yerda Qoraqalpogʻiston Respublikasini rivojlantirishga qaratilgan iqtisodiy loyihalar taqdimoti oʻtkazildi. 

Qoraqalpogʻiston Respublikasida ip-kalava eksportini kamaytirish, jinsi matosi, momiq sochiq va boshqa tayyor mahsulotlar ishlab chiqarishni kengaytirish, ekin maydonlarini klasterlarga berish, hosildorlik va rentabellik darajasini oshirish haqida soʻz bordi. Qizilmiya va boshqa dorivor oʻsimliklar yetishtirish va qayta ishlash tashkilotlari uyushmasining amalga oshirilayotgan investitsiyaloyihalari, jumladan, noyabr oyida faoliyat boshlagan “Lanko Miya” MCHJ qoʻshma korxonasida qizilmiya ekstraktidan Yevropa bozori uchun moʻljallangan qandolat mahsulotlari, shokolad uchun ingredentlar ishlab chiqarish loyihasi davlatimiz rahbarida katta qiziqish uygʻotdi. Qoraqalpogʻistonda qizilmiya plantatsiyalarini koʻpaytirish, xorijiy sheriklar bilan vodorod-peroksid zavodini ishga tushirish, investorlar uchun bojxona toʻlovi, mahsulotni standartlashtirishni yengillashtirish, “Nukus-farm” EIZda investitsiya loyihalarini amalga oshirish yuzasidan tavsiyalar berildi. 

Oʻzbekistonning Xitoy, Janubiy Koreya, Yaponiya, Kuvaytdagi elchixonalari tomonidan ushbu davlatlar bilan amalga oshirilayotgan loyihalar taqdimotning eʼtiborli jihati boʻldi. Prezidentimiz topshirigʻi asosida elchilarimiz tomonidan ushbu mamlakatlar bilan Qoraqalpogʻistonda yirik loyihalarni amalga oshirishga kirishilgani, jumladan, jalb qilinayotgan investitsiyalar hisobiga zamonaviy avtomatlashgan sement va lok-buyoq zavodlari ishga tushirilishi va boshqa katta hajmli loyihalarni tatbiq etishga kirishilgani qayd etildi. 

Qoraqalpogʻiston kelgusi 2-3 yilda butunlay oʻzgarishi kerak. Elchilar kelib, bu yerda uy-joy, yoʻl infratuzilmasi, taʼlim, ijtimoiy soha, suv taʼminoti kabi yoʻnalishlar boʻyicha investitsiya loyihalariga takliflar berishi zarur. Eng muhimi, ushbu ishlarning samarasi qoraqalpogʻistonliklar hayotida sezilishi kerak, dedi davlatimiz rahbari. 

Shavkat Mirziyoyev qurilish materiallari ishlab chiqarish, qishloq xoʻjaligini rivojlantirish, baliqchilik, parrandachilik, chorvachilik, uzumchilik klasterlari tashkil etish hisobiga ushbu tarmoqlarni rivojlantirish, xorijdan toʻgʻridan-toʻgʻri investitsiyalar jalb qilishni koʻpaytirib, istiqbolli loyihalarni amalga oshirish, hududning eksport salohiyatini yuksaltirish yuzasidan mutasaddilarga zarur koʻrsatmalar berdi. 

Qoraqalpogʻiston Respublikasida aholi salomatligini muhofaza qilishga alohida eʼtibor qaratilib, yangi zamonaviy tibbiyot muassasalari bunyod etilmoqda, mavjudlari rekonstruksiya qilinayotir. 

Bu borada Orolboʻyi aholisiga koʻrsatilayotgan tibbiy xizmat sifatini yanada yaxshilash maqsadida amalga oshirilayotgan 2017-2018 yillarga moʻljallangan investitsiya dasturi muhim ahamiyat kasb etmoqda. Jumladan, mazkur dastur asosida 36 obyektda 84 milliard soʻmlikdan ziyod ish bajarildi, 2,8 million dollarlik zamonaviy tibbiy asbob-uskunalar keltirildi. 2 ming 365 shifokor Toshkent vrachlar malakasini oshirish institutida, 53 shifokor xorijda malaka oshirdi. 72 zamonaviy avtotransport vositasi keltirildi. 

“Qoʻngʻirot” ovul fuqarolar yigʻinidagi 23-oilaviy poliklinika ham joriy yilda rekonstruksiya qilindi. UTT, EKG, biokimyoviy analizator kabi zamonaviy tibbiy jihozlar bilan taʼminlandi. 

Shavkat Mirziyoyev mazkur oilaviy poliklinikada yaratilgan sharoitlar bilan tanishdi. 

Muassasa “Qoʻngʻirot”, “Shumanay”, «Qangli” ovul fuqarolar yigʻinlari aholisiga xizmat koʻrsatadi. Poliklinikada 5 oʻrinli statsionar va tez tibbiy yordam koʻrsatish shoxobchasi tashkil etilgan. Ayollar maslahatxonasi, ijtimoiy dorixona, fitobar aholi xizmatida. 

Prezidentimizga mobil oftalmologik klinika faoliyati haqida ham maʼlumot berildi. “Isuzu” avtobusida tashkil etilgan ushbu mobil klinika koʻz kasalligiga chalingan bemorlarni joylarda chuqur tekshiruvdan oʻtkazish va davolashda muhim ahamiyat kasb etadi. 

Shavkat Mirziyoyev aholi salomatligini mustahkamlash borasidagi ishlar izchil davom ettirilishini, ayniqsa, xotin-qizlar va bolalar sogʻligʻi uchun barcha sharoit yaratilishini taʼkidladi.

Prezidentimiz Qoʻngʻirot tumanidagi “Wunderkinds in Kungirad” maktabgacha taʼlim muassasasida boʻldi. 

Davlatimiz rahbari farzandlarimiz tarbiyasining birinchi va muhim boʻgʻini – maktabgacha taʼlim muassasalari faoliyatini takomillashtirishga doimiy eʼtibor qaratib keladi. 

Qoʻngʻirot tumani “Qoʻngʻirot” ovul fuqarolar yigʻini hududida joylashgan “Wunderkinds in Kungirad” davlat-xususiy sheriklik asosidagi maktabgacha taʼlim muassasasiga 90 dan ziyod bola qamrab olingan. 

Mazkur bogʻcha joriy yil 7 noyabr kuni faoliyat boshlagan. Tadbirkor Dilnoza Abdullayeva mart oyida hududdagi tashlandiq binoni “nol” qiymatda olib, uni zamonaviy maktabgacha taʼlim muassasasiga aylantirdi. Buning uchun “Oʻzsanoatqurilishbank”dan 1,5 milliard soʻm kredit ajratildi. 500 million soʻm oʻz mablagʻini sarfladi. Bogʻchada bolalarga rus, ingliz tillari interfaol usullarda oʻrgatiladi. Sport toʻgaraklari mavjud. 

Davlatimiz rahbari bogʻchada bolalarga yaratilgan sharoitlar bilan tanishdi, xodimlar bilan muloqot qildi. 

Farzandlarimizni bolaligidan sogʻlom, aqlli qilib tarbiyalasak, ertaga maktabga bilimli yoshlar keladi. Maktabni oʻquvchilar har tomonlama bilimli boʻlib bitirsa, institutlarimizga ilm-maʼrifatli, maʼnaviyatli yoshlar boradi, mamlakatimiz uchun yaxshi kadrlar yetishib chiqadi. Shuning uchun maktabgacha taʼlim doim diqqatimiz markazida boʻlishi kerak, dedi Shavkat Mirziyoyev. 

Prezidentimizga Qoraqalpogʻistonda maktabgacha taʼlim tizimini rivojlantirish boʻyicha amalga oshirilayotgan ishlar va koʻzda tutilayotgan loyihalar toʻgʻrisida maʼlumot berildi. 

Davlatimiz rahbarining Qoraqalpogʻiston Respublikasiga tashrifi davom etmoqda. 

 

 

Matnazar Elmurodov, Ziyodulla Jonibekov, Yesimxon Qanoatov, OʻzA

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev raisligida 9-noyabr kuni sogʻliqni saqlash tizimini rivojlantirish, hududlar aholisini sifatli tibbiy xizmat bilan qamrab olish, tibbiyot muassasalari moddiy-texnik bazasini mustahkamlash borasidagi islohotlar natijalarini tahlil qilish va istiqboldagi ustuvor vazifalarni belgilashga bagʻishlangan videoselektor yigʻilishi oʻtkazildi. 

Davlatimiz rahbari barcha islohotlardan asosiy maqsad odamlar hayotini yaxshilash ekani, sifatli tibbiy xizmat bu borada muhim oʻrin tutishini taʼkidladi. 

Keyingi ikki yilda Prezidentning sohaga oid 50 ta farmon, qaror va farmoyishlari, Vazirlar Mahkamasining 70 dan ziyod qaror va farmoyishlari qabul qilindi. 6 ta yangi ilmiy-amaliy tibbiyot markazi tashkil etilib, ular soni 16 taga yetdi. Aholiga yanada qulaylik yaratish maqsadida hududlarda ularning 10 ta filiali ish boshladi. Tuman va shahar shifoxonalarida 306 ta yangi ixtisoslashgan boʻlim, 1 ming 200 ta tez tibbiy yordam shoxobchasi ochildi. 

Umuman olganda, joriy yilda tibbiyot sohasiga davlat byudjetidan 2017-yilga nisbatan 40 foiz koʻp mablagʻ ajratildi. Yigʻilishda kelasi yil sohaga qariyb 30 foiz koʻp mablagʻ yoʻnaltirish rejalashtirilgani qayd etildi. 

Prezidentning yaqinda qabul qilingan “Davlat tibbiyot muassasalari va sogʻliqni saqlashni boshqarish organlari xodimlarini moddiy ragʻbatlantirishni kuchaytirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida”gi qarori sohadagi yana bir ijobiy yangilik boʻldi. Unga muvofiq, tibbiyot xodimlarining oylik maoshi 1 dekabrdan 20 foizga, 2019-yil 1-apreldan yana 15 foizga oshiriladi. 

Farmon va qarorlar chiqarilib, sohaga shuncha imkoniyatlar yaratildi, dolzarb masalalar hal qilib berildi. Lekin sogʻliqni saqlash tizimida kutilgan natijalar koʻrinmayapti. Ayniqsa, tumanlar, chekka qishloqlardagi aholi tibbiy xizmatdagi jiddiy va tub oʻzgarishlarni oʻz hayotida sezayotgani yoʻq, dedi Shavkat Mirziyoyev. 

Joriy yilning oʻtgan davrida Prezidentning Virtual qabulxonasiga tibbiyot sohasiga doir 45 mingdan ziyod murojaat kelib tushgani bu sohada hali muammolar borligidan dalolat berayotgani qayd etildi. 

Masalan, birlamchi tibbiy-sanitariya yordami tizimi, tuman markaziy shifoxonalarining moddiy-texnik bazasi va malakali kadrlar bilan taʼminlanish darajasi talabga javob bermaydi. Buning oqibatida hududlardagi bemorlar katta mablagʻ sarflab, Toshkent shahriga kelishga yoki chet davlatlarga borishga majbur boʻlmoqda. 

Shu bois yigʻilishda tibbiyot tizimidagi muammolarni vaqtida aniqlash va hal etish, buning uchun hududlardagi holatni toʻliq qayta oʻrganib chiqish, bunda qishloq vrachlik punktlari va oilaviy poliklinikalardan markaziy tibbiyot muassasalarigacha qamrab olish kerakligi taʼkidlandi. 

Tibbiy xizmat koʻrsatishda respublika, viloyat, tuman va qishloq boʻgʻinlari oʻrtasida bogʻliqlikni kuchaytirish zarurligi koʻrsatib oʻtildi. Bunda, avvalo, mahallalarda profilaktika ishlari va tibbiy koʻriklar sifatli tashkil etilib, kasalliklarning oldi olinadi, zarur hollarda bemorlar tuman va viloyat markazlariga yuboriladi. Tuman tibbiyot birlashmalari kasallarni imkon qadar oʻzida davolab, ogʻir bemorlarni viloyat va respublika muassasalariga yoʻnaltiradi. Respublika ixtisoslashtirilgan ilmiy-amaliy tibbiyot markazlari esa oʻz ixtisosligi boʻyicha yagona metodik, texnologik, davolash va profilaktika siyosatini amalga oshirib, aholi salomatligini mustahkamlashga koʻmaklashadi. 

Yigʻilishda onalar va bolalar salomatligini muhofaza qilish masalalariga ham eʼtibor qaratildi. Onalar va bolalar oʻlimiga sabab boʻlayotgan omillarni chuqur tahlil qilib, ularni bartaraf etishga qaratilgan aniq chora-tadbirlar ishlab chiqish boʻyicha topshiriqlar berildi. 

Yuqumli boʻlmagan kasalliklarni profilaktika qilish ishlari talab darajasida yoʻlga qoʻyilmagani qayd etildi. Qator ixtisoslashtirilgan markazlarning bu boradagi faoliyati tanqid qilindi. 

Ayrim hududlarda yuqumli kasalliklarning oldini olish va davolash ishlari ham qoniqarli emas. Jumladan, joriy yilning oʻtgan davrida gepatit, oʻpka sili bilan kasallanish soni respublika boʻyicha 20 foizgacha kamaygan boʻlsa-da, Qoraqalpogʻiston Respublikasi, Buxoro, Navoiy, Qashqadaryo, Namangan, Sirdaryo va Jizzax viloyatlarining ayrim tumanlarida salbiy koʻrsatkichlar saqlanib qolmoqda. 

Shu munosabat bilan respublika ixtisoslashtirilgan ilmiy-amaliy tibbiyot markazlaridagi moddiy-texnik baza va davolash holatini oʻrganib, mavjud kamchiliklarni hal etish, OITSning oldini olish, xorijiy davlatlarda mehnat qilib qaytgan shaxslarni majburiy test tekshiruvidan oʻtkazishning huquqiy mexanizmlarini ishlab chiqish va amaliyotga tatbiq etish chora-tadbirlari muhokama qilindi. 

Xususiy tibbiyot muassasalari tarmogʻini yanada kengaytirish masalalariga eʼtibor qaratildi. Mamlakatimizda xususiy tibbiyotning barcha tarmoqlarini rivojlantirish nafaqat yurtdoshlarimiz, balki qoʻshni davlatlar fuqarolariga ham tibbiy xizmat koʻrsatish boʻyicha katta imkoniyatlar mavjud. 

Shuning uchun mutasaddilarga xususiy tibbiyot muassasalari tarmogʻini kengaytirish, Toshkent, Samarqand, Andijon kabi yirik shaharlarda “tibbiyot xab”larini barpo etish boʻyicha vazifalar topshirildi. 

Kasalliklarni oldini olishning eng kamxarj va samarali yoʻli sogʻlom turmush tarzi va sogʻlom ovqatlanish madaniyatiga amal qilishdir. Afsuski, kamharakatlilik va notoʻgʻri ovqatlanish oqibatida Oʻzbekiston aholisining yarmi ortiqcha vaznga ega, odamlarimizning 46 foizi qon tarkibida meʼyoridan ortiq xolesterin mavjud, 31 foizida qon bosimi yuqori. 

Shu bois aholi oʻrtasida sogʻlom turmush tarzini va sogʻlom ovqatlanish madaniyatini targʻib qilish orqali kasalliklar profilaktikasini kuchaytirish lozimligi taʼkidlandi. 

Videoselektor yigʻilishida tibbiyot sohasini oʻrta va uzoq muddatli istiqbolda rivojlantirish yoʻnalishlari muhokama qilindi. Prezidentimiz Oʻzbekistonda 2025-yilgacha sogʻliqni saqlash tizimini rivojlantirish boʻyicha konsepsiya loyihasini ishlab chiqish yuzasidan koʻrsatmalar berdi. 

Masalan, sohani moliyalashtirishning amaldagi smeta usuli eskirgani, tibbiyot muassasalari qancha bemor davolanganiga qarab emas, koyka-oʻrinlar soniga qarab moliyalashtirib kelinayotgani qayd etildi. Bugungi zamon talablari va xorij tajribasidan kelib chiqib, sinov tariqasida mamlakatimizning 14 ta hududida bittadan tibbiyot birlashmasini aholi jon boshiga va statsionar sharoitda davolanganlar soniga qarab moliyalashtirish boʻyicha topshiriq berildi.

Bugungi kunda barcha rivojlangan davlatlarda majburiy tibbiy sugʻurta tizimi joriy etilgan. Bu orqali byudjet xarajatlarini kamaytirish, tibbiy xizmat sifatini oshirishga erishilgan. 

Yigʻilishda 2021-yildan boshlab yurtimizda ham majburiy tibbiy sugʻurta tizimini bosqichma-bosqich joriy etish, Janubiy Koreya, Singapur, Germaniya kabi davlatlardan xalqaro konsultantlarni jalb qilgan holda, tegishli qonun va qonunosti hujjatlarini ishlab chiqish zarurligi taʼkidlandi. 

Tibbiyot sohasida davlat-xususiy sheriklik tizimini rivojlantirish, ayrim davolash muassasalarini shunday sheriklik asosida yuqori texnologik uskunalar bilan jihozlash, ularga toʻliq moliyaviy mustaqillik berish boʻyicha chora-tadbirlar belgilandi. 

Tibbiy taʼlim tizimini isloh qilish masalasiga alohida eʼtibor qaratildi. Nufuzli xorijiy taʼlim muassasalari filiallarini ochish, oliy oʻquv yurtlari, ilmiy-tadqiqot institutlari va ixtisoslashgan tibbiyot markazlari oʻrtasida integratsiyani kuchaytirish masalalari boʻyicha ham topshiriqlar berildi. 

Muhokama qilingan masalalar yuzasidan mutasaddi rahbarlarning axborotlari tinglandi. 

 

OʻzA

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining qarori

Mamlakatimizda yuqori darajada qulay investitsiya muhitini shakllantirish maqsadida iqtisodiyotni liberallashtirish, sarmoyadorlar, ayniqsa, xorijiy investorlar faoliyati uchun qulay huquqiy shart-sharoitlar yaratish, shuningdek, xalqaro iqtisodiy aloqalarni mustahkamlash boʻyicha kompleks chora-tadbirlar amalga oshirilmoqda. 

Oʻzbekistonda biznes subyektlarining huquqlari va qonuniy manfaatlarini himoya qilish kafolatlarini taʼminlash, ishbilarmonlik muhitini yaxshilash va mamlakatimizning investitsiyaviy jozibadorligini oshirishda nizolarni hakamlik sudlarida hal qilish mexanizmining joriy etilgani alohida ahamiyatga ega. 

Shu bilan birga, tadbirkorlik subyektlari, avvalo, xorijiy investorlarning huquq va manfaatlarini samarali himoya qilishga, ishbilarmonlik muhitini yanada yaxshilash va Oʻzbekistonning investitsiyaviy jozibadorligini oshirishga toʻsqinlik qilayotgan qator tizimli muammolar mavjud. Xususan: 

birinchidan, Oʻzbekiston hududida xalqaro arbitrajlar faoliyatini tartibga soladigan normativ-huquqiy bazaning mavjud emasligi nizolarni hal etish uchun xorijiy davlatlar hududida joylashgan xalqaro arbitrajlarga murojaat qilishga majbur boʻlayotgan xorijiy investorlar va mahalliy tadbirkorlik subyektlari sarf-xarajatlarining oshishiga olib kelmoqda; 

ikkinchidan, amaldagi qonun hujjatlari, jumladan, Oʻzbekiston Respublikasining “Hakamlik sudlari toʻgʻrisida”gi qonuni tomonlarning investitsiyalar bilan bogʻliq nizolarni xalqaro arbitraj sohasidagi standartlarga muvofiq, xorijiy arbitrlarni jalb etgan hamda xorijiy huquqni qoʻllagan holda koʻrib chiqish imkoniyatlarini cheklamoqda; 

uchinchidan, Oʻzbekistonda xalqaro arbitraj qarorlarini ijro etishning aniq huquqiy mexanizmlari shakllantirilmaganligi xorijiy investorlarning mamlakatimiz sud-huquq tizimiga boʻlgan ishonchiga salbiy taʼsir koʻrsatmoqda, oqibatda respublikaning investitsiyaviy jozibadorligini pasaytirmoqda; 

toʻrtinchidan, mahalliy arbitrlar va xalqaro arbitraj sohasidagi boshqa mutaxassislarni tayyorlash va ularning malakasini oshirish faoliyati yoʻlga qoʻyilmagan. 

Investitsiyalar bilan bogʻliq nizolarni xalqaro arbitraj orqali hal etishning zamonaviy va xalqaro standartlarga asoslangan mexanizmlarini shakllantirish, investitsiya muhitini yaxshilash, investorlarning huquqlari va qonuniy manfaatlari himoya qilinishi kafolatlarini mustahkamlash, shuningdek, 2017-2021 yillarda Oʻzbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yoʻnalishi boʻyicha Harakatlar strategiyasida belgilangan vazifalar ijrosini taʼminlash maqsadida: 

1. Oʻzbekiston Respublikasi Savdo-sanoat palatasi va Adliya vazirligining nodavlat notijorat tashkilot maqomiga ega Oʻzbekiston Respublikasi Savdo-sanoat palatasi huzuridagi Toshkent xalqaro arbitraj markazini tashkil etish (keyingi oʻrinlarda – Markaz) toʻgʻrisidagi taklifiga rozilik berilsin va uning asosiy vazifalari etib quyidagilar belgilansin: 

a)turli davlatlarda joylashgan tijorat tashkilotlari, shu jumladan, xorijiy investorlar oʻrtasida yuzaga keladigan shartnomaviy va boshqa fuqarolik-huquqiy munosabatlardan kelib chiqadigan nizolarni, xususan, investitsiyalar, intellektual mulk va blokcheyn texnologiyalari bilan bogʻliq nizolarni xalqaro arbitraj orqali hal etishni tashkil etish; 

b) nizolarni xalqaro arbitraj va nizolarni hal etishning boshqa muqobil usullari orqali hal etish mexanizmlarini rivojlantirish va takomillashtirish; 

v) yetakchi xorijiy arbitrajlar bilan hamkorlikni yoʻlga qoʻyish, xalqaro arbitraj orqali nizolarni hal etish sohasida tajriba almashish, shuningdek, Markazda nizolarni hal etishga xorijiy arbitrlarni jalb qilish; 

g) xalqaro arbitraj, shu jumladan, investitsiyalar bilan bogʻliq nizolarni suddan tashqari hal etish sohasida mutaxassislar tayyorlash va ularning malakasini oshirish, shuningdek, ushbu yoʻnalishda tadqiqotlar oʻtkazish boʻyicha chora-tadbirlarni amalga oshirishda ishtirok etish; 

d) mahalliy va xorijiy xoʻjalik yurituvchi subyektlar, xususan, xorijiy investorlarga investitsiya bilan bogʻliq, shu jumladan, tomonlardan biri davlat boʻlgan nizolarning vujudga kelishining oldini olish sohasida konsultatsiya xizmatlarini koʻrsatish. 

2. Belgilansinki: 

Markazga arbitr sifatida Oʻzbekiston Respublikasi fuqarosi boʻlgan mutaxassislar bilan bir qatorda xorijiy davlatlar fuqarosi boʻlgan malakali arbitrlar ham jalb etilishi mumkin; 

tomonlarning kelishuviga koʻra, nizolarni hal etishda Markaz arbitrlari tomonidan boshqa, shu jumladan, xorijiy davlatning huquqi qoʻllanishi mumkin; 

Markaz arbitrlarining qarorlari Oʻzbekiston Respublikasi hududida hakamlik sudlari qarorlarini ijro etish uchun qonun hujjatlarida, shuningdek, Oʻzbekiston Respublikasining xalqaro shartnomalarida koʻzda tutilgan tartibda ijro etiladi; 

Markazda yozishmalar va ish yuritish oʻzbek, rus va ingliz tillarida olib boriladi; 

sudlar oʻz vakolatlari doirasida va qonun hujjatlarida belgilangan tartibda arbitraj ishlari koʻrilishida dalillar olish, toʻplash, Markaz arbitrlari qarorlarining ijrosini taʼminlash boʻyicha choralar koʻrish borasida Markazga koʻmaklashadi; 

Markazning Oʻzbekiston Respublikasi norezidenti boʻlgan arbitrlari arbitr funksiyalarini bajargani uchun gonorar sifatida olingan mablagʻlar qismi uchun jismoniy shaxslarning daromadidan olinadigan soliq toʻlashdan ozod etiladi; 

nizolarni xalqaro arbitraj yoʻli bilan hal etishga xorijiy davlatlar fuqarolarini Markaz arbitrlari va ekspertlar sifatida jalb etish uchun Oʻzbekiston Respublikasi hududida mehnat faoliyatini amalga oshirish huquqini beruvchi ruxsatnoma olish talab etilmaydi; 

nizoni xalqaro arbitraj orqali koʻrib chiqish uchun arizalarni qabul qilish, shuningdek, eshituvlar va boshqa protsessual harakatlarni oʻtkazish zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalangan holda onlayn tartibda, arbitrlar va tomonlarning ishtirokisiz amalga oshirilishi mumkin; 

Markazda nizolarni xalqaro arbitraj orqali hal etishda ishtirok etayotgan tomonlarning vakillarida arbitraj qarorlari Oʻzbekiston Respublikasining vakolatli sudlarida qayta koʻrib chiqilganda, shuningdek, Markazda koʻrib chiqilayotgan arbitraj nizolari boʻyicha har qanday masalalar belgilangan tartibda koʻrib chiqilganda advokatlik faoliyati bilan shugʻullanish huquqini beruvchi litsenziyaning mavjud boʻlishi talab etilmaydi; 

Markaz qonun hujjatlarida belgilangan tartibda nizolarni mediatsiya tamoyilini oʻtkazish orqali hal etish va nizolarni hal etishning boshqa muqobil usullarini qoʻllash huquqiga ega; 

yuridik shaxslarning Markazda nizoni koʻrib chiqish bilan bogʻliq arbitraj xarajatlarini toʻlashga yoʻnaltiriladigan mablagʻlari qoʻshilgan qiymat soligʻidan ozod etiladi; 

Markaz oʻz nomi tushirilgan blank va dumaloq muhrga, tijorat banklarida milliy va chet el valyutasidagi bank hisobvaraqlariga ega boʻlishi mumkin. 

3. Maʼlumot uchun qabul qilinsinki, YEXHT va BMT Taraqqiyot dasturining Oʻzbekiston Respublikasidagi vakolatxonalari tomonidan Markaz faoliyatini qoʻllab-quvvatlash va uni tashkil etishda koʻmaklashishga qiziqish bildirilgan. 

4. Belgilansinki: 

Markaz qoshida uning faoliyatiga xalqaro standartlarni joriy etishga koʻmaklashish maqsadida arbitraj sohasidagi yetakchi xalqaro va mahalliy mutaxassislardan, shuningdek, jahonning eʼtirof etilgan arbitraj markazlari arbitrlaridan iborat Kuzatuv kengashi tashkil etiladi; 

Markazga Oʻzbekiston Respublikasi Savdo-sanoat palatasi raisi tomonidan, qoidaga koʻra, yetakchi xorijiy xalqaro arbitrajlarda arbitr sifatida ishlash tajribasiga ega shaxslar orasidan tayinlanadigan rahbar boshchilik qiladi. 

5. Oʻzbekiston Respublikasi Savdo-sanoat palatasi belgilangan tartibda: 

ikki hafta muddatda Markaz Kuzatuv kengashi tarkibini shakllantirishni; 

bir oy muddatda Markaz Qoidalari, tuzilmasi hamda asosan yetakchi xorijiy xalqaro arbitrajlarda ishlash tajribasiga ega va Markaz Kuzatuv kengashi tomonidan maʼqullangan arbitrlar roʻyxatini shakllantirish va tasdiqlashni; 

bir oy muddatda yetakchi xalqaro ekspertlarni jalb etgan holda, ushbu qaror va Birlashgan Millatlar Tashkilotining Xalqaro savdo huquqi boʻyicha komissiyasining “Xalqaro savdo arbitraji toʻgʻrisida”gi namunaviy qonuni talablariga muvofiq “Xalqaro tijorat arbitraji toʻgʻrisida”gi qonun loyihasi ishlab chiqilishini yakunlash va uni Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasiga kiritishni taʼminlasin. 

6. Oʻzbekiston Respublikasi Tashqi ishlar vazirligi Markazning buyurtmanomalariga koʻra Markaz arbitrlari, Kuzatuv kengashi aʼzolari, ekspertlar, tomonlarning vakillari, Markaz zimmasiga yuklatilgan vazifalarni bajarish uchun jalb etiladigan boshqa xorijiy mutaxassislarga kirish vizalari konsullik va boshqa yigʻimlarni undirmagan holda rasmiylashtirilishini taʼminlasin. 

7. Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi Markaz buyurtmanomalariga koʻra Markaz arbitrlari, Kuzatuv kengashi aʼzolari, ekspertlar, tomonlarning vakillari, Markaz zimmasiga yuklatilgan vazifalarni bajarish uchun jalb etiladigan boshqa xorijiy mutaxassislarga va ularning oila aʼzolariga vizalar muddati uzaytirilishini, shuningdek, ular vaqtincha yashaydigan joyda vaqtinchalik roʻyxatga olish va uning muddatini uzaytirishni davlat bojini undirmagan holda belgilangan tartibda taʼminlasin. 

8. Oʻzbekiston Respublikasi Tashqi ishlar vazirligi Toshkent shahri, Islom Karimov koʻchasi, 11-uy manzilida joylashgan binoning Savdo-sanoat palatasiga Markazni joylashtirish uchun begʻaraz asosda berilishini taʼminlasin. 

9. Oʻzbekiston Respublikasi Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi Markazni belgilangan tartibda imtiyozli asosda zarur aloqa vositalari bilan hamda yuqori tezlikdagi internet tarmogʻiga ulanishini taʼminlasin. 

10. Oʻzbekiston Respublikasi Savdo-sanoat palatasiga Markazning zarur mebel, anjomlar, kompyuter va ofis texnikasi bilan, shuningdek, xonalarning arbitraj eshituvlarini, shu jumladan, onlayn rejimda oʻtkazish uchun jihozlanishiga koʻmaklashish tavsiya etilsin. 

11. Savdo-sanoat palatasi va Markaz 2021-yil 1-oktyabrga qadar Markazni jihozlash uchun belgilangan tartibda shakllantiriladigan roʻyxat boʻyicha olib kiriladigan, Oʻzbekiston Respublikasida ishlab chiqarilmaydigan kompyuter texnikasi, dasturiy mahsulotlar, oʻquv va ilmiy-uslubiy adabiyotlar, anjomlar va moddiy-texnik resurslar uchun bojxona toʻlovlaridan (bojxona rasmiylashtiruvi yigʻimlaridan tashqari) ozod etilsin. 

12. Savdo-sanoat palatasi manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda bir oy muddatda qonun hujjatlariga ushbu qarordan kelib chiqadigan, shu jumladan, Oʻzbekiston Respublikasi arbitrajlari qarorlari ustidan shikoyat qilish va ularni ijro etish tartibini belgilaydigan oʻzgartirish va qoʻshimchalar toʻgʻrisida Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin. 

13. Mazkur qarorning ijrosini nazorat qilish Oʻzbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.N.Aripov, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi rahbari Z.Sh.Nizomiddinov va Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti maslahatchisining birinchi oʻrinbosari B.M.Mavlonov zimmasiga yuklansin. 




Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti                             Sh.MIRZIYOYEV 

Toshkent shahri, 2018-yil 5-noyabr

 

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining qarori

Mamlakatimizda yuqori darajada qulay investitsiya muhitini shakllantirish maqsadida iqtisodiyotni liberallashtirish, sarmoyadorlar, ayniqsa, xorijiy investorlar faoliyati uchun qulay huquqiy shart-sharoitlar yaratish, shuningdek, xalqaro iqtisodiy aloqalarni mustahkamlash boʻyicha kompleks chora-tadbirlar amalga oshirilmoqda. 

Oʻzbekistonda biznes subyektlarining huquqlari va qonuniy manfaatlarini himoya qilish kafolatlarini taʼminlash, ishbilarmonlik muhitini yaxshilash va mamlakatimizning investitsiyaviy jozibadorligini oshirishda nizolarni hakamlik sudlarida hal qilish mexanizmining joriy etilgani alohida ahamiyatga ega. 

Shu bilan birga, tadbirkorlik subyektlari, avvalo, xorijiy investorlarning huquq va manfaatlarini samarali himoya qilishga, ishbilarmonlik muhitini yanada yaxshilash va Oʻzbekistonning investitsiyaviy jozibadorligini oshirishga toʻsqinlik qilayotgan qator tizimli muammolar mavjud. Xususan: 

birinchidan, Oʻzbekiston hududida xalqaro arbitrajlar faoliyatini tartibga soladigan normativ-huquqiy bazaning mavjud emasligi nizolarni hal etish uchun xorijiy davlatlar hududida joylashgan xalqaro arbitrajlarga murojaat qilishga majbur boʻlayotgan xorijiy investorlar va mahalliy tadbirkorlik subyektlari sarf-xarajatlarining oshishiga olib kelmoqda; 

ikkinchidan, amaldagi qonun hujjatlari, jumladan, Oʻzbekiston Respublikasining “Hakamlik sudlari toʻgʻrisida”gi qonuni tomonlarning investitsiyalar bilan bogʻliq nizolarni xalqaro arbitraj sohasidagi standartlarga muvofiq, xorijiy arbitrlarni jalb etgan hamda xorijiy huquqni qoʻllagan holda koʻrib chiqish imkoniyatlarini cheklamoqda; 

uchinchidan, Oʻzbekistonda xalqaro arbitraj qarorlarini ijro etishning aniq huquqiy mexanizmlari shakllantirilmaganligi xorijiy investorlarning mamlakatimiz sud-huquq tizimiga boʻlgan ishonchiga salbiy taʼsir koʻrsatmoqda, oqibatda respublikaning investitsiyaviy jozibadorligini pasaytirmoqda; 

toʻrtinchidan, mahalliy arbitrlar va xalqaro arbitraj sohasidagi boshqa mutaxassislarni tayyorlash va ularning malakasini oshirish faoliyati yoʻlga qoʻyilmagan. 

Investitsiyalar bilan bogʻliq nizolarni xalqaro arbitraj orqali hal etishning zamonaviy va xalqaro standartlarga asoslangan mexanizmlarini shakllantirish, investitsiya muhitini yaxshilash, investorlarning huquqlari va qonuniy manfaatlari himoya qilinishi kafolatlarini mustahkamlash, shuningdek, 2017-2021 yillarda Oʻzbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yoʻnalishi boʻyicha Harakatlar strategiyasida belgilangan vazifalar ijrosini taʼminlash maqsadida: 

1. Oʻzbekiston Respublikasi Savdo-sanoat palatasi va Adliya vazirligining nodavlat notijorat tashkilot maqomiga ega Oʻzbekiston Respublikasi Savdo-sanoat palatasi huzuridagi Toshkent xalqaro arbitraj markazini tashkil etish (keyingi oʻrinlarda – Markaz) toʻgʻrisidagi taklifiga rozilik berilsin va uning asosiy vazifalari etib quyidagilar belgilansin: 

a)turli davlatlarda joylashgan tijorat tashkilotlari, shu jumladan, xorijiy investorlar oʻrtasida yuzaga keladigan shartnomaviy va boshqa fuqarolik-huquqiy munosabatlardan kelib chiqadigan nizolarni, xususan, investitsiyalar, intellektual mulk va blokcheyn texnologiyalari bilan bogʻliq nizolarni xalqaro arbitraj orqali hal etishni tashkil etish; 

b) nizolarni xalqaro arbitraj va nizolarni hal etishning boshqa muqobil usullari orqali hal etish mexanizmlarini rivojlantirish va takomillashtirish; 

v) yetakchi xorijiy arbitrajlar bilan hamkorlikni yoʻlga qoʻyish, xalqaro arbitraj orqali nizolarni hal etish sohasida tajriba almashish, shuningdek, Markazda nizolarni hal etishga xorijiy arbitrlarni jalb qilish; 

g) xalqaro arbitraj, shu jumladan, investitsiyalar bilan bogʻliq nizolarni suddan tashqari hal etish sohasida mutaxassislar tayyorlash va ularning malakasini oshirish, shuningdek, ushbu yoʻnalishda tadqiqotlar oʻtkazish boʻyicha chora-tadbirlarni amalga oshirishda ishtirok etish; 

d) mahalliy va xorijiy xoʻjalik yurituvchi subyektlar, xususan, xorijiy investorlarga investitsiya bilan bogʻliq, shu jumladan, tomonlardan biri davlat boʻlgan nizolarning vujudga kelishining oldini olish sohasida konsultatsiya xizmatlarini koʻrsatish. 

2. Belgilansinki: 

Markazga arbitr sifatida Oʻzbekiston Respublikasi fuqarosi boʻlgan mutaxassislar bilan bir qatorda xorijiy davlatlar fuqarosi boʻlgan malakali arbitrlar ham jalb etilishi mumkin; 

tomonlarning kelishuviga koʻra, nizolarni hal etishda Markaz arbitrlari tomonidan boshqa, shu jumladan, xorijiy davlatning huquqi qoʻllanishi mumkin; 

Markaz arbitrlarining qarorlari Oʻzbekiston Respublikasi hududida hakamlik sudlari qarorlarini ijro etish uchun qonun hujjatlarida, shuningdek, Oʻzbekiston Respublikasining xalqaro shartnomalarida koʻzda tutilgan tartibda ijro etiladi; 

Markazda yozishmalar va ish yuritish oʻzbek, rus va ingliz tillarida olib boriladi; 

sudlar oʻz vakolatlari doirasida va qonun hujjatlarida belgilangan tartibda arbitraj ishlari koʻrilishida dalillar olish, toʻplash, Markaz arbitrlari qarorlarining ijrosini taʼminlash boʻyicha choralar koʻrish borasida Markazga koʻmaklashadi; 

Markazning Oʻzbekiston Respublikasi norezidenti boʻlgan arbitrlari arbitr funksiyalarini bajargani uchun gonorar sifatida olingan mablagʻlar qismi uchun jismoniy shaxslarning daromadidan olinadigan soliq toʻlashdan ozod etiladi; 

nizolarni xalqaro arbitraj yoʻli bilan hal etishga xorijiy davlatlar fuqarolarini Markaz arbitrlari va ekspertlar sifatida jalb etish uchun Oʻzbekiston Respublikasi hududida mehnat faoliyatini amalga oshirish huquqini beruvchi ruxsatnoma olish talab etilmaydi; 

nizoni xalqaro arbitraj orqali koʻrib chiqish uchun arizalarni qabul qilish, shuningdek, eshituvlar va boshqa protsessual harakatlarni oʻtkazish zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalangan holda onlayn tartibda, arbitrlar va tomonlarning ishtirokisiz amalga oshirilishi mumkin; 

Markazda nizolarni xalqaro arbitraj orqali hal etishda ishtirok etayotgan tomonlarning vakillarida arbitraj qarorlari Oʻzbekiston Respublikasining vakolatli sudlarida qayta koʻrib chiqilganda, shuningdek, Markazda koʻrib chiqilayotgan arbitraj nizolari boʻyicha har qanday masalalar belgilangan tartibda koʻrib chiqilganda advokatlik faoliyati bilan shugʻullanish huquqini beruvchi litsenziyaning mavjud boʻlishi talab etilmaydi; 

Markaz qonun hujjatlarida belgilangan tartibda nizolarni mediatsiya tamoyilini oʻtkazish orqali hal etish va nizolarni hal etishning boshqa muqobil usullarini qoʻllash huquqiga ega; 

yuridik shaxslarning Markazda nizoni koʻrib chiqish bilan bogʻliq arbitraj xarajatlarini toʻlashga yoʻnaltiriladigan mablagʻlari qoʻshilgan qiymat soligʻidan ozod etiladi; 

Markaz oʻz nomi tushirilgan blank va dumaloq muhrga, tijorat banklarida milliy va chet el valyutasidagi bank hisobvaraqlariga ega boʻlishi mumkin. 

3. Maʼlumot uchun qabul qilinsinki, YEXHT va BMT Taraqqiyot dasturining Oʻzbekiston Respublikasidagi vakolatxonalari tomonidan Markaz faoliyatini qoʻllab-quvvatlash va uni tashkil etishda koʻmaklashishga qiziqish bildirilgan. 

4. Belgilansinki: 

Markaz qoshida uning faoliyatiga xalqaro standartlarni joriy etishga koʻmaklashish maqsadida arbitraj sohasidagi yetakchi xalqaro va mahalliy mutaxassislardan, shuningdek, jahonning eʼtirof etilgan arbitraj markazlari arbitrlaridan iborat Kuzatuv kengashi tashkil etiladi; 

Markazga Oʻzbekiston Respublikasi Savdo-sanoat palatasi raisi tomonidan, qoidaga koʻra, yetakchi xorijiy xalqaro arbitrajlarda arbitr sifatida ishlash tajribasiga ega shaxslar orasidan tayinlanadigan rahbar boshchilik qiladi. 

5. Oʻzbekiston Respublikasi Savdo-sanoat palatasi belgilangan tartibda: 

ikki hafta muddatda Markaz Kuzatuv kengashi tarkibini shakllantirishni; 

bir oy muddatda Markaz Qoidalari, tuzilmasi hamda asosan yetakchi xorijiy xalqaro arbitrajlarda ishlash tajribasiga ega va Markaz Kuzatuv kengashi tomonidan maʼqullangan arbitrlar roʻyxatini shakllantirish va tasdiqlashni; 

bir oy muddatda yetakchi xalqaro ekspertlarni jalb etgan holda, ushbu qaror va Birlashgan Millatlar Tashkilotining Xalqaro savdo huquqi boʻyicha komissiyasining “Xalqaro savdo arbitraji toʻgʻrisida”gi namunaviy qonuni talablariga muvofiq “Xalqaro tijorat arbitraji toʻgʻrisida”gi qonun loyihasi ishlab chiqilishini yakunlash va uni Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasiga kiritishni taʼminlasin. 

6. Oʻzbekiston Respublikasi Tashqi ishlar vazirligi Markazning buyurtmanomalariga koʻra Markaz arbitrlari, Kuzatuv kengashi aʼzolari, ekspertlar, tomonlarning vakillari, Markaz zimmasiga yuklatilgan vazifalarni bajarish uchun jalb etiladigan boshqa xorijiy mutaxassislarga kirish vizalari konsullik va boshqa yigʻimlarni undirmagan holda rasmiylashtirilishini taʼminlasin. 

7. Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi Markaz buyurtmanomalariga koʻra Markaz arbitrlari, Kuzatuv kengashi aʼzolari, ekspertlar, tomonlarning vakillari, Markaz zimmasiga yuklatilgan vazifalarni bajarish uchun jalb etiladigan boshqa xorijiy mutaxassislarga va ularning oila aʼzolariga vizalar muddati uzaytirilishini, shuningdek, ular vaqtincha yashaydigan joyda vaqtinchalik roʻyxatga olish va uning muddatini uzaytirishni davlat bojini undirmagan holda belgilangan tartibda taʼminlasin. 

8. Oʻzbekiston Respublikasi Tashqi ishlar vazirligi Toshkent shahri, Islom Karimov koʻchasi, 11-uy manzilida joylashgan binoning Savdo-sanoat palatasiga Markazni joylashtirish uchun begʻaraz asosda berilishini taʼminlasin. 

9. Oʻzbekiston Respublikasi Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi Markazni belgilangan tartibda imtiyozli asosda zarur aloqa vositalari bilan hamda yuqori tezlikdagi internet tarmogʻiga ulanishini taʼminlasin. 

10. Oʻzbekiston Respublikasi Savdo-sanoat palatasiga Markazning zarur mebel, anjomlar, kompyuter va ofis texnikasi bilan, shuningdek, xonalarning arbitraj eshituvlarini, shu jumladan, onlayn rejimda oʻtkazish uchun jihozlanishiga koʻmaklashish tavsiya etilsin. 

11. Savdo-sanoat palatasi va Markaz 2021-yil 1-oktyabrga qadar Markazni jihozlash uchun belgilangan tartibda shakllantiriladigan roʻyxat boʻyicha olib kiriladigan, Oʻzbekiston Respublikasida ishlab chiqarilmaydigan kompyuter texnikasi, dasturiy mahsulotlar, oʻquv va ilmiy-uslubiy adabiyotlar, anjomlar va moddiy-texnik resurslar uchun bojxona toʻlovlaridan (bojxona rasmiylashtiruvi yigʻimlaridan tashqari) ozod etilsin. 

12. Savdo-sanoat palatasi manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda bir oy muddatda qonun hujjatlariga ushbu qarordan kelib chiqadigan, shu jumladan, Oʻzbekiston Respublikasi arbitrajlari qarorlari ustidan shikoyat qilish va ularni ijro etish tartibini belgilaydigan oʻzgartirish va qoʻshimchalar toʻgʻrisida Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin. 

13. Mazkur qarorning ijrosini nazorat qilish Oʻzbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.N.Aripov, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi rahbari Z.Sh.Nizomiddinov va Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti maslahatchisining birinchi oʻrinbosari B.M.Mavlonov zimmasiga yuklansin. 




Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti                             Sh.MIRZIYOYEV 

Toshkent shahri, 2018-yil 5-noyabr

 
OVOZ BERISH
Ishonch telefonlarining xizmatini baholang:
 
A'lo
Yaxshi
Qoniqarli
Yomon

Моё мнение

Korrupsiyaga qarshi kurash

Tugmani bosing Tinglash